از تمام امکانات خود در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده خواهد کرد
شهرداری رشت

از تمام امکانات خود در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده خواهد کرد

اسرار امروز.نشست صمیمی مهندس جمشید پور سرپرست شهرداری رشت با مدیرکل بنیاد شهید استان در راستای بهره گیری از فضاهای تبلیغات محیطی شهر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز نصب المان شهید آیت ا... احسانبخش در میدان صیقلان با حضور امیر ترومیده مدیر امور ایثارگران شهرداری رشت، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، محجوب مدیرعامل سازمان زیبا منظر و فضای سبز شهرداری، علیرضا حسنی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و داوطلب معاون فرهنگی بنیاد شهید استان و ایوبی مدیر روابط عمومی بنیاد شهید در دفتر شهردار برگزار شد.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، مهندس فرامرز جمشید پور از خودگذشتگی و فداکاری برای آرمانهای اسلامی و انقلابی را بسیار ارزشمند دانست و اظهار داشت: امروز همه ما مدیون فداکاری و از خودگذشتگی نسلی پویا و جان برکفیم.

سرپرست شهرداری رشت تصریح کرد: در طول تاریخ ایثارگران بسیاری از کیان مملکت دفاع کردند و جانبازی‌های فراوانی برای دفاع از میهن انجام شد، اما تاریخ جز هشت سال دفاع جانانه ایرانیان، هیچ‌گاه رشادت ملتی را به یاد ندارد که از مرزهای میهن و اقتدار مذهبی‌اش چنین دفاع کند، و لحظه‌ای از این آرمان کوتاه نیاید.

وی افزود: امروز همه مسئولین وظیفه دارند تا با تمامی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای پاسداشت خون شهدا بسیج شوند.

جمشیدپور با تاکید بر به فوریت گذاشتن طرح یادمان شهدای مسکن مهر و نصب المانهای شهدا توسط سازمان زیبا منظر و فضای سبز خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد فوق نصب تندیس شهید ایت الله احسانبخش و تندیس شهدای مدافع حرم در بلوار شهدای مدافع نیز باید در اسرع وقت انجام شود.

سرپرست شهرداری رشت از ساماندهی گلزار شهدا و کل آرامستان تازه آباد خبر داد و گفت: این پروژه به منظور زیباسازی, همسطح سازی قبور, هدایت آبهای سطحی, احداث ساختمان اداری و ساخت سرویس بهداشتی انجام می شود.

وی با تاکید براینکه شهرداری از تمام امکانات خود در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده خواهد کرد، یادآور شد: تداوم دیوار نویسی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، بهسازی و نوسازی تابلوهای تبلیغاتی نصب شده بر روی چراغ های راهنمایی و استفاده از تلویزیون شهری در زمینه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت از دیگر برنامه های شهرداری است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان ضمن قدردانی از همراهی و همکاری شهرداری با بنیاد شهید در اجرای برنامه ها و پروژه های مربوطه اذعان داشت: خوشبختانه شهرداری رشت در برپایی یادواره ها که بستر مناسبی برای بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است همکاری تنگاتنگی با بنیاد دارد.

عبدالله پاکاری استان تامین اشتغال و تخصیص سهمیه به خانواده های ایثارگران را یک تکلیف قانونی دانست و تصریح کرد: شهرداری رشت در حوزه بازارچه های تاسیس شده میتواند سهم ایثارگران را در ساماندهی کاسب ها لحاظ کند.

وی افزود: بیش از ۳۷۰۰نفر از خانواده شاهد و ایثارگر در انتظار تامین شغل هستند.

پاکاری با اشاره به اجرای پروژه مجتمع درمانی و توانبخشی ایثارگران در سال ۸۸ گفت: این پروژه بصورت ملی در همه استانها در حال اجراست اما در گیلان با رشد ۲۲ درصدی به چند دلیل متوقف شد. که این در شان استان گیلان با ۸۰۰۰ شهید گلگون کفن نیست.

مدیر کل بنیاد شهید گیلان داشتن مجتمع درمانی و توانبخشی را حق خانواده شهدا و ایثارگران استان خواند و گفت: با توجه به اخذ پروانه تاسیس ساخت پروژه فوق شایسته است تا با استفاده از تمامی ظرفیت ها و رفع موانع اداری نسبت به تسریع بخشی اجرای آن گام برداریم.

ارسال شده در پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۷ بعدازظهر
کد خبر: 5517149
آخرین خبر ها
گزیده خبرها