مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان گیلان:

ظرفیت تامین و توزیع كليه کالاهای اساسی را داریم

اختصاصی/ اسرار امروز. مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان گیلان گفت: این اتحادیه توانست در چند نوبت میزان ٤٢ تن گوشت گرم و 300 تن شكر را از طریق این شبکه وسیع در استان تامين و توزیع کند.

حمزه حیدری مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان گیلان در گفتگویی با اسرار امروز و ارائه گزارشی از عملکرد این اتحادیه در زمینه مباشرت تامین و توزیع میوه شب عید نوروز سال 1398، گفت: در طرح تنظیم بازار شب عید، نسبت به سال گذشته،حدود 50 درصد افزایش تامين و توزیع داشتیم و جانمایی غرفه های توزیع به گونه ایی بود تا مناطق کم برخوردار،دسترسی بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان گیلان در ادامه با اشاره به کیفیت خوب میوه شب عید نوروز 1398 ، افزود: تلاش کردیم تا میوه شب عید با بهترین کیفیت به مردم عزیز استان گیلان عرضه شود و به این منظور، کارتی با کد ردیابی داخل هر سبد میوه پرتقال قرار دادیم تا در صورت خراب بودن و کیفیت نامطلوب محصول، مسیر پیگیری برای مصرف کننده مشخص باشد.

وی با اشاره به تصمیمات کمیته راهبردی ، یادآور شد: طبق ارزیابی از بازار و مصوبات کمیته راهبردی استان، سیب با قیمت هر کیلو 6 هزار و 400 تومان و پرتقال با قیمت هر کیلو 3 هزار و 500 تومان به میزان 10 تا 20 درصد کمتر از قیمت بازار و به صورت خالص و بدون احتساب وزن 450 گرمی سبد پرتقال و 600 گرمی سبد سیب عرضه شد.

حیدری در ادامه به استقبال مردم گیلان از طرح تنظیم بازار میوه شب عید اشاره کرد و گفت: به دلیل استقبال گسترده مردم ،مجددا به میزان ٧٥ تن سیب و پرتقال از محل ذخیره ملي سازمان تعاون روستایی خریداری  و در سطح استان توزیع شد.

وی اضافه کرد: همکاران ما در این اتحادیه و شبكه بزرگ تعاوني روستايي بصورت شبانه روزی در بخش بارگیری و توزیع، تلاش کردند تا عموم مردم بتوانند میوه شب عید خود را در این طرح تهیه کنند.

مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی استان گیلان در ادامه اضافه کرد: این اتحادیه با حمایت سازمان جهادكشاورزي ،سازمان تعاون روستایی ،سازمان صمت و ساير ادارات ذيربط تلاش کرد تا 5 سال متوالی با تامین و توزیع میوه شب عید با حمایت از تولید کننده در راستای صرفا تنظیم بازار حرکت کندو قطعا نميتواند بازار را تامين نمايد.

وی در ادامه به تخصیص سوبسید دولت برای تامین و توزیع میوه شب عید مردم اشاره کرد و گفت: علیرغم اینکه دولت به دلیل تحریمها در شرایط بد اقتصادی قرار دارد اما تلاش می کند با تخصیص سوبسید به کالاهای اساسی ، مشکلات اقتصادی مردم را کاهش دهد اما متأسفانه اطلاع رسانی ها در این حوزه بسیار کم و نامطلوب است بعنوان مثال قیمت نهایی هر کیلو پرتقال و سیب برای دولت حدودا به ترتيب 45 هزار  ريال و  98 هزار ريال تمام شد اما با احتساب و اختصاص یارانه برای مردم ، پرتقال با قیمت 3 هزار و 500 تومان و سیب با قیمت 6 هزار و 400 تومان عرضه شد.

حیدری افزود: تامین رفاه مردم و توزیع میوه شب عید به قیمت پایین ‌تر از بازار، یکی از مهم ‌ترین اهداف اجرای این طرح است که همه ساله از اواخر اسفند ماه آغاز و تا پایان عید نوروز ادامه می یابد.

حیدری با اشاره به ظرفیت قابل توجه اتحادیه تعاون روستایی در تامین و توزیع کالاهای اساسی ،یادآور شد: به دستگاههای متولی اعلام کردیم این اتحادیه ظرفیت مباشرت تأمین و توزیع کالاهای اساسی استان گیلان را علیرغم نيازاعتبار مالی زیاد آن دارد.

وی افزود: اتحادیه تعاون روستایی در استان گیلان توانست در چند نوبت میزان ٤٢ تن گوشت گرم و 300 تن شكر را از طریق این شبکه وسیع در استان تامين و توزیع کند. همچنين توليد٤٠٠ تن بذربرنج هاشمي و توزيع ٢٩٠هزاركيسه آرد خبازي شهري و روستايي و خانه پزي از ديگر فعاليتهاي این اتحاديه است.

این مقام مسئول در پایان از همکاری و تعامل استانداری گیلان، جهادکشاورزی، سازمان تعاونی روستایی، شهرداری، سازمان صمت و ... در این طرح تنظیم بازار تقدیر کرد.


ارسال شده در دوشنبه ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱:۲۲ بعدازظهر
کد خبر: 8501067