برخی از کاهش نرخ تورم خوششان نمی‌آید
محمد باقر نوبخت:

برخی از کاهش نرخ تورم خوششان نمی‌آید

اسرار امروز معاون رئیس جمهور گفت: در حال حاضر روند نرخ تورم مثبت است و ما از این بابت خوشحالیم البته برخی از این موضوع خوششان نمی‌آید.

محمدباقر نوبخت در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامه‌ریزی گفت: برای اینکه بتوانیم بودجه ‌ریزی انجام دهیم موضوع جمع‌آوری اطلاعات و آمار مهم است به همین دلیل دو مرکز یعنی مرکز آمار ایرانی برای داده‌های عمومی و سازمان نقشه‌برداری به عنوان متصدی اطلاعات داده‌های مکانی را در زیر مجموعه سازمان برنامه و بودجه داریم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز و به نقل از تابناک، وی با تاکید بر اینکه آمار باید به هنگام و سریع باشد، افزود: مطمئن هستم پس فردا صبح پیامکی از سوی رئیس مرکز آمار در رابطه با نرخ تورم دریافت خواهم کرد.

 نوبخت اضافه کرد: طی دو ماه گذشته نرخ تورم نقطه به نقطه شهریور نسبت به مدت مشابه سال قبل و همچنین دو ماه اخیر افت قابل توجهی داشته است. البته نرخ میانگین همچنان بالا است که به دلیل نوسانات سال قبل است.

 معاون رئیس جمهور یادآور شد: در هر یک از این ماه‌ها، تورم تا ۶ واحد درصد تقلیل یافته است. در حال حاضر روند نرخ تورم مثبت است و ما از این بابت خوشحالیم البته برخی از این موضوع خوششان نمی‌آید.

ارسال شده در چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۸:۲۰ قبل‌ازظهر
کد خبر: 1675967
آخرین خبر ها
گزیده خبرها