کوهورت یک فرصت استراتژیک برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان است

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بازدید از مرکز تحقیقات کوهورت در شهرستان صومعه سرا، از این مرکز به عنوان یک فرصت استراتژیک برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یاد کرد. دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک ، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در جمع کارکنان مرکز کوهورت و جمعی از معاونان و مسوولین استانی شهرستان صومعه سرا، گفت: رشد کیفی و کمی دانشگاه با توسعه فعالیت های کوهورت امکان پذیر است . در این راستا، انجام فعالیت های پژوهشی می تواند منجر به کسب اعتبار برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان شود و این رسالتی است که بر عهده هر عضو هیات علمی دانشگاه می باشد.

وی ادامه داد: سلامت محوری، یکی از ارزش های بنیادین دانشگاه علوم پزشکی می باشد و این بدان معنی است که هر فعالیتی که در دانشگاه انجام می شود باید در جهت رشد کیفی و کمی سلامت مردم جامعه باشد و دیدگاه دانشگاه باید درمانِ بیماری باشد نه درمانِ مقطعی بیمار.

وی افزود: وقتی که سلامت محوری مد نظر دانشگاه است ،باید تحقیقات پژوهشی که انجام می دهیم نیز در راستای این مسیر باشد که کوهورت امروز در این مسیر قرار دارد.

وی، ضمن تشکر از امام جمعه، نماینده و سایر مسوولین این شهرستان به خاطر حمایت همه جانبه درحوزه بهداشت و درمان، افزود: سطح کیفی فعالیت ها و سطح معیشتی مردم در این شهرستان نسبت به سایر شهرستان ها مساعد به نظر می رسد که این مهم نتیجه وجود همدلی و همراهی ادارات و نهادهای مختلف مستقر در صومعه سرا، است. وی در پایان با اشاره به این که دکترفریبرز منصور قناعی- رییس مرکز کوهورت گیلان همیشه در طول سال های گذشته مسیرهای جدیدِ پیموده نشده ای را طی کرده اند، گفت: ایشان در هر حوزه ای که فعالیت داشته اند ارتقایی نیز برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان کسب نموده اند . جا دارد دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز به نوبه خود قدردان زحمات این استاد باشد.

دکتر فریبرز منصور قناعی رییس مرکز تحقیقات کوهورت نیز، خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد کارهای پژوهشی ای در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به انجام برسد که مشکل مردم در آن حل شود ، آن کار پژوهشی، انجام فعالیت ها در کوهورت است که نتیجه آن در دراز مدت ملموس خواهد بود. در ادامه، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان صومعه سرا و معاونت بهداشتی دانشگاه نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت در این شهرستان ارایه نمودند. در پایان از واحدهای مختلف مرکز کوهورت بازدید میدانی به عمل آمد و بازدید کنندگان از نزدیک با نحوه فعالیت های این مرکز آشنا شدند.


ارسال شده در سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۳ قبل‌ازظهر
کد خبر: 63