مراجعان چگونه و بر چه اساسی انتخاب می شوند؟
شفاف سازی در خصوص مراجعات مردمی استاندار؛

مراجعان چگونه و بر چه اساسی انتخاب می شوند؟

اسرارامروزدکتر سالاری چند هفته ای است که سه شنبه ها در دفتر کار خود میزبان مراجعان است. مراجعانی که معمولا با ظاهری شیک به ملاقات استاندار می روند و تصاویر حضورشان در کنار استاندار، در پورتال اطلاع رسانی استانداری گیلان با عنوان "ملاقات مردمی استاندار گیلان" منتشر می شود. ملاقات هایی که مردمی بودن کامل آن، کمی شک برانگیز است. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرارامروز،  اختصاص سه شنبه ها به ملاقات مردمی توسط مدیران دولتی، سنت حسنه ای است که در دولت های اخیر رواج پیدا کرده است. بسیاری از مدیران کل در این روز موظند تا در محل کار خود حاضر بوده و پاسخگوی مراجعان حضوری باشند. مردم هم با اطلاع از این موضوع، معمولا سه شنبه ها را برای دیدار مستقیم با بالاترین مقام یک دستگاه دولتی انتخاب می کنند. با این حال دامنه این دیدارها تا همین چند هفته پیش از مدیران استانی فراتر نرفته بود تا آن که استاندار گیلان هم در اقدامی قابل تقدیر به جرگه مدیران سه شنبه ای پیوست.

دکتر سالاری چند هفته ای است که سه شنبه ها در دفتر کار خود میزبان مراجعان است. مراجعانی که معمولا با ظاهری شیک به ملاقات استاندار می روند و تصاویر حضورشان در کنار استاندار، در پورتال اطلاع رسانی استانداری گیلان با عنوان "ملاقات مردمی استاندار گیلان" منتشر می شود. ملاقات هایی که مردمی بودن کامل آن، کمی شک برانگیز است. 

1. روابط عمومی استانداری گیلان پیش تر هیچ اطلاع رسانی در خصوص امکان ملاقات توده مردم با استاندار نداشته است. تنها از تداوم ملاقات استاندار گیلان با برخی افراد در روزهای سه شنبه می توان حدس زد که ممکن است ملاقات بعدی هم سه شنبه آتی در دفتر استاندار برگزار شود!

2. بسیاری از استانداری ها قسمتی را در پورتال خود به انتشار فرم درخواست ملاقات حضوری با استاندار اختصاص داده و داوطلبین دیدار با استاندار می توانند با پرکردن فرمی که به همین منظور تعبیه شده، درخواست خود را ثبت و منتظر تماس از سوی واحد روابط عمومی استانداری بمانند. در پروتال استانداری گیلان اما چنین چیزی موجود نیست و اگر بنا به ملاقات عمومی به معنای واقعی کلمه باشد، مطمئنا درخواست های ملاقات با استاندار می بایست چندین برابر درخواست ملاقات با مدیران کل استانی باشد و همین موضوع این سوال را به ذهن متبادر می کند که در حال حاضر دقیقا معیار انتخاب افراد برای دیدار با استاندار گیلان چیست؟!

3. متاسفانه خرید و فروش وقت ملاقات با استاندار توسط برخی افراد به خصوص مدیر روابط عمومی، پدیده رایجی در بین برخی استانداری های کشور در برهه های زمانی مختلف گذشته بوده است. اگرچه بی تردید دامن استانداری گیلان در حال حاضر مبرا از چنین چیزی است اما حتی با نگاهی به تصاویر هم می توان دریافت که جنس مراجعه کنندگان به استاندار گیلان متفاوت از عامه مردمی است که سه شنبه ها را برای ملاقات با مدیران بر می گزینند.

بی شک ملاقات مردمی استاندار گیلان با مردم اقدامی ارزشمند است و می بایست الگویی برای تمام مدیران استانی محسوب شود. در خصوص نحوه انتخاب ملاقات شوندگان اما باید شفاف سازی های از سوی واحد روابط عمومی استانداری گیلان صورت پذیرد.خزرآنلاین

ارسال شده در سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۴ بعدازظهر
کد خبر: 7968059
آخرین خبر ها
گزیده خبرها