چرا مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان پاسخگو نیست؟

چرا مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان پاسخگو نیست؟

امروزه لزوم پاسخگویی مسئولان و مدیران به افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست و در این میان رسانه های گروهی در عصر ارتباطات به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مدیران دولتی نقش بسزایی ایفا می کنند که باید مدیران و مسئولان علاوه بر اهمیت ویژه به مقوله خبر، همکاری و تعامل را با رسانه ها برای انعکاس و حل مشکلات داشته باشند.

متاسفانه برخی از مسئولین استان گیلان بر خلاف آنچه در مصاحبه های پر طمطراق خود عنوان می کنند پاسخگوی برخی سوالات به ویژه طرح موضوعات مختلف از سوی رسانه ها نیستند.به عنوان مثال مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان در دی ماه سالجاری از تعهد پاسخگویی لازمه مسئولیت پذیری در اداره منابع طبیعی استان گیلان در برخی رسانه ها سخن گفت در صورتیکه در عمل اینگونه نیست.

اصحاب رسانه نماینده افکار عمومی و پل ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند و از این رو مسئولان استانی باید همکاری لازم را با خبرنگاران داشته باشند تا بدین وسیله به رسالتی که بر عهده آنان گذاشته شده است، پاسخ دهند.

مدتی پیش در دو گزارش سوالات افکار عمومی را مطرح کردم و علیرغم پیگیری و تماس تلفنی با مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان گیلان متاسفانه تاکنون پاسخی ارائه نشد. یک گزارش مربوط به اظهارات اهالی روستای جیرسرباقرخاله خمام،رییس شورا ،دهیار و فرماندار سابق شهرستان رشت در خصوص سوء استفاده از چراگاه این روستا توسط سودجویان بود و گزارش دیگر از صفهای طولانی تریلیهای حامل درختان قطع شده در شرکت آریا پویا شهر صنعتی رشت تهیه شد. در این گزارشها سوالات زیادی هم از سوی مردم مطرح گردید که تاکنون بدون پاسخ مانده است. گویا مدیر کل منابع طبیعی گیلان با بی توجهی و عدم پاسخگویی نسبت به انتقادات سازنده اصحاب رسانه خود را کنار کشیده اند و تلاشی برای تنویر افکار عمومی و پاسخ سوالات مطرح شده مردم در خصوص صفهای طولانی تریلیهای حامل درختان قطع شده در شرکت آریا پویا و اهالی روستای جیرسر باقر خاله خمام نمی کند که جای بسی تعجب و تاسف است ؟!

اگر محیط زیست ما به علت کم توجهی و یا سهل انگاری آسیب ببیند مسئولین مربوطه باید پاسخگو باشند . مثلاً وقتی منابع طبیعی تخریب می‌شود سراغ کسی می‌رویم که چند عدد درخت را قطع کرده یا به مرتعی آسیب رسانده-هرچند که با او هم باید برخورد شود- اما در اصل باید ببینیم که آیا مجوزی برای آن صادر شده است ؟ اگر مجوزی صادر شده از چه ناحیه‌ای می باشد ؟ هنر این است که نگذاریم آسیبی به منابع طبیعی وارد شود و قبل از هر آسیبی اقدام کنیم. همه مسئولین باید پاسخگوی اعمال خود باشند زیرا در غیر اینصورت هرکس می تواند عمداً یا سهواً حقوق عمومی را تضییع کند و اعتماد عمومی را از بین ببرد و در نهایت جریمه اش را بپردازد!!!!!

به نظر می رسد مدیر کل منابع طبیعی استان گیلان به تذکر استاندار در خصوص لزوم پاسخگویی مسئولین به افکار عمومی و رسانه توجهی نداشته و خط وی را نمی خواند و گوش شنوایی برای سوالات و درخواستهای مردم عزیز گیلان در اداره کل منابع طبیعی گیلان وجود ندارد. اگر برخی از مسئولان پاسخگو نیستند مطمئنا از عواقب آن مطلع نیستند و باید بدانند نسبت به مسئولیتی که دارند می بایست پاسخگو باشند حتی می توان گفت پاسخگویی و مسئولیت، در یک راستا هستند و این دو اصطلاح ،مترداف هم به کار می روند و در واقع معنای دیگر پاسخگویی قبول مسئولیت است.

مردم استان گیلان انتظار دارند مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان پاسخگوی مطالبات و خواسته های مردم بوده و گزارش عملکرد خود را به اطلاع آنان برسانند. اگرچه در همین راستا مسئولان زیادی هم هستند که حتی وقت استراحت خود را صرف رسیدگی به مشکلات مردم و پاسخگویی به اصحاب رسانه می کنند.

ارسال شده در سه‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۵:۴۸ بعدازظهر
کد خبر: 198
آخرین خبر ها
گزیده خبرها