در پرداخت خسارات آتش‌سوزي رتبه‌ي سوم كشور را كسب کردیم
سرپرست بیمه آسیا در استان گیلان:

در پرداخت خسارات آتش‌سوزي رتبه‌ي سوم كشور را كسب کردیم

اختصاصی/اسرارامروز. در 8 ماهه سال 96 در 2 بخش مبلغ و تعداد رشد خوبي داشتيم/ 6 شعبه و 160 نماینده در سطح استان گیلان به مردم خدمات مختلف بیمه ای ارائه می کند/ آموزش پرسنل در اولویت برنامه های شرکت بیمه آسیا قرار دارد/اتکای اجباری  باعث کاهش حيطه مانور شركت‌هاي بيمه می شود

  محمد ضیاء پورسعید سرپرست بیمه آسیا در استان گیلان که 26 سال سابقه فعالیت در صنعت بیمه دارد در یک گفتگو با اشاره به افتتاح بیمه آسیا با یک شعبه در ابتدای دهه شصت در استان گیلان،گفت: اکنون بیمه آسیا با تعداد 6 شعبه و 160 نماینده در سطح استان گیلان به مردم خدمات مختلف بیمه ای ارائه می کند.

مدیر بیمه آسیا در استان گیلان افزود: حدود اختیارات نمایندگان بیمه آسیا برای سهولت دسترسی بیمه گذاران در استان گیلان بسیار بالا بوده و نمایندگان ما در رشته های مختلف بیمه ای آمادگی ارائه خدمات را به مردم عزیز گیلان دارند.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن  آموزش پرسنل در اولویت برنامه های شرکت بیمه آسیا،خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیتی که شرکت بیمه آسیا برای آموزش پرسنل و نمایندگان خود قائل است آموزش‌هايی تخصصي ، فني و بازاريابي را با حضور اساتيد متخصص برگزار نموده و پس از گذراندن دوره آموزش و قبولي در امتحان ، مجوز حدود اختيارات از طريق مديريت امور نمايندگان صادر می گردد و نمایندگان براساس عملکردی كه دارند درجه‌بندي مي‌شوند.

پورسعید یادآور شد: شرکتهای بیمه براساس ميزان سرمايه‌اي که دارند موظفند بابت بيمه‌نامه‌ها در بيمه اشياء 15 درصد و در بيمه‌هاي اشخاص 25 درصد به بيمه مركزي پرداخت كنند.

وی با اشاره به اتکای اجباری شرکتهای بیمه به بیمه مرکزی،عنوان کرد: این اتکای اجباری و ا الزام باعث کاهش حيطه اختيارات قانوني و مانور شركت‌هاي بيمه می شود و اگر این الزام وجود نداشت شركت‌هاي بيمه مي‌توانستند در افزايش درآمد توليد ، منفعت سرمايه‌گذاري و بیمه اتكايی  عملكرد بهتري داشته باشند.

سرپرست بیمه آسیا در استان گیلان تاکید کرد:اگر شرکتهای بیمه بخواهند در كار خود موفق باشند بايد ضريب نفوذ بيمه‌اي را در كشور ارتقاء دهيم و در اين ارتقاء براي اينكه رشد كنيم حتماً بايد در بيمه اشخاص فعاليت بيشتري داشته باشيم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بيشترین اتكايي بيمه‌هاي داخلي به  لويز انگليس است، گفت: در زمان گذشته بیمه اتكايي خارجي وجود نداشت اما اکنون بیمه های اتکایی خارجی وجود دارند هرچند شرکتهای بیمه در داخل کشور هيچ اختياري در اتكايی كردن به بيمه‌هاي خارجي ندارند و در مورد اتكايی داخلي هم فقط مي‌توانند پيشنهاد بداند. 

وی از تنوع بیمه در شرکت بیمه آسیا خبر داد و افزود: تلاش مي‌كنيم بيمه‌نامه‌هاي جديد را به صورت تركيبي و با حق بيمه مناسب به مشتريان خود عرضه كنيم.

سرپرست بیمه آسیا در استان گیلان یکی از توفيقات این شركت را نسبت به سایر شركت‌‌هاي بیمه ،طرح تكريم ارباب رجوع عنوان کرد و گفت: در راستای تکریم ارباب رجوع برای ارتقاء دانش فنی نمایندگانی که عمر فعالیتشان کم بوده و یا جدید هستند از ظرفیت نمایندگان قدیمی و خبره از طریق تبادل اطلاعات فنی بیمه ای اقدام کردیم تا نمایندگان جدید بتوانند در عرصه تكريم ارباب‌رجوع و ارائه خدمات مطلوب‌تر موفق‌تر عمل كنند.

وی با اشاره به اینکه بيشترين رشد شركت‌هاي بيمه ،فروش بيمه‌نامه‌هاي اشخاص است گفت: متاسفانه در شرایطی آمار فروش بیمه نامه های اشخاص ما در کشور به 15 درصد می رسد که این آمار در كشورهاي عربي 25 درصد، تركيه 35 درصد ، کشورهای اروپایی 45 درصد و در کشورهای آلمان-آمریکا و صنعتی به 90 درصد می رسد. متاسفانه در کشور ما  فروش بيمه‌نامه‌ها اشخاص آمار قابل توجهي ندارد. 

این مقام مسئول در سرپرستی بیمه آسیا در استان گیلان تاکید کرد: بايد فرهنگ بيمه‌اي را در جامعه ارتقاء دهيم و زمان اين اتفاق مي‌افتد كه آموزش در صدر همه فعاليت‌ها باشد. بيمه گذاران قبل از هر اقدامي بايد بررسي كنند كه شركت‌هاي بيمه‌اي به لحاظ مالي براي پرداخت خسارت چه ميزان توانايي دارند؟ آيا مقروض نیستند؟ مثلاً در بحث خسارت بدني براساس مصوبه جديد دستور‌العمل پرداخت وسايل نقليه، شركت‌‌هاي بيمه‌اي موظفند 20 روز بعد از تكميل مدارك خسارت را پرداخت كنند و به ازاي هر روز تأخير نيم در هزار بايد جريمه بپردازند. آيا شركت‌هاي بيمه‌اي مورد نظر  مي‌تواند در زمان تعيين شده خسارت را پرداخت كنند؟

پورسعید که بیش از 8 سال سابقه‌ي سرپرستی بیمه آسیا در استان گیلان را در کارنامه خود دارد در ادامه به بخشی از عملکرد این بیمه پرداخت و گفت: : در 8 ماهه سال 96 در 2 بخش مبلغ و تعداد رشد خوبي داشتيم. عمده‌ي فعاليت ما بيمه‌هاي اشخاص و پس‌انداز بوده است كه در مقايسه با 8 ماهه سال قبل، رشد را نشان مي‌دهد. همچنين بيمه‌هاي پس‌انداز در اين مدت نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته در زمینه مبلغ خسارت نيز كاهش داشته است. 

سرپرست بیمه آسیا در استان گیلان در ادامه با اشاره به اینکه پس از زلزله رودبار ذهنيت مردم نسبت به بيمه آتش‌سوزي و زلزله مثبت شد ه است ،خاطرنشان کرد : بيمه آتش‌سوزي نياز اوليه ماست و براي اينكه بتوانيم در عرصه بيمه‌گري موفق باشيم باید تمام شركت‌هاي بيمه‌  به‌ طور واحد اطلاعات بيمه را به مردم انتقال بدهند.

پور سعید در پایان با تاکید بر اینکه در پرداخت خسارت آتش‌سوزي معوقه نداريم و تلاش می کنیم پوشش بيمه‌اي زلزله را افزايش دهيم ،گفت: به دليل اينكه در بخش آتش‌سوزي معوقه نداريم و رتبه‌ي سوم كشور را كسب نموديم كه نشان‌دهنده‌ي فرهنگ بالاي مردم نسبت به بيمه آتش‌سوزي است.

ارسال شده در دوشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۹:۱۱ بعد از ظهر
کد خبر: 0019509
آخرین خبر ها
گزیده خبرها