تنظیم تفاهم نامه ای در خصوص پوشش های حمایتی زندانیان قبل و بعد از آزادی

اسرار امروز. سید حمید حسینی مدیر کل زندانهای گیلان و دکتر پارسی مدیر کل بهزیستی نشستی در خصوص بررسی پوششهای حمایتی از سوی بهزیستی برای خانواده زندانیان و زندانیان برگزار شد.

در این نشست سید حمید حسینی گفت : زندانیان شهروندان جامعه هستند و از دل جامعه راهی زندان شدند و خانواده های آنان نیز مستثنی از این امر نیستند و می بایست در نبود سرپرست خانواده ، نهادهای حمایتی در کنار زندان پوشش های حمایتی را برای جلوگیری از آسیبهای احتمالی به خانواده زندانیان تحت یک گروه هدف مورد توجه جدی قراردهند.

وی با در خواست ایجاد کارگروه های مشترک و دنبال نمودن این مسیر و توسعه آن در بخشهای مختلف حمایتی از جمله مددکاری ، مشاوره ، روانشناسی و … گفت : نباید فراموش کنیم زمانی که یک زندانی از زندان آزاد می شود هنوز به حمایت نیاز دارد چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی می بایست مورد حمایتهای ویژه از جمله مشاوره های مختلف تخصصی در خصوص فردی و خانواده و … قرار گیرد و در خصوص پوشش برخی از نیازهای مادی با دارابودن انجمن حمایت و مراقبت بعد از خروج زندانیان میتوان با حضور دیگر نهادهای مرتبط از جمله بهزیستی در تسهیل ایجاد اشتغال که زمینه یادگیری ان در زندان بوجود آمده بعد ازآزادی قدمهای سازنده ای برداشت.

سید حمید حسینی در مورد ایجاد اشتغال و آموزش در زندانها نیز افزود : باید زندانیان را دلگرم نمود تا بدانند با کسب مهارت در زندان میتوانند بعد از آزادی شغل آبرومندانه ای را در اجتماع داشته باشند و با حمایتهای همه جانبه که هم اکنون نیز در حال انجام است مسیر حضور در بازارهای کار آنان را آسانتر نمود.

در ادامه این نشست دکتر پارسی مدیر کل بهزیستی استان گیلان ، نیز در خصوص خدمات مستمر و غیر مستمر از سوی بهزیستی قول مساعد داد و گفت مددکاران ، روانشناسان و روانپزشکان ما آمادگی لازم را جهت هر گونه همکاری مشارکتی خواهند داشت.

شایان ذکر است بزودی تفاهم نامه ای در خصوص پوشش های حمایتی زندانیان و خانواده آنان بعد و قبل آزادی فی مابین اداره کل زندانها و بهزیستی استان تنظیم خواهد شد.


ارسال شده در دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۵ بعدازظهر
کد خبر: 5100267