دستگاه ها با معطل کردن افراد و پروژه ها نباید انگیزه ها را از بین ببرند
​استاندار گیلان :​

دستگاه ها با معطل کردن افراد و پروژه ها نباید انگیزه ها را از بین ببرند

اسرارامروز.استاندار گیلان در جلسه کارگروه احیاء تالاب انزلی با اشاره به اینکه پیوند زندگی مردم با تالاب نباید قطع شود گفت: باید تالاب را مرتبط با اقتصاد، معیشت و زندگی مردم ببینیم تا مشارکت آنها را در حفاظت و احیاء تالاب داشته باشیم.

استاندار گیلان در جلسه کارگروه احیاء تالاب انزلی با اشاره به اینکه پیوند زندگی مردم با تالاب نباید قطع شود گفت: باید تالاب را مرتبط با اقتصاد، معیشت و زندگی مردم ببینیم تا مشارکت آنها را در حفاظت و احیاء تالاب داشته باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ، دکتر مصطفی سالاری در این جلسه که در محل تالاب انزلی( قلم گوده) برگزار شد، ضمن قدردانی از زحمات مجموعه مدیران استانی در سنوات گذشته با اشاره به اینکه اهمیت این تالاب برای همگان مشخص است افزود: تالاب انزلی طبیعت گیلان را برجسته کرده و حفاظت از تالاب به نوعی حفاظت از وجه تمایز گیلان با استانهای دیگر و مأموریت بسیار مهمی است.

وی با بیان اینکه پیوند زندگی مردم با تالاب نباید قطع شود گفت: باید تالاب را مرتبط با اقتصاد، معیشت و زندگی مردم ببینیم تا مشارکت آنها را در حفاظت و احیاء تالاب داشته باشیم.

استاندار گیلان به ارتزاق عده زیادی از مردم همجوار تالاب طی سالهای متمادی از این تالاب اشاره کرد و افزود: جلسات باید نتیجه بخش باشد و صرفاً با برگزاری جلسات نباید از یک سری اقدامات مردم جلوگیری شود بلکه با درست فکر کردن و برنامه ریزی صحیح می توان رابطه ی اقتصادی و معیشتی آنان را فراهم و در مقابل به وضعیت مطلوبی در تالاب رسید.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه های بازدارنده به نتیجه ی کار ضربه می زند اظهار داشت: ساماندهی وضعیت موجود با خلاقیت، ابتکار و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها امکانپذیر است.

وی با اشاره به بازدید خود از تالاب انزلی طی 2 هفته گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد منظر نامناسبی از تالاب بودیم که می توان با استفاده از مقررات و اختیارات تعیین شده و در راستای حفظ محیط زیست با صدور مجوز این وضعیت ساماندهی شود.

سالاری با بیان اینکه صدور مجوز برای ساخت سازه های شناور، رستوران و بهره گیری در بخش های تفریحی، ورزشی، فرهنگی و ماهیگیری برای مردم شرایط کسب روزی را فراهم می کند گفت: تمام اهتمام ما باید بر این محور باشد که به مردم منافعی برسد.

وی اظهار داشت: هر راهکاری که به اصل کار لطمه نزند را انجام دهید تا مردم هم به عنوان یک سرمایه ی اجتماعی و پشتوانه ی قوی بحث احیای تالاب را بیشتر مطالبه کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه در اقدامات پژوهشی باید نگاه تجاری سازی آن وجود داشته باشد گفت: باید در بررسی پژوهش های صورت گرفته به توجیه اقتصادی، سودآوربودن و تجاری سازی آن توجه ویژه شود و پس از آن با قوت از آن حمایت می کنیم.

وی بر لزوم تسریع در اقدامات تأکید و تصریح کرد: دستگاه ها با معطل کردن افراد و پروژه ها نباید انگیزه ها را از بین ببرند.

استاندار گیلان همپنین به وجود اعتبارات بین المللی برای حمایت از چنین پروژه هایی اشاره و خاطرنشان کرد: در این مسیر باید با شناسایی دقیق و بهره مندی از صاحب نظران این حوزه تلاش کنیم تا این اعتبارات را جذب کنیم.

ارسال شده در پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۶:۵۶ بعدازظهر
کد خبر: 3530129
آخرین خبر ها
گزیده خبرها