نزدیک به ۱۴ هزار تشنه خدمت ثبت نام کردند!

اسرار امروز. هزاران نفری که به گفته بیشتر آنان، احساس تکلیف و شوق خدمت به مردم پای آنان را به فرمانداری‌های سراسر کشور کشانده تا بتوانند با نشستن بر صندلی‌های سبز بهارستان یکی از ۲۹۰ نماینده مجلس آینده باشند.

ثبت ‌نام نزدیک به ۱۴ هزار نفر برای کاندیداتوری انتخابات مجلس یازدهم از طرفی باعث شگفتی است و از سویی نشانی از رقابتی جدی در انتخابات دوم اسفند به حساب می‌آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، هزاران نفری که به گفته بیشتر آنان، احساس تکلیف و شوق خدمت به مردم پای آنان را به فرمانداری‌های سراسر کشور کشانده تا بتوانند با نشستن بر صندلی‌های سبز بهارستان یکی از ۲۹۰ نماینده مجلس آینده باشند.

 ثبت‌نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور و فرمانداری‌های سراسر کشور و همچنین سفارتخانه­‌ها، کنسولگری­‌ها یا نمایندگی‌­های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از ساعت هشت صبح روز یک‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ با دستور عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور خطاب به استانداران و فرمانداران آغاز شد و ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۶ آذر با ثبت ‌نام ۱۳ هزار و ۸۹۶ نفر (۱۶۰۵ زن و ۱۲۲۹۱ مرد) در سراسر کشور پایان یافت.

سیداسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان مهلت قانونی آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در جمع خبرنگاران حاضر در وزارت کشور گفت: در این دوره نسبت به دوره قبلی بیش از ۱۵ درصد افزایش ثبت‌نام داشته‌ایم و نسبت ثبت‌نام زنان به مردان ۱۲ درصد به ۸۸ درصد است. در میان ثبت‌نام‌کنندگان ۶۰۱ نفر معادل چهار درصد تحصیلات حوزوی دارند، ۱۴ درصد دارای دکترا، ۷۷ درصد دارای کارشناسی ارشد و مابقی دارای لیسانس و کمتر از آن هستند.


ارسال شده در دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۹:۳۶ بعدازظهر
کد خبر: 4474990