عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، جزء عملکردهای موفق وزارت بهداشت است
دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت:

عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، جزء عملکردهای موفق وزارت بهداشت است

اختصاصی/اسرارامروزدانشگاه علوم پزشکی گیلان، در مدیریت هزینه ها جز دانشگاههای پیشرو است/ دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از دانشگاه های مهم قطب یک وزارت بهداشت است

مجموعه فعالیت ها و اقدامات ارزشمندی که در طول سه سال گذشته و با تهیه برنامه راهبردی از سوی دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک در دانشگاه علوم پزشکی گیلان صورت گرفت،  توجه مسئولین وزارت بهداشت و حتی رئوسای دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور  را به خود جلب کرده است و در طول سال 1397 ،این دانشگاه محل رفت و آمد مسئولین وزارت بهداشت و برگزاری همایشهای گوناگون ملی بوده است. در این راستا ، دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت  در سفر یک روزه خود به گیلان و در نشستی با حضور هیئت رییسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان و روسای مراکز درمانی دولتی رشت در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نحوه استقرار استاندارد بسته سیاستی مدیریت هزینه های درمان، دارو و تجهیزات در گیلان را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرارامروز، دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در این جلسه با تاکید بر اینکه تنها نباید وابسته به منابع مالی دولت باشیم، گفت:  بهبود زیرساخت های فناوری و باز مهندسی فرآیندها می تواند تاثیر بسزایی در مدیریت هزینه ها و افزایش درآمدها داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ضمن تشریح عملکرد تحلیلی و مقایسه ای این دانشگاه در حوزه مدیریت هزینه ها، افزود: مدیریت هزینه و افزایش درآمد در سرلوحه فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان قرار دارد و بطور جدی در حال اجراست و دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سال 95 با تکیه بر برنامه راهبردی خود، علی رغم مشکلات و کمبودهای منابع مالی، سعی نمود با اصلاح فرایندها، مدیریت هزینه ها و افزایش درآمد به سوی رشد و توسعه حرکت کند.

یوسف زاده با اشاره به خرید متمرکز دارو و تجهیزات به عنوان یک تجربه موفق در گیلان، یادآور شد: در راستای مدیریت و کاهش هزینه ها، این دانشگاه توانست با استقرار سیستم خرید متمرکز دارو و تجهیزات، فقط در سال 96 بالغ بر 7 میلیارد تومان در بخش خرید دارو صرفه جویی کند و اکنون، خرید متمرکز دارو و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان یک تجربه موفق در سطح کشور مطرح است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان یادآور شد: مدیران بیمارستان های دولتی در اولویت استقرار این برنامه قرار دارند و می توانند مهمترین نقش در مدیریت هزینه ها را ایفا کنند.

یوسف زاده با اشاره به نظام ارجاع الکترونیک در گیلان،  خاطر نشان کرد: استقرار نظام ارجاع الکترونیک گیلان یکی دیگر از تجربیات موفق دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که در سطح کشور منحصر به فرد بوده و می تواند به عنوان الگویی مناسب در سایر دانشگاه های علوم پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به سفر های ادواری دکتر حریر چی به گیلان، گفت: در این نشست ها علاوه بر بررسی عملکرد و تجربیات موفق دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان مورد بررسی قرار می گیرد و مدیران ستادی دانشگاه و مسولان مراکز درمانی از نزدیک و با دقت نظر بیشتر سیاست ها و نقطه نظرات مسوولان ارشد وزارتی را از زبان قائم مقام وزارت بهداشت می شنوند.

دکتر ایرج حریرچی ،قائم مقام وزیر بهداشت در پایان این جلسه و در گفتگو با خبرنگاران، هدف از سفرهای استانی خود را برگزاری جلسات ادواری در دانشگاه های علوم پزشکی در راستای استقرار و اجرای بندهای سیاست های وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: این جلسات ادواری برای ارزیابی عملکرد، تشریک مساعی و انتقال تجربیات دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر گزار می شود.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره موفقیتهای اخیر دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در استقرار نظام ارجاع و خرید متمرکز دارو و تجهیزات، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از دانشگاه های مهم قطب یک وزارت بهداشت است که اقدامات خوب و موثری در کاهش هزینه های دانشگاهی انجام داده که دستاورد موفقی محسوب می شود و جز دانشگاههای پیشرو است.

حریرچی با بیان اینکه در این نشست ها، دانشَگاه ها با ذکر موفقیت ها و موانع پیش رو و انتقال برخی از تجربیات بستر رشد و ارتقا سایر دانشگاه ها را فراهم می نمایند،یادآور شد:  در این جلسات عملکرد دانشگاه های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در خصوص طرح تحول سلامت، افزایش خدمت رسانی به مردم، ارایه خدمات با کیفیت تر به مردم و محافظت مالی بیشتر از مردم، مورد بررسی قرار می گیرد .

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان را چگونه ارزیابی می کند؟ اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با تجربیاتی که داشت اکنون در یک جهت گیری بسیار مناسب قرار گرفته و عملکرد تیم مدیریتی این دانشگاه در طول سه سال گذشته ، جزء عملکردهای مثبت وزارت بهداشت است و روند توسعه خوبی را طی می کند و پیشرفت خوبی نیز داشته است و همچنین استعداد بهتر شدن را نیز دارد.

ایرج حریرچی در پایان سخنانش از زحمات و تلاش کارکنان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان بابت موفقیتهای این دانشگاه و ارائه خدمات مطلوبتر به مردم گیلان تقدیر کرد.

ارسال شده در شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۶:۱۶ بعدازظهر
کد خبر: 3243067
آخرین خبر ها
گزیده خبرها