دکتر اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در استان گیلان: طرح کشوری مراقبت از نوزادان پرخطر در منزل اجرا خواهد شد

نشست خبری دکتر اسماعیل مطلق مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور بهمراه جمعی از خبرنگار در شهرستان فومن برگزار شد. دکتر اسماعیل مطلق در ابتدا میزان باروری کشور بر اساس مرکز آمار را 1.9 اعلام کرد و گفت: میزان باروری کشور باید به 2.1 درصد افزایش یابد.

وی در خصوص نرخ میزان باروی در استان گیلان تصریح کرد :میانگین نرخ باروری در گیلان از 1.27 به 1.34 رسیده است و تلاش می شود که با فرهنگ سازی و کمک وزارت خانه ها ،خیرین و مسئولین استانی این نرخ به 2.1 درصد برسد.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور با اشاره به سیاست های کلی ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری اذعان داشت : ارتقای پویایی و بالندگی و جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری بیش از سطح جانشینی ،جزء مهمترین سیاست های جمعیت می باشد و همچنین کاهش سن ازدواج و حمایت زوج های جوان در تامین دغدغه های زندگی از جمله اساسی ترین سیاست های وزارت بهداشت محسوب می شود.

مطلق سن فرزند آوری را بین 18 تا 35 سالگی اعلام کرد و گفت:مراقبت های قبل و بعد از بارداری از وظایف وزارت بهداشت می باشد که این میزان مراقبت اکنون به بیش از 43 تا 50 درصد رسیده که نیاز است همچنان این مراقبت هاافزایش یابند.

وی در ادامه گفت:تمامی دستگاه های فرهنگی و اجرایی باید در فرهنگ سازی و اجرای سیاست های کلی کشوردر خصوص افزایش جمعیت با هم همراه و همفکر باشند و برای رفع مشکلات جوانان در خصوص ایجاد اشتغال و مسکن و دیگر موارد برای تشکیل خانواده ای سالم برای قشر جوان جامعه تلاش کنند.

دکتر مطلق با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد بیان کرد :به علت هزینه های سنگین درمان ناباروری ،تعداد زیادی از این زوجها در انتظار بسته های حمایتی دولت می باشند.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس در خصوص مراقبت از نوزادان پر خطرگفت : ازسال 96 طرح کشوری مراقبت از نوزادان پرخطر در منزل اجرا خواهد شد که در نوع خود حرکت ارزشمندی می باشد

وی در ادامه از اجرای طرح مشاوره شیردهی در کشور خبر داد و تصریح کرد :طرح مشاوره شیردهی از دیگر برنامه های وزارت خانه می باشد که از مهرماه سال جاری در کشور اجرا خواهد شد.


ارسال شده در سه‌شنبه ۰۲ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۷:۳۵ قبل‌ازظهر
کد خبر: 110