هشدار رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان به مسئولان :

کارخانجات گیلان دارند به خاک سیاه می‌نشینند

اختصاصی/ اسرار امروز. ریشه این‌همه آشفتگی و نابسامانی در کجاست؟!/ قطعی‌های مکرر برق جنایت و خیانت است/ به علت هر بار قطع برق کلا یک شیفت کاری کارخانجات تعطیل و کارگران بیکار می‌شود/ گیلان تولیدکننده بزرگ برق در کشور است و طبق گزارش‌ها و آمارهای موجود حتی مازاد برق هم داریم/  وقتی که برق مازاد استان گیلان در شبکه به سایر استان‌ها صادر می‌شود بنابراین چرا و به چه دلیلی باید برق کارخانجات استان قطع شود، آن هم در دوره و زمانه‌ای که تولیدکنندگان ما با تمام گرفتاری‌ها و انواع مشقات مشغول تولید هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، قطعی گسترده و گاه بیگاه  برق در گیلان صدای مردم را بلند کرده و در واقع شاید بتوان  ادعا کرد شکایات مشترکین از شرکت توزیع برق استان گیلان در طول چند سال اخیر رکورد زده باشد. قطعی های مکرری که زندگی مردم گیلان را در بخشهای مختلف مختل کرده و مسئولین متولی هم دلیلی متقاعد کننده برای این موضوع ارائه نمی کنند و پاسخگو نیستند.

مردم گیلان می گویند متاسفانه قطع مکرر برق باعث شده که خسارات زیادی به مشترکین وارد شود اما ظاهرا کسی در توزیع برق گیلان و شرکت توانیر پاسخگو نیست و هر کدام مسئولیت این امر را به دوش دیگری می اندازد.

آنان ادعا می کنند اینکه مسئولان شرکت توزیع برق استان گیلان در فصل زمستان ساعتها و گاه بیگاه برق را قطع می کنند، شاید اعتقادی ندازند که اکنون جریان زندگی به برق متصل است! و می پرسند چرا مشکلات شرکت توانیر و مجموعه های تحت مدیریت  آن را ملت باید به دوش بکشد و تحمل کند؟ چرا مردم باید هزینه بی برنامگی مسئولان شرکت توانیر و وزارت نیرو را در خصوص کمبود برق و یا ساختار فرسوده شبکه توزیع از جیب خود بپردازند؟!

اینکه در رسانه ها اعلام می کنند و تهدید می کنند شوند که خاموشی‌ها برنامه‌ریزی شده نیست و اگر مردم مصارف خود را کنترل و صرفه‌جویی نکنند، خاموشی خواهیم داشت، منطقی نیست و عذر خواهی در این شرایط سخت اقتصادی دردی از مردم دوا نمی کند.

مردم گیلان تاکید می کنند که اگر مسئولان در این بحران اقتصادی و شرایط کرونایی نمی توانند کمکی کنند ، حداقل باری به مشکلات مردم اضافه نکنند.

موج انتقادات از قطع گسترده برق در شهرهای استان گیلان کا را بجایی رساند که رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان دست به دامن رسانه ها شد تا شاید صدای فعالان عرصه تولید و کارگران  از این طریق به گوش مسئولان رسانده شود.

 «محمدرسول سماکچی» رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان در گفتگو با شبستان قطعی‌های هفت ساعته برق کارخانجات گیلان را شدیدا مورد انتقاد قرار داد و با تاکید بر اینکه این کار در واقع جنایت و خیانت به تولید ملی است اظهار داشت: مسئولان استان گیلان ضمن پاسخگویی باید موضوع قطعی‌های مکرر برق را سریعا پیگیری کنند.

رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با بیان اینکه قطعی‌های مکرر برق جنایت و خیانت به تولید ملی است، عنوان کرد: تعدادی از کارفرمایان از شهرک‌های صنعتی استان مانند فومن و صومعه‌سرا تماس‌های زیادی گرفته‌اند و می‌گویند که هر چند وقت یکبار و بدون اطلاع، برق شهرک‌ها بیشتر از ۶ تا ۷ ساعت قطع می‌شود.

سماکچی قطعی‌های برقی که این روزها در گیلان اتفاق می‌افتد را عامل بر هم زدن روند جهش تولید و اهداف اقتصاد مقاومتی خواند و تصریح کرد: کجای تولید ملی گفته شده که برق واحدهای صنعتی و کارخانجات تولیدی قطع شود در حالی‌که رگ حیات اقتصاد جامعه و کشورمان وابسته به همین تولیدات ملی و خودکفایی است.

وی با تاکید بر اینکه مقامات استان گیلان قضیه قطعی‌های برق را باید سریعا پیگیری کرده و در این رابطه پاسخگو باشند ابراز داشت: حتی اگر این موضوع قطع برق به واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان اطلاع هم داده شود، باز هم به هیچ عنوان نمی‌توان قبول کرد که برق این کارخانجات بیشتر از هفت ساعت در روز قطع باشد.

رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان با بیان اینکه به علت هر بار قطع برق کلا یک شیفت کاری کارخانجات تعطیل و کارگران بیکار می‌شود، یادآور شد: گیلان تولیدکننده بزرگ برق در کشور است و طبق گزارش‌ها و آمارهای موجود حتی مازاد برق هم داریم اما مشخش نیست ریشه این‌همه آشفتگی و نابسامانی در کجا است.

سماکچی اظهار داشت: کارخانجات گیلان دارند به خاک سیاه می‌نشینند؛ وقتی که برق مازاد استان گیلان در شبکه به سایر استان‌ها صادر می‌شود بنابراین چرا و به چه دلیلی باید برق کارخانجات استان قطع شود، آن هم در دوره و زمانه‌ای که تولیدکنندگان ما با تمام گرفتاری‌ها و انواع مشکلات مشغول تولید هستند.

وی قطعی برق طولانی مدت شهرک صنعتی فومن را به عنوان تنها یک نمونه بارز از بلایی که هر روزه بر سر کارخانجات و شهرک‌های صنعتی استان گیلان آورده می‌شود، مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان گیلان به داد تولیدکنندگان استان برسند، زیرا با چنین وضعیتی مشخص نیست چه بر سر کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی می‌آید.


ارسال شده در سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۵ بعدازظهر
کد خبر: 5185198