رییس هیئت امنا مسجد امام علی(ع)سید محله دافسار:

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان روزی باید در محضر خداوند متعال پاسخگو باشد

اختصاصی/اسرارامروز.اگر یار شاطر نیستید بار خاطر نباشید/مسجدی که به بهانه های مختلف می خواهند ذبح کنند؟!/مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ظلم بزرگی در حق مردم دافسار و مسجد امام علی سید محله دافسار روا داشتند/چرا قرار داد مشارکت ساخت را در ابتدا با هیات امنا امضا کردید ؟!

مساجد به عنوان پایگاهی مهم وظیفه حفظ و حراست از آرمان های انقلاب اسلامی و ارزش ها و نقش اساسی و محوری در تبیین گفتمان انقلاب اسلامی را بر عهده دارند. مسجد نقطه شروع نهضت امام راحل ، قیام و خروش مردم است. بنابراین هر کدام از ما باید در حفظ و نگهداری این پایگاه مردمی به وظایف خود عمل کنیم. در این راستا به دنبال انتقاد هیئت امنا مسجد امام علی دافسار راهی این روستا شدیم. روستای دافسار در محدوده شهرستان رشت قرار گرفته و بقعه آقا سید اسماعیل هم در این مسجد قرار دارد که اهالی منطقه بخوبی وی را می شناسند .

تابلویی که در ورودی این مسجد نصب شده به هر بیننده ای نشان می دهد که امور این مسجد به عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان است. وقتی وارد محوطه بقعه آقا سید اسماعیل شدیم اعضای هیئت امنا و برخی از اهالی از ما استقبال کردند. به گفته بزرگان و ریش سفیدان ، مسجد امام علی (ع) سید محله روستای دافسار با سابقه بیش از 200 سال محل تحصیل بزرگانی زیادی همچون سردار آقازاده نماینده پیشین مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی بوده است.

سید ابراهیم رهنمای دافسار عضو هیئت امناء مسجد امام علی سید محله و عضو شواری اسلامی دافسار در یک گفتگوی اختصاصی با اشاره به تلاش شورای اسلامی دافسار برای تخریب مسجدی با قدمت بیش از 200 سال گفت: شورای اسلامی روستای دافسار بجای اینکه با مردم این روستا در بازسازی این مسجد که مزار یکی از سادات بزرگوار در آن قرار دارد همکاری کند اقدام به شکایت برای تخریب آن نموده و باعث ایجاد نگرانی مردم شده است.

به گفته راهنما غالب مساجد این منطقه به دلیل برخورداری از آب در کنار رودخانه ها قرار گرفته و این مسجد قدیمی هم در حال بازسازی بوده است که با تلاش و شکایت شورای اسلامی دافسار ،دهیار و بخشدار سابق بخش مرکزی شهرستان رشت حکم تخریب برای آن صادر شده است.

وی حریم رودخانه را دلیل شکایت دهیاری دافسار عنوان کرد و گفت: دهیاری دافسار و بخشدار سابق بخش مرکزی شهرستان رشت با چه هدفی تصمیم به تخریب این مسجد گرفته است؟ آیا مساجدی که از گذشته های دور در کنار رودخانه واقع شده اند اگر اقدام به بازسازی کنند باید تخریب شوند؟!

رهنما در ادامه با اشاره به اینکه اوقاف در این بقعه تابلو و صندوق نصب کرده است ، خاطر نشان کرد: این مسجد بجای مسجد قدیمی و با مجوز ستاد رسیدگی به امور مساجد و با اتکاء به مردم در حال ساخت است . متاسفانه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان هم نه تنها در بازسازی آن کمکی نکرد بلکه باعث ایجاد مزاحمت برای مردم و تاخیر در ساخت مسجد شد.

وی در پایان سخنانش از زحمات هیئت امنای این مسجد برای ساخت آن تقدیر کرد و آقایان سید عظیم آقازاده ، مهدی درخشان ، حسن سرور ، قربانعلی فرزام را دیگر اعضای هیات امنای این مسجد عنوان نمود که برابر مصوبه ستاد رسیدگی به امور مساجد استان گیلان منصوب شده اند.

مهدی درخشان رییس هیئت امنای مسجد امام علی سید محله در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه بخشدار سابق بخش مرکزی شهرستان رشت،رییس شورای اسلامی دافسار ، دهیار و بادیگارد وی امین استوار به جنگ و ستیز برعلیه خانه خدا برخاسته و به دنبال حکم قلع بنا برای مسجد امام علی (ع) و بقعه آقا سید اسماعیل هستند ،گفت: خوشبختانه برخلاف اعضای شورای اسلامی دافسار و بخشدار سابق بخش مرکزی شهرستان رشت ، از بزرگوارانی همچون حاج آقا ابراهیم زاده از یگان حفاظت بیت مقام معظم رهبری درتهران،حضرت آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه رشت، جناب سردار مرزکار رییس امور مساجد استان گیلان و جناب سردارآقازاده که ما را در ساخت مسجد امام علی(ع) یاری کردند بسیار تقدیر و تشکر دارم.

درخشان در ادامه این گفتگو آهی کشید و با گلایه از مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: اداره اوقاف شهرستان بیش از ده نفر از معتمدین وهیات امنا مسجد امام علی (ع) را به اداره اوقاف استان دعوت نمود و به دروغ ، صورتجلسه صلح و سازش تنظیم و امضا گرفته شد در صورتیکه بلافاصله برعلیه هیات امنا به اتهام تخریب بقعه طرح دعوا وشکایت نمود تا مسجدی را به بهانه های مختلف ذبح کنند!!

وی اضافه کرد: اوقاف استان باعث تاخیر در اتمام ساخت این مسجد شد و واقعا مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان و رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت ظلم بزرگی در حق مردم دافسار و مسجد امام علی سید محله دافسار ، روا داشتند که روزی باید در محضر خداوند متعال پاسخگو باشند.

رییس هیئت امناء مسجد امام علی (ع) در ادامه با تقدیر از قضات عادل و آگاه استان گیلان ،خاطرنشان کرد: با درایت قضات شریف استان گیلان خصوصا شعبه سوم بازپرسی ، پس از بررسی و علم به اینکه چیزی تخریب نشده و هیات امنا با تلاش مردم و اهالی منطقه در حال بازسازی مسجد و بقعه هستند منع تعقیب صادرشد.

وی یادآور شد: متاسفانه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان به شکایت بسنده نکرد و بدون اطلاع متولیان این بقعه بصورت یکطرفه ،سه نفر از شهر رشت بعنوان هیات امنا به این مسجد اعزام کرد که با مخالفت شدید اهالی عزل شدند .

وی گفت: هیات امنای منصوب اداره کل اوقاف و امور خیریه که به زور به مردم این منطقه تحمیل شدند متاسفانه مانع ساخت و بازسازی مسجد می شدند و تحمل انتقاد نداشتند .

درخشان به نقل از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان خاطرنشان کرد: معرفی هیئت امنا به عهده ماست و به مردم محل ارتباطی ندارد. هرتصمیمی که ما بگیریم همان باید بشود.

وی خطاب به مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: اگر بازسازی این مسجد تنها به منظر شما و نه از منظر قانون تخلف بود چرا قرار داد مشارکت ساخت را در ابتدا با هیات امنا امضا کردید ؟! چرا اوقاف علیرغم اینکه با ما قرارداد مشارکت ساخت امضا نمود به تعهدات خودش عمل ننموده و استنکاف می نماید؟! اگر در راستای ترمیم و بقای این خانه خدا قدمی بر نمی دارید حداقل با کار شکنی و معاذیر واهی مانع نشوید و به مصداق : اگر یار شاطر نیستید بار خاطر هم نباشید. مردم هیچگاه این بی مهریها را فراموش نخواهند کرد.

رییس هیئت امناء مسجد امام علی (ع) همچنین به بازدید میدانی اخیر برخی مسئولین شهرستان رشت و استان گیلان از این مسجد اشاره کرد و گفت: مسئولینی که اخیرا از این مسجد بازدید کردند به صراحت از عملکرد شورا و بخشدار سابق بخش مرکزی شهرستان رشت انتقاد کردند و اعضای هیات امنا و مردم این منطقه را برای ساخت این مسجد تشویق نمودند و قول همکاری دادند.

درخشان در پایان با اشاره به بازدید میدانی مسئولین ذیربط ،از همکاری آنان با مردم منطقه برای ساخت این مسجد تقدیر و تشکر کرد.

5963e21c08e59.jpg

5963e243c011f.jpg

5963e279b1970.jpg


ارسال شده در سه‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱:۰۱ قبل‌ازظهر
کد خبر: 1905271