خبر خوش برای نیروهای شرکت و قراردادی

ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی در سال ۱۴۰۰ عملیاتی شد

اسرار امروزنایب رئیس کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش داریم که  نیروهای قراردادی به  پیمانی و شرکتی را به قراردادی تبدیل کنیم و در یک زمان ۳ تا ۵ ساله تبدیل به نیروهای پیمانی و رسمی آزمایشی شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز و به نقل از پارس نیوز، ولی اسماعیلی، نایب رئیس کمسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به  طرح ساماندهی کارکنان دولت بعنوان مطالبه عمومی در دستور کار این کمیسیون قرار دارد، گفت: نیروهای شرکتی، رسمی، قراردادی، پیمانی و هر نوع استخدام موقتی که دولت در سال های گذشته انجام داد، در دست بررسی کمیسیون اجتماعی است.

اسماعیلی بابیان اینکه که در تمام وزارت خانه ها می بینیم این است که نیروهای شرکتی رها شدند یا نیروهای قراردادی که بیست سال از کار آن ها می گذرد اما همچنان نمی دانند آینده شغلی آن ها چه خواهد شد و امید به آینده و امنیت شغلی ندارد، اعلام کرد: تلاش داریم که  نیروهای قراردادی به  پیمانی و شرکتی را به قراردادی تبدیل کنیم و در یک زمان ۳ تا ۵ ساله تبدیل به نیروهای پیمانی و رسمی آزمایشی شوند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید نمود: تلاش داریم تا استخدام ها منظم و بر اساس امتیازات منطقه ای، بومی بودن، تحصیلات و شرکت در آزمون و بار علمی که وزارت خانه ها احتیاج دارند باشد و منافذ دیگری که تا کنون وجود داشته و معمولا برای کشور هم دردسر ساز بوده اند متوقف شوند و جلوی آن ها را بگیریم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: نیروهایی که قرار است در آینده جذب شوند غیر از آزمون استخدامی راه دیگری برایشان وجود ندارد و این اقدام به معنای  جلوگیری از رانت ها و امضاهای طلایی است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت: اجرای این طرح یک کار بسیار بزرگ و مهم است و به یکی از قانون هایی تبدیل می شود که هم اکنون بسیار ضروری است. 


ارسال شده در یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲:۴۱ بعدازظهر
کد خبر: 0653480