چرا چتر حمایتی شرکت ایران خودرو سوراخ است؟!

چرا چتر حمایتی شرکت ایران خودرو سوراخ است؟!

اختصاصی/ اسرار امروزشرکت ایران خودرو در عمل مشتریان خود را می پیچاند!/ شرکت ایران خودرو وعده امروز و فردا می دهد!/ چرا شرکت ایران خودرو از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند؟!

نگاهی به سابقه طولانی شرکت ایران خودرو نشان می دهد که علیرغم حمایت همه جانبه دولت، این شرکت خودروساز  هنوز نتوانست آن طور که باید و شاید انتظار مشتریان خود را برآورده کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، نیم قرن از ساخت خودرو در کشور می گذرد و کماکان انحصار تولید خودرو در دست دو غول خودروساز دولتی ایران خودرو و سایپا است.

این روزها به سبب همان انحصار مذکور و کاهش قدرت خرید، مردم کشورمان به ناچار به سمت  خودروهای داخلی روی آوردند که همین امر موجب شده تا در برخی موارد مشتریان،  سرگردان  عدم انجام تعهدات این شرکتها باشند!

اگر گذرتان به نمایندگی های شرکت ایران خودرو افتاده باشد با کمی توجه و دقت خواهید دید که برخی مشتریان به دلایل کمبود قطعات و یا اشکالات خودروهای خود دغدغه دارند و به اجبار دست خالی بر می گردند تا قطعه مورد نظر تامین شود . هر چند که این فرآیند در برخی اوقات مدت زیادی طول می کشد. برخی از مسئولان شرکت ایران خودرو در خصوص تعهدات قانونی خود و گارانتی هم حرف‌هایی سراسر امیدوارنه و زیبا بیان می‌کنند اما در عمل مشتریان خود را می پیچانند!

در حال حاضر نمایندگی‌های خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو با مشکلاتی در تأمین برخی قطعات خودروهای تحت پوشش گارانتی ، روبرو بوده بطوریکه مشتریان با مراجعه به این نمایندگی‌ها نمی‌توانند بعضی قطعات مورد نیاز خودروی خود را تأمین نمایند؟

متأسفانه مسؤولان شرکت ایران خودرو به فکر مشتریان خود نیستند و این شرکت  در برخی تعهدات گارانتی خود برای پوشش مشتریان ایران خودرو در بحثهایی نظیر پرداخت هزینه های خسارت خواب خودرو و تامین قطعات، وعده امروز و فردا می دهد!

یکی از مشتریان شرکت ایران خودرو در مراجعه به دفتر این رسانه گفت: اسفند ماه سال گذشته به دلیل فنی  اتومبیل بنده در یکی از جاده های استان گیلان در دوره گارانتی دچار مشکل شد و با خانواده در یکی از غروب های سرد و بارانی زمستان سرگردان شدم  که خودرو به وسیله امداد  به نمایندگی انتقال داده شد.

وی افزود: خودروی بنده به مدت طولانی و به دلیل نبودن قطعه در یکی از نمایندگیهای مجاز ایران خودرو در رشت خوابید. پس از آنکه فرآیند تعمیر بالاخره تمام شد و خودرو را تحویل گرفتم، درخواست کردم خسارت خواب خودرو بر اساس تعهدات گارنتی شرکت ایران خودرو پرداخت شود.

این مشتری ایران خودرو یادآور شد: متاسفانه از زمان تشکیل پرونده در دفتر منطقه ای ایران خودرو از اردیبهشت ماه سالجاری تاکنون ، هنوز این خسارت پرداخت نشده و بلاتکلیف و سرگردان هستم؟!

وی اظهار کرد: علیرغم چندین بار پیگیری و مراجعه به دفتر منطقه ای  ایران خودرو اعلام کردند که پرونده شما در نوبت رسیدگی است ؟! اینکه چرا با گذشت بیش از 6 ماه ، این خسارت که به دلیل عدم کیفیت قطعه به اینجانب وارد شده،  پرداخت نمی شود سوالی است که تاکنون، پاسخی از سوی مسئولان شرکت ایران خودرو  به آن داده نشده است؟!

وی اضافه کرد: مشتریانی که در ابتدا به برگه های گارانتی دلگرم می شوند و بیشترین اعتماد را به ایران خودرو می کنند چرا باید به دلیل کم توجهی به انجام تعهدات شرکت ایران خودرو دلسرد شوند؟ هر تعهدی که هر واحد تولیدی می دهد، نسبت به اجرای آن باید پایبند باشد.

به نظر می رسد اگر یکبار برای همیشه تکلیف شرکتهایی که به تعهدات قانونی خود عمل نمی کنند روشن شود ، مردم مستاصل از سردرگمی درخواهند آمد و قطعا برخورد قهری مناسب با اعمال غیرقانونی آنان موجب خواهد شد تا اعتماد از دست رفته مردم مجددا بازگردد.

با توجه به اینکه  طبق آيين نامه اجرايي قانون حمايت از مصرف کنندگان خودرو، خسارت خواب خودرو جز حقوق مصرف کننده است چرا شرکت ایران خودرو از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کند؟!

برخی از مشتریان اعلام می کنند ، نمایندگی های رسمی شرکت ایران خودرو از پذیرش خودروهایی که نیاز به تعمیر دارند به علت کمبود قطعه و گریز از پرداخت خسارت خواب خودرو، خودداری و به امداد حواله می دهند؟!

گفته می شود طبق قانون، خودروسازان و واردکنندگان خودرو ،در صورتیکه خودروی تحت گارانتی آنها بیش از دو روز کاری در تعمیرگاه‌ها متوقف شود، موظف به پرداخت خسارتی بعنوان خسارت خواب خودرو، به مالک آن هستند. با این حال نا آگاهی مصرف‌ کنندگان از این حق قانونی باعث شده تا خودروسازان و واردکنندگان خودرو از عمل به وظایف قانونی خود در این زمینه خودداری کرده و یا برای پرداخت خسارت خواب خودرو ،مشتریان خود را سرگردان کنند. 

هر چند قانون به مالک اجازه می دهد اگر شرکت خدمات پس از فروش خودروساز یا واردکننده خودرو، از پرداخت این خسارت خودداری کند با مراجعه  به وزارت صنعت، معدن و تجارت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها شکایت کند تا شرکت خدمات پس از فروش خودروساز یا واردکننده مربوطه، ملزم به پرداخت خسارت یاد شده شود اما این سوال مطرح می شود چرا چتر حمایتی گارانتی شرکت ایران خودرو در این موارد سوراخ است؟!

ارسال شده در یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۱ قبل از ظهر
کد خبر: 5756456
آخرین خبر ها
گزیده خبرها