۱۰۲۲ مجوز فعالیت اقتصادی در هفت ماهه سال ۹۵ صادر شد

رضا قلیزاده مدیر بازرگانی مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد ۴۹ درصدی مجوزهای فعالیت اقتصادی صادره از سوی معاونت متبوع وی در هفت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد. به گزارش مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، وی گفت: تعداد مجوزهای فعالیت اقتصادی صادر شده در از ابتدای فروردین لغایت پایان مهرماه سال جاری ۱۰۲۲ فقره بوده و این تعداد در نیمه ابتدایی سال گذشته ۶۸۴ فقره بوده است.

قلیزاده در خصوص انواع مجوزهای فعالیت اقتصادی صادره از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی اظهارکرد: مجوزهایی که از سوی سازمان صادر می شود مشتمل بر دو نوع صادره و تمدیدی است که در سال ۹۵ از مجموع ۱۰۲۲ مجوز، ۵۵۴ فقره صادره و ۴۶۸ فقره نیز تمدیدی بوده و این در حالی است که این رقم در سال گذشته به ترتیب ۳۷۲ و ۳۱۲ مجوز بوده است.

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: مجوزهای صادرات-واردات، خدماتی، فنی مهندسی، تولیدی، شغلی و تجاری مجموع تنوع تخصصی ایجاد شده در صدور مجوز فعالیت اقتصادی از سوی این سازمان را تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه مجوزهای صادره و تمدیدی صادرات-واردات طی هفت ماهه سال جاری ۲۶۹ فقره بوده خاطر نشان کرد: در این مدت ۲۳۸ فقره مجوز خدماتی صادر و تمدید شده که مشاغل پیمانکاری، فعالیت های مرتبط با صنعت گردشگری و سایر مدیر تعداد مجوزهای فنی مهندسی را ۲۴ فقره و مجوزهای صادره و تمدیدی حوزه تولیدی را ۶۸ فقره اعلام کرد و گفت: طی این مدت ۲۷ مجوز شغلی صادر و تمدید شده که این بخش شامل کارمندان دولتی شاغل در محدوده منطقه که خواهان اعمال معافیت های مالیاتی بر حقوق خود می باشند را در بر می گیرد.

قلیزاده تعداد مجوزهای تجاری که شامل فعالیت های خرده فروشی است را در هفت ماهه سال ۹۵ را ۳۸۶ فقره اعلام و در خصوص دلایل رشد بدست آمده در شاخص صدور مجوزهای فعالیت اقتصادی در محدوده منطقه چنین گفت: عملیاتی سازی مدیریت یکپارچه در اعمال مزایا و معافیت های قانونی برای فعالین اقتصادی منطقه، بهمراه رونق فضای کسب و کار در سطح منطقه و فعالسازی واحد های راکد صنعتی و تجاری و اجرای طرح های گردشگری، زیرساختی و عمرانی و برنامه های متنوع نمایشگاهی و خدماتی که طی سه سال اخیر در این سازمان اجرا شده است از مهمترین دلایل حصول به چنین رشدی ارزیابی می شود.


ارسال شده در جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۶ بعدازظهر
کد خبر: 141