عصبانیت عادلی در مقابل سواالات مردمی، خبرنگاران راحیرت زده کرد

عصبانیت عادلی در مقابل سواالات مردمی، خبرنگاران راحیرت زده کرد

اشرف السادات خوشحال / اسرار امروز .عادلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در مقابل سوالات خبرنگارن که حکایت از درد دل ومشکلات مردم داشت ، عصبانی شد ، عنان از کف داد و این سوالات خبرنگاران را هدایت شده خواند و افزود: این انتقادات و سوالات مردمی حاشیه سازیست.!!!

وی با تهدید خبرنگاران افزود : اگر پافشاری به دریافت جواب داشته باشید من هم مسائلی را افشا خواهم کرد که یکی از خبرنگاران حاضر با تاکید براینکه اگر مسئله قابل افشایی دارید ما آماده شنیدن هستیم و بهتر است به بجای فرافکنی و فرار از پاسخ ، شفاف و بی حاشیه حرف بزنید، خشم وی را دوچندان کرد.

عادلی که فردی از جامعه روحانیت است و همه از ایشان اخلاق مداری بیشتری را انتظار دارند در این مصاحبه مطبوعاتی با رفتارخود خبرنگاران را حیرت زده کرد!!

حال به گوشه ای از سوالات مطروحه در جلسه میپردازیم...

سوال اول - با توجه به تحویل مدیریت اوقاف استان از سال 90 به شما برخی پروژه های عمرانی در بعضی از بقاع متبرکه هنوز به اتمام نرسیده است و برای ببینندگان اینگونه بنظر می رسد که اوقاف دربرخی از پروژه های عمرانی عملکرد ضعیفی دارد به عنوان مثال بقعه امامزاده هاشم از بدو ورود شما تا کنون در حال تعمیر است و سالهاست داربست آن قصد پایین آمدن ندارد .حتی آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان طی سخنانی گفتند تا زمانی که عادلی با این روحیه در اوقاف استان کار میکند من هیچگونه همکاری نخواهم کرد. در این زمینه توضیح بفرمایید ؟

سوال دوم- درآمد بقاع متبرکه در سال جاری نسبت به مدت مشابه چقدرافزایش یا کاهش داشته است؟ میزان آن چقدر بوده و صرف چه راهی شده است ؟

سوال سوم - مردم گیلان می پرسند داربستی که سالها در امامزاده هاشم نصب است هزینه ندارد؟ آیا این پول نذورات نیست که حیف و میل میشود؟ بلاخره چه زمانی تعمیرات امام زاده هاشم به پایان میرسد ؟

اینها نمونه سوالاتی بود که خبرنگاران در جلسه مذکور از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان پرسیدند و در کمال تعجب به جای پاسخ و توضیح قانع کننده با خشم و ناراحتی عادلی روبررو شدند که وی سوالات را هدایت شده خواند و خبرنگاران را حاشیه پرداز خطاب نمود.

حال سوالی که ذهن بنده و برخی خبرنگاران را به خود مشغول کرده ، اینست که آیا سوالاتی که مردم بارها از اصحاب رسانه با گله و انتقاد مطرح کردند خلاف واقع است ؟ آیا حقیقت ندارد؟

آیا وظیفه و رسالت خبرنگار رساندن صدای مردم به گوش مسئولین نیست که اینگونه مورد غضب این مدیر قرار گرفتند؟!!

اگر این سوالات خلاف واقع است پاسخ دادنش بسیار آسان و با خونسردی اتفاق می افتاد و ایشان به راحتی میتوانستند با ادله و مستندات خود خبرنگاران را متقاعد کنند تا خبرنگاران بتوانند به مردم اطلاع رسانی نمایند و اگر واقعیت است باز هم میتوانستند با عذرخواهی و یا اینکه در تلاشیم تا مردم فهیم استان گیلان به آنچه شایستگی اش را دارند برسند از مردم و خبرنگاران دلجویی می کردند نه اینکه با پرخاش و عصبانیت و بهم زدن جلسه بخواهند در خبرنگاران رعب و وحشت ایجاد نمایند.

هرچند که خبرنگار زمانی که این حرفه ی پرمخاطره را انتخاب میکند به آن درجه از بلوغ فکری رسیده و میداند ، در مقابل رسالت خود که رساندن صدای مردم به گوش مسئولین است باید حق را زیر پا نگذراد و مردم را نادیده نگیرد حتی اگر با خشم مدیر یا مسئولی روبرو شود و این خواسته امام راحل ما است که فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند و به گردن این نظام حق بزرگی دارند .

رسالت اصحاب رسانه آگاهی بخشی عمومی است هرچند، گاهی به مذاق بعضی مدیران خوش نمی آید

رهبر معظم انقلاب نیز در این باره میفرمایند : روزنامه‏ وسيله‏ ى بسيار مؤثر و برّايى است. باید ترتیبی اتخاذ شود و مکانیسمی به وجود بیاید که کارگزاران حکومتی، خودشان را به معنای حقیقی کلمه، خدام و خدمتگزاران مردم بدانند تا جوانهای عزیز و آحاد مردم کشورمان طعم شیرین خدمات دولتی را در کام خود حس کنند چرا که مردم ولی نعمت و کارگزاران این نظام هسنتد.

حال با توجه به سخنان قصار رهبر معزز انقلاب چگونه میشود مدیری همچون عادلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان که باید خادم مردم باشد ، با گلایه و انتقاد مردم برآشفته میشود و به خبرنگاران که به رسم رسالت صدای مردم را به گوشش میرسانند با تهدید و ارعاب سخن می گوید ؟!!

چه نیکوست که همه ی ما به ان درجه از درک و بلوغ فکری برسیم که بدانیم انتقاد و سوال پرسیدن به معنای تخریب کردن نیست و انتقاد کننده خصم مادرزاد نیست.

چه بسا مدیران مدبری که از انتقاد در جهت مرتفع کردن کم و کاستی ها و نقاط ضعف مجموعه ی خود می پردازند و با تقویت آن به درجات بالایی میرسند و ضمن تقدیر از انتقاد کننده وی را در جهت پیشبرد اهداف درون سازمانی خود تشویق میکنند تا دیگر کاستی های مجموعه را با نگاه تیزبین و ظریف خود به وی انعکاس دهند و چه اندک هستند مسئولینی که فقط دنبال تعریف و تمجید هستند و انتقاد هرچند هم مردمی باشد باز او را منفعل و از کوره به در میبرد.

ما خبرنگاران معتقدیم مدیری که برای پیشبرد اهداف نظام و رضایت مردمش تلاش میکند باید تمجید و تشویق شود و آن دسته که به عمد یا ناخواسته دارای نقاط ضعف یا کم کاری هستند تذکر و انتقاد شوند تا جهشی برای حرکت آنان باشد .

خطاب به دکتر روحانی ریاست محترم جمهور ؛ اگر قرار باشد خبرنگاران رسالت خود را انجام دهند و جای تقدیر مورد غضب مسیئولین قرار گیرند دیگر چه کسی برای رساندن صدای مردم به گوش شما و بیان مشکلات جامعه ،دولت را از نقاط ضعف و قوتش با خبر کند تا به تقویت نقاط ضعف پرداخته و پرقوتش نمایید؟؟

آیا سزوار است تا خبرنگارانی که همیشه در تمام صحنه ها حاضر و همراه دولت و نظام جمهوری اسلامی بوده اند از سوی مدیران شما تهدید و یا مورد غضب قرار گیرند ؟؟؟

امیدواریم تا با امنیت شغلی خبرنگاران و اصحاب رسانه و تذکر به مدیران خاطی، مثل همیشه حمایت خود را از خبرنگاران دریغ نفرمایید چرا که حمایت از خبرنگاران همان حمایت از مردمی است که صدای شان را توسط اصحاب قلم به گوش شما میرسانند.

ارسال شده در جمعه ۱۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۵ قبل از ظهر
کد خبر: 178
آخرین خبر ها
گزیده خبرها