سیاست‌های غلط شیلات کشور به صیادی گیلان لطمه میزند/ رفتار تبعیض‌آمیز شیلات قابل‌قبول نیست
عضو مجمع نمایندگان استان گیلان:

سیاست‌های غلط شیلات کشور به صیادی گیلان لطمه میزند/ رفتار تبعیض‌آمیز شیلات قابل‌قبول نیست

اسرار امروز. نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی گفت:  شیلات گیلان اراده‌ای برای ترویج صیادی در این استان نشان نداد

محمدحسین قربانی عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه شغل اصلی مردم گیلان در کنار کشاورزی، صید و صیادی است، اظهار کرد: ما در استان گیلان دارای منابع دریایی خوبی هستیم که به همین دلیل صیادی به شغل اصلی مردم گیلان تبدیل‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز و به نقل از فارس ، وی با انتقاد از سیاست‌های شیلات کشور و استان گیلان گفت: صیادی باعث رونق اقتصادی گیلان می‌شود ولی یا سیاست‌های غلط شیلات کشور و بی‌تدبیری‌های شیلات گیلان دچار یک دوگانگی در حوزه صیادی بین استان‌های گیلان و مازندران شدیم که بسیار به صیادی گیلان لطمه میزند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اذعان به اینکه شروع زودتر صید در استان مازندران باعث ضرر زیاد صیادان گیلانی می‌شود، تصریح کرد: در استان مازندران ۵۰ پره صیادی و در گیلان ۵۱ پروژه صیادی وجود دارد ولی متأسفانه به علت سیاست‌های غلط در شیلات، فصل آغاز صید در استان مازندران سه روز زودتر از استان گیلان است.

قربانی با بیان اینکه رفتار تبعیض‌آمیز شیلات قابل‌قبول نیست، افزود: با توجه به اینکه استان‌های گیلان و مازندران از یک منابع آبی استفاده می‌کنند انتظار ما این بود که تاریخ شروع فصل صید در یک روز باشد ولی هم‌اکنون مطلع شدیم تاریخ آغاز صید در استان مازندران ۱۷ مهر و استان گیلان ۲۰ مهر است.

وی با تأکید بر دوگانگی موجود در آغاز فصل صید در استان‌های گیلان و مازندران بیان کرد: صیادان قشر زحمت‌کش جامعه بوده و اغلب از دهک‌های پایین جامعه هستند ولی با بی‌توجهی، بی‌تدبیری و عدم پیگیری شیلات گیلان، صیادان این استان به‌جای اینکه یک روز زودتر صید خود را آغاز کنند متأسفانه باید سه روز دیرتر این کار را شروع کنند.

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شیلات گیلان اراده‌ای برای ترویج صیادی در این استان نشان نداده، خاطرنشان کرد: وقتی از مسؤولین مربوطه پرسیدم که چرا زودتر مجوز آغاز صید را به ۲۷ پره صیادی مازندران دادید گفتند که این پره‌ها در حوزه صید طبیعی فعالیت می‌کنند ولی وقتی ما خواستیم دو پره صید طبیعی در گیلان را به ۲۰ پره تبدیل کنیم موفق به انجام آن نشده و همین دو‌ پره هم بایکوت شدند.

قربانی از تذکر کتبی به وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: نباید با ایجاد سیاست‌های غلط باعث نگرانی جامعه صیادی شده و من بارها در مجمع نمایندگان به وزیر جهاد دراین‌باره تذکر دادم که این دوگانگی را از بین ببرند ولی این امر اجرایی نشده و امروز کتباً به وزیر جهاد تذکر خواهم داد.

ارسال شده در سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۹:۴۳ بعدازظهر
کد خبر: 9393886
آخرین خبر ها
گزیده خبرها