جبار کوچکی نژاد:

افزایش 2 هزار هکتار به وسعت منطقه آزاد انزلی تصویب شد

اختصاصی/اسرار امروزسرعت توسعه اقتصادی- صنعتی استان گیلان و شهرستان رشت با تصویب افزایش 2 هزار هکتار به وسعت منطقه آزاد انزلی، افزایش می یابد

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، جبار کوچکی نژاد  نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با اشاره به تصویب لایحه توسعه منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان (انزلی)، گفت: نمایندگان مجلس امروز با افزایش 2 هزار هکتار به وسعت منطقه آزاد انزلی موافقت کردند.

وی با عنوان این مطلب که محدوده منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان (انزلی) به مساحت 8609 هکتار توسعه یافته است، افزود:همچنین مناقشه 23 روستای محدوده منطقه آزاد انزلی نیز مرتفع شد.

کوچکی نزاد با بیان اینکه به دولت اجازه داده شده تا علاوه بر محدوده فوق‌الذکر، حداکثر به میزان دو هزار هکتار نقاط دارای توجیه شهرستان‌های استان گیلان با اولویت انزلی به محدوده اضافه شود، خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در جلسه امروز خود با الحاق فرودگاه بین المللی سردار جنگل، شهرک صنعتی خمیران انزلی، شهر صنعتی رشت، شهرک صنعتی سپید رود و شهرک صنعتی ضیلبر به حوزه منطقه آزاد موافقت کردند.

وی با اشاره به تحول عظیم اقتصادی و صنعتی شهرستان رشت و استان گیلان در آینده نزدیک، تاکید کرد: از این پس سرمایه گذاران می توانند با سرمایه گذاری در این منطقه، از معافیت های ویژه مناطق آزاد تجاری استفاده کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به توسعه سرمایه گذاری و صادرات شهر صنعتی رشت ، شهر صنعتی سپید رود و شهر صنعتی کیشستان با الحاق به مناطق آزاد تجاری، یادآور شد: فرودگاه بین المللی سردار جنگل نیز به فرودگاه غرب آسیا تبدیل خواهد شد.

گفتنی است منطقه آزاد تجاری- صنعتی گیلان (انزلی) حساس و از مناطق مهم آزاد تجاری- صنعتی است زیرا از یک سو با منطقه آزاد اوراسیا ارتباط تنگانگ اقتصادی دارد و با دارا بودن فرودگاه بین المللی سردارجنگل، کریدور شمال جنوب نیز به این منطقه می رسد. همچنین با اضافه شدن واژه گیلان دست مجریان نیز در منطقه آزاد انزلی برای ارائه خدمات باز شد.


ارسال شده در سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۵ قبل‌ازظهر
کد خبر: 7779832