دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید در زمینه برخی انتصابات ورود کنند
نماینده مجلس مردم شهرستان رشت:

دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید در زمینه برخی انتصابات ورود کنند

اختصاصی/اسرارامروزجبارکوچکی نژاد: دولت بی قانونی بسیاری انجام می دهد/ بخشداران انتصابی هیچ رابطه استخدامی با دولت ندارند

استاندار گیلان:  از انتصابات اخیر به هیچ عنوان عقب‌نشینی نمی‌کنم/ با تمام قدرت در مقابل آنان می‌ایستم

 

 

 

انتصابات دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان در برخی پست های سیاسی در سالجاری حاشیه های زیادی به دنبال داشت. استاندار گیلان تاکنون نتوانست جوابی منطقی و قانونی در باب برخی انتصابات خود ارائه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرارامروز، وی نه تنها از مواضع خود عقب نشینی نکرد بلکه اخیرا  در مراسم بزرگداشت روز دانشجو اعلام کرد: برخی افراد قصد ایجاد خلل و تزلزل در مسیر ادامه فعالیت افراد منصوب شده را دارند و با جدیت می‌خواهند مانع صدور حکم قطعی برای سرپرست‌های انتخاب شده شوند که بنده با دفاع از انتخاب خود با تمام قدرت در مقابل نظرات غیرمنطقی و غیرواقعی آنان می‌ایستم.

سالاری همچنین گفت: انتصاب یک مدیر با سلیقه فردی دیگر، خلاف قانون است و بنده ترجیح می‌دهم روند انتصاب و صدور حکم قطعی یک مدیر و مسئول در گیلان به مدت طولانی انجام شود اما در مسیر انتخاب وی تسلیم نظرات و دیدگاه‌های غیرمنطقی نمی‌شوم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان استفاده از جوانان در پست‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: بنده به اینکه پست جوانانی که در سمت‌های مختلف توسط استانداری منصوب شده‌اند پایدار نیست اعتقادی ندارم، البته عده‌ای در این مسیر در حال کارشکنی هستند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برخی نگران رشد جوانان و ورود آنان به عرصه‌های تصمیم‌گیری گیلان هستند، عنوان کرد: برخی اوقات تعدادی از همین منتقدان با انواع لابی‌گری‌ها درصدد خالی‌ کردن جای پای جوانان هستند تا به هر نحو ممکن جلوی پیشرفت وی را سد کنند.

وی با تأکید بر اینکه انتصابات اخیری که در استان انجام شده مبتنی بر عقلانیت بوده است، گفت:‌ از انتصابات اخیر به هیچ عنوان عقب‌نشینی نمی‌کنم.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی اختصاصی و در پاسخ به این سوال که آیا پافشاری استاندار در زمینه برخی انتصابات از جمله 4 بخشدار جوان قانونی است؟ گفت: انتصابات جوانان  در پستهای خاص سیاسی توسط استاندار گیلان ،که هیچگونه رابطه استخدامی با دولت ندارند نه تنها حمایت از جوانان نیست بلکه باعث تحریب آنان می شود.

کوچکی نژاد تاکید کرد: درست نیست جوانی بدون حقوق و جایگاه اداری پست سیاسی بگیرد و با ترس صورتجلسات را امضا کند و بترسند که آیا این صورتجلسات قانونی است یا خیر؟

این نماینده مجلس اضافه کرد: ناشی گری بعد از ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی از مسئولین بعید است و به وزیر کشور اخطار دادیم که بررسی و رفع مشکل کند.

وی تصریح کرد: ما نباید بگذاریم که مدیران ما اشتباه کنند . برخی از بخشدارانی که انتصاب شدند هنوز به آنها حقوق پرداخت نمی شود چون هیچ رابطه استخدامی ندارند و وزیر کشور رسما اعلام کرده است که نمیتوانند حقوق دریافت کنند چون استخدام دولت نیستند .

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسئولین می توانند از جوانان به گونه ایی استفاده کنند که بعد از کسب تجربه در پستهای حساس بکارگیری شوند، خاطرنشان کرد: روش سیاسی در انتصابات به جوانان آسیب می رساند.

وی ضمن اظهار نگرانی از انتصاب جوانان در پستهای سیاسی که رابطه استخدامی با دولت ندارند، گفت: من نگران جوانانی هستم که بدون رابطه استخدامی در حال امضای اسناد دولتی هستند و در آینده باید پاسخگوی دستگاه های نظارتی باشند .

کوچکی نژاد افزود: این دولت که شعار قانونگرایی بیشتری می داد بی قانونی بسیاری انجام می دهد.

وی در پایان تاکید کرد : دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید در زمینه برخی انتصابات ورود کنند زیرا تعلل این دستگاه ها می تواند به استان آسیب وارد کند.

ارسال شده در یکشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۷:۵۰ بعدازظهر
کد خبر: 0688142
آخرین خبر ها
گزیده خبرها