برخورد گزینش و حذفی نهاد ریاست جمهوری، واهمه‌ از پاسخگویی یا ضعف رسانه‌ای دولت؟

اختصاصی/اسرارامروز/حسن سامری. مرتضی عاطفی مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان در یک تماس تلفنی اعلام کرد تنها 70 خبرنگار از لیست 280 نفری معرفی شده به تهران، برای همراهی با رییس جمهور تایید شدند؟!

در حالی فردا رییس جمهور به استان گیلان سفر می کند و چند ساعت تا حضور ایشان در لاهیجان باقی مانده است که مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان در یک تماس تلفنی اعلام کرد تنها 70 خبرنگار رسانه از لیست 280 نفری معرفی شده به تهران، برای همراهی با رییس جمهور تایید شدند؟! دکتر حسن روحانی فردا چهارشنبه در حالی وارد استان گیلان می شود که ، نهاد ریاست جمهوری در دعوت از خبرنگاران به صورت گزینشی و حذفی عمل نموده است؟!

هر چند برای خبرنگاران گیلان، مشخص نیست که براساس کدام شاخصها از 280 خبرنگار معرفی شده از سوی استانداری گیلان ،70 خبرنگار برای همراهی با رییس جمهور و حضور در نشست خبری رییس جمهور ، تایید و واجد شرایط دانسته شده اند؟! چرا صلاحیت بقیه خبرنگاران برای حضور در نشست خبری رییس جمهور  احراز نشده است؟

این رویه نهاد ریاست جمهوری دولت تدبیر و امید، که مدیرکل روابط عمومی استانداری گیلان مسئولیت برخورد گزینشی و حذفی خبرنگاران گیلان را به آنان سپرد، این سوال و شائبه را به ذهن متبادر می کند  که آیا دولت تدبیر و امید، در خصوص آمار پیشرفتهای اقتصادی گیلان و عملکردی که  مسئولان این دولت ادعا می کنند، مستنداتی در اختیار ندارد که از روبه رو شدن با خبرنگاران منتقد ، واهمه دارد؟ مهمترین نقدی که به دولت تدبیر و امید وارد است عدم تعامل مناسب با رسانه ها، علی الخصوص رسانه های منتقد می باشد که تلاش می کنند با برخورد حذفی و گزینشی آنان را کنار بگذارند!

به نظر می رسد مشاوران رسانه ای رییس جمهور تلاش می کنند تا دکتر روحانی را از قرارگیری در مقام پاسخگویی بر حذر داشته و از خبرنگاران رسانه هایی در اینگونه نشستهای خبری دعوت می کنند که غالبا همسو با دولت باشند و هر رسانه ای که گمان آن می رفت سوالی کارشناسی و فنی مبنی بر زیرسوال بردن عملکرد دولت مطرح کند، از حضور وی در نشست خبری ممانعت کردند؟!

اکنون و در سفر دکتر حسن روحانی به استان گیلان ، افکار عمومی از خبرنگاران گیلان انتظار دارند تا  پاسخ سوالاتشان  از رییس جمهور دریافت شود و این انتظار از نهاد ریاست جمهوری وجود دارد تا در تصمیم خود مبنی بر برخورد گزینشی و حذفی خبرنگاران تجدید نظر کند.


ارسال شده در سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸ بعدازظهر
کد خبر: 4914663