مدیرکل راه‌آهن شمال ۲:

بیش از یک میلیون تن کالا در سالجاری از طریق مسیر ریلی رشت – قزوین جا به ‌جا شد

اسرار امروزمدیرکل راه‌آهن شمال ۲ گفت: از ابتدای آغاز به کار راه آهن قزوین - رشت معادل 20 میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز و به نقل از تسنیم ، غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال 2 ضمن اشاره به راه‌اندازی قطار 5 ستاره رشت - مشهد در ایستگاه راه آهن فلکده رشت اظهار داشت: یک میلیون و 200 هزار تن کالا و بار امسال از مسیر ریلی رشت – قزوین جابه جا شد.

مدیرکل راه‌آهن شمال 2 مزایا و کارکردهای استفاده از خطوط ریلی برای حمل کالا و بار به ویژه در این شرایط اقتصادی را بسیار ارزشمند و قابل توجه خواند و عنوان کرد: کاهش هزینه حمل و نقل کالا و بار برای واحدهای تولیدی و صنایع بسیار حائز اهمیت است و به آنان کمک می‌کند.

ولدی حمل و نقل مواد اولیه مورد نیاز خطوط تولیدی توسط راه‌آهن و به صرفه بودن این کار را به نسبت سایر روش‌های دیگر مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: طبق آمارها از ابتدای آغاز به کار راه آهن قزوین - رشت معادل 20 میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده است که عدد قابل توجهی است.

وی در تشریح بیشتر نحوه صرفه‌جویی در مصرف سوخت به جهت حمل و نقل کالا در مسیر قزوین به رشت مطالب دیگری را نیز بیان داشت و افزود: برآوردها نشان می‌دهد در ازای هر تن کیلومتر بار امسال معادل 35 سی سی در مصرف گازوئیل صرفه جویی شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال 2 با اشاره به اینکه 160 هزارتن از کالاهای حمل شده در مسیر قزوین به رشت مصالح خاکی مورد نیاز برای تکمیل خط ریلی رشت - قزوین و طرح های راهسازی بود، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا جابه‌جایی مسافر در این مسیر ریلی 55 درصد کاهش پیدا کرد.


ارسال شده در چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۸ بعدازظهر
کد خبر: 9650305