ديدار سركنسول روسيه در استان گيلان با مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي

رضا مسرور رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي در ديدار كنستانتين آلكسيف سركنسول روسيه در استان گيلان از اين منطقه، با بيان اينكه با توجه به رفع تحريم هاي بين المللي و ديدگاه هاي مثبت دو كشور براي افزايش مبادلات تجاري، اين مقطع زماني بهترين فرصت براي فعال سازي كريدور شمال جنوب است. به گزارش مديريت روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد انزلي، وی از برگزاري اجلاس شوراي همكاري مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در سال آينده در منطقه آزاد انزلي خبر داد و افزود : ايجاد خط هوايي رشت-آستارخان براي توسعه روابط اقتصادي في مابين ضروري است و با توجه به موقعيت ويژه منطقه آزاد انزلي درمعادلات تجاري و ترانزيتي ايران در درياي خزر و مزايا و معافيتهاي قانوني، آمادگي خود را براي هر گونه ايفاي نقش موثر در گسترش روابط دو كشور اعلام مي كنيم.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي خواستار رفع موانع پيش روي تجار ايراني در روسيه شد و بر لزوم تسريع در تخليه و بارگيري كالاهاي بازرگانان ايراني در بنادر روسيه از جمله آستراخان و تطابق استاندارد كالاها تأكيد كرد. وي با بيان اينكه افزايش مبادلات تجاري دو كشورنيازمند فرهنگ سازي است، بر لزوم توليد محصولات صادراتي ايراني با رعايت استانداردهاي مد نظركشور روسيه تاكيد كرد و خاطر نشان كرد: بر اساس سياستهاي ابلاغي به اين سازمان، مسئولين كشور ما خواستار بهره گيري از تمامي ظرفيتهاي قانوني و ترانزيتي منطقه آزاد انزلي در گسترش روابط با روسيه هستند. سركنسول روسيه در استان گيلان با تأييد سخنان مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي، موقعيت منطقه آزاد انزلي و استان گيلان در مبادلات اقتصادي روسيه با ايران را استراتژيك ارزيابي كرد و اضافه نمود: از توسعه گردشگري ميان دو كشور و بخصوص با استان گيلان حمايت مي كنيم و مي توان با برگزاري نمايشگاه ها و همايش هاي مشترك زمينه آشنايي بيشتر تجار و فعالان اقتصادي- توريستي دو كشور با يكديگر را فرآهم نمود.

كنستانتين آلكسيف بر لزوم تسريع در ارائه خدمات و تسهيلات به بازرگانان دو كشور تصريح كرد و گفت: آماده همكاري براي رفع موانع براي گسترش همكاريهاي مشترك هستيم و مي بايست با حمايت از بخش خصوصي و فعالسازي توانمنديهاي تجار و بازرگانان دو كشور، امكان توسعه هرچه بيشتر روابط را مهيا نمود.

گفتني است در اين ديدار نماينده وزارت خارجه در گيلان و معاونين و مديران سازمان منطقه آزاد انزلي نيز حضور داشتند.


ارسال شده در سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۹:۱۷ بعدازظهر
کد خبر: 24