کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر لشت نشاء:

مقدمات اجرای طرح اتاق شیشه ای شورا را فراهم خواهم نمود

اختصاصی/اسرارامروز.محمد صادقی کشاورز زاده ای نجیب، اصیل و مردم دار در 18 فروردین 1365 بدنیا آمد. با سختی و مشقتی مثال زدنی که اکثر مردم ستم کشیده ی شمال آن را درک می کنند بزرگ شد، درس خواند و اکنون دانشجوی ارشد علوم سیاسی است .

تجربه اندوخت و هم اکنون خود را آماده کرده است تا پا به عرصه ای سخت تر نهاده و می خواهد مسئولیت یاری رساندن به مردم شریف و زحمتکش لشت نشاء را برای احقاق حقوق از دست رفته را بر عهده بگیرد.

وی عضو علی البدل چهارمین دوره شورای اسلامی شهر لشت نشاء است.مردم این شهر باور دارند که او با عزمی راسخ و کوله باری از تجربه برای یاری رساندن به مردم ستمدیده و رنج کشیده این شهر بار دیگر پا در عرصه انتخابات گذاشت.

وی می گوید: نقش برجسته و کلیدی شورا در توسعه شهر و روستا غیرقابل انکار می باشد و اعضای شورا از توان کاری مبسوط در حوزه¬های کاری مختلف از جمله انتخاب شهردار برخوردار هستند.

صادقی می افزاید: ما مردم باید به این نقش حساس و کلیدی واقف باشیم و بدانیم که شورا توانایی بالقوه و بالفعل بالایی دارد و می تواند با رایزنی های متعدد و در صورت لزوم متواتر، گره از کارهای مردم رنج کشیده باز نماید و لبخند بر لبان آنها بنشاند.

در همه حکومتهاتا مردم نخواستند مسئولین و زعمای حاکم پاسخگو نبودند. مهمترین موضوع در پیشرفت حوزه های شهری و روستایی ایجاد روحیه مطالبه گری است. تا مردم از مسئولین مطالبه نداشته باشند و به نوعی آنها را مسئول مشکلات و معضلات خود ندانند به ناچار عقب ماندگی و درجازدن حاکم می شود.

صادقی بیان داشت: لشت نشا شهری است که در تمام ادوار؛ نماینده مجلس داشته اشت. دوستانی هستند که قرار بود موضوع پایان نامه خودشان را لشت نشا شناسی قرار دهند و بیایند از نزدیک وضعیت شهری لشت نشا را بررسی نمایند و در باب آن قلم بزنند اما وقتی با لشت نشای ویرانه مواجه شدند از اینکار منصرف شدند.چرا؟ کسی باور نمیکند که لشت نشا با این قدمت و با این تمدن غنی به این حال و روز افتاده باشد.

صادقی یادآور شد: رفتار احساسی منتج به این می شود که عده ای ثروت اندوزی کنند واز آرای مردم که با قلبشان تصمیم گرفتند استفاده ناصحیح بکنند و ضرر و زیانش به این مردم مظلوم برسد.

کاندیدای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی لشت نشاءدر ادامه به وظایف و اختیارات شورای اسلامی مندرج در قانون اساسی و در 34 ماده و 9 تبصره اشاره کرد و گفت: واضح و مبرهن است که هیچکس بهتر از خود مردم شهر ضعف ها و قوت های شهر را نمی شناسد و نماینده شورا تا زمانی که از نظرها و راهنمایی های مردم شهر بهره بجوید می تواند در کار خود موفق شده و گره از کار همشهریان بگشاید. به همین دلیل اینجانب با افتخار اعلام میکنم که در صورت انتخاب در شورای شهر لشت نشاء، مقدمات اجرای طرح اتاق شیشه ای شورا را فراهم خواهم نمود. به گونه ای که به نظر بنده شورای شهر باید به مثابه ی یک اتاق شیشه ای باشد تا همه مردم بدانند در آن چه می گذرد و تمام تصمیمات و طرح های مصوب و مصوبات شورا به صورت شفاف و مستقیم به سمع و نظر مردم رسانده شود. به نظر بنده با استفاده از پتانسیل های فراوان موجود در شهر از طریق انتخاب مشاوران از نخبه های شهر و جلسات مستمر با ایشان و اتخاذ تصمیمات شهری با استفاده از دانش و اطلاعات نخبه های با تعصبی که خود را به مرز و بوم خویش متعهد می بینند و نسبت به شهر و زادگاه خود علاقمند و دلسوز هستند کمک شایانی جهت تحقق اهداف بلند رشد و بالندگی شهر خواهد نمود. یکی از مهمترین وظایف شورا تایید صورت جامع درآمد و هزینه شهرداری است که برای اطلاع عموم باید منتشر شود و نظارت بر حسن اداره امور مالی شهرداری و کلیه سازمان ها، موسسات و شرکت های وابسته و تابعه شهرداری وحفظ سرمایه، دارایی ها و اموال عمومی و اختصاصی شهرداری و همچنین نظارت بر حساب و درآمد و هزینه ی آنها با توجه به طرح اتاق شیشه ای سهل تر خواهد بود و مردم در جریان تمام درآمد ها و هزینه ها خواهند بود.

یکی دیگر از وظایف شورا بررسی و شناخت کمبودها و نیازها و نارسایی های اجتماعی و فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی شهر و تهیه طرح ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حل های کاربردی در این زمینه جهت برنامه ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط می باشد که بنده با توجه به شغلی که در آن انجام وظیفه می نمایم و با توجه به ارتباط تنگاتنگ با همه اقشار به خصوص قشر آسیب پذیر جامعه، بهتر از هر کسی تنگناها، فقرها و فقدان های شهر را شناخته و از طریق تعامل با مسئولین اجرایی، نهادها و سازمان های در زمینه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، رفاهی، اقتصادی و عمرانی جهت رفع نواقص و بهبود اوضاع معیشتی مردم کوشش خواهم کرد و گزارش تمام این اقدامات نیز از طریق این اتاق شیشه ای در شورا به سمع و نظر مردم خواهم رساند.

صادقی در پایان تصریح کرد: با توجه به اوضاع امروز، یکی از نیازهای مردم لشت نشاء، گسترش مراکز تفریحی، ورزشی و فرهنگی جهت بالا بردن روحیه زندگی اجتماعی و بازگرداندن شادی و نشاط به آنان است که باید با نظارت درست و دقیق به امور مراکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی، سینما و دیگر اماکن عمومی صورت پذیرد و امیدوارم تا با انتخاب افراد اصلح و شایسته بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.


ارسال شده در سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۸:۲۵ قبل‌ازظهر
کد خبر: 6850399