دو بار از شهردار وقت رشت شکایت کردیم
رییس اداره پایش حفاظت محیط زیست گیلان:

دو بار از شهردار وقت رشت شکایت کردیم

اسرارامروز.رییس اداره پایش حفاظت محیط زیست گیلان گفت: وضعیت جایگاه دفن زباله سراوان بدتر شده است.


رییس اداره پایش حفاظت محیط زیست گیلان گفت: وضعیت جایگاه دفن زباله سراوان بدتر شده است. احسان‌الله شکری در گفت‌ و گو با ایسنا، گفت: اغلب جایگاه‌های دفن زباله گیلان سیستم تصفیه ندارند و شیرابه جایگاه‌های دفن زباله از چالشهای مهم زیست محیطی گیلان است.

وی افزود: یکی از بدترین جایگاه‌های دفن زباله گیلان، جایگاه دفن زباله سراوان است که هرثانیه ۴ لیتر شیرابه از این جایگاه وارد رودخانه‌های رشت می‌شود.

شکری ادامه داد: رانش در این جایگاه دفن زباله موجب شد تا زباله جلوتر حرکت کند تا میزان حجم ورود شیرابه به رودخانه‌ها افزایش یابد و به این ترتیب وضعیت این جایگاه روز به روز بدتر شده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر زمانی که اعتبار لازم موجود بود، شهردار وقت برای خرید و نصب دستگاه زباله سوز اقدام کرده بود، امروز شاهد بحرانی شدن وضعیت این جایگاه نبودیم.

رییس اداره پایش حفاظت محیط زیست گیلان، تصریح‌کرد: دو بار از شهردار وقت رشت برای سهل انگاری در خرید دستگاه زباله سوز شکایت کردیم اما نتیجه ای نگرفتیم.

وی با بیان اینکه بحران رانش زباله موجب ازیاد جمعیت مگس و حشرات موذی در این منطقه شده است، گفت: بوی تعفن این منطقه نیز رو به افزایش است.

احسان‌الله شکری خاطر نشان‌کرد: مسکن های موقتی در حال حاضر برای رفع این بحران انجام شده است اما کافی نیست و باید تدابیری واقعی برای حل این بحران اندیشیده شود.

ارسال شده در چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰ قبل‌ازظهر
کد خبر: 1265155
آخرین خبر ها
گزیده خبرها