نسخه جدید اسماعیل حاجی پور!

طرح عجیب در روزهای آخر؟!

اسرار امروزچه کسانی امکان سوار شدن تاکسی های لوکس را دارند؟/ آیا قرار است برای تامین تاکسی های لوکس از منابع مالی شهرداری استفاده شود؟!/ چرا شورای شهر رشت اقدامی جهت نوسازی تاکسی های موزه ای نظیر پیکان مدل دهه ۶۰ و ۷۰ نمی کند؟!/ از ترددهای خودروهای شخصی در پیاده راه فرهنگی به شدت انتقاد می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز و به نقل از دیار میرزا ، شورای شهر در یکصد و نود و هفتمین جلسه خود، طرحی عجیب را از سوی رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک اعلام وصول کرد. اسماعیل حاجی پور که این روزها برای شورای شهر خبرساز شده است در طرح جدید خود اعلام می کند:  اجرای پیاده راه فرهنگی که چند سالی از احداث آن می گذرد، باعث رکود بازار شده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت افزود: ورود خودروها از شرق و غرب به میدان شهرداری کاهش یافته و پیاده راه باعث شده عملا بازار در رخوت و رکود قرار گیرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: برای رفع این مشکل طرحی آماده شده که طبق آن برخی تاکسی های لوکس در محوطه پیاده راه اجازه تردد و جابجایی داشته باشند؟! به گفته حاجی پور انتظار می رود با اجرای این طرح، تردد در مرکز شهر عادی شده و رونق به بازار بازگردد.

اظهارات حاجی پور درحالی صورت می گیرد که پیاده راه فرهنگی رشت بر مبنای طرح مصوب بازآفرینی شهری، انسان محور طراحی شده و از سال ۹۵ نیز خودروهای برقی که آلودگی صوتی نیز ندارند، جهت عبور و مرور سالمندان در پیاده راه خریداری شده و مشغول فعالیت هستند.

از سوی دیگر ادعای تردد خودروهای لوکس در پیاده راه فرهنگی رشت درحالی مصرح شده که مشخص نیست این خودروها توسط بخش خصوصی تامین می شود یا قرار است برای تامین آنها از منابع مالی شهرداری استفاده شود؟!

همچنین اگر رشت دارای خودروهای تاکسی لوکس است این پرسش مطرح می شود که چرا شورای شهر رشت طی فعالیت خود، اقدامی در راستای نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی برنداشته تا ما شاهد تردد تاکسی های موزه ای نظیر پیکان مدل دهه ۶۰ و ۷۰ نباشیم؟!

تاکید می شود که این ادعا که “تردد خودرو در بافت پیاده راه با رونق بازار ارتباط مستقیمی دارد” هنوز توسط هیچ گزارش کارشناسی تائید نشده و مشخص نیست رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت که آخرین روزهای حضور خود در شورا را تجربه می کند، براساس کدام طرح کارشناسی هر از چندگاهی این ادعا را مطرح می کند.

گفتنی است در حال حاضر مردم شهر رشت از ترددهای غیر ضروری خودروهای شخصی در پیاده راه فرهنگی انتقاد می کنند و مشخص نیست اسماعیل حاجی پور از رضایت کدام مردم سخن می گوید؟ اساسا چه تفاوتی بین تاکسی های لوکس و عادی وجود دارد ؟ چه کسانی امکان سوار شدن تاکسی های لوکس را دارند؟

در پایان ضروری است که باتوجه به نارضایتی عموم مردم از تردد خودرو در بافت پیاده راه، کمیته تطبیق مصوبات با دقت پشتوانه کارشناسی این طرح را پس از تصویب ارزیابی کند تا خدای نکرده شاهد اجرای یک طرح غیرکارشناسی دیگر در طول عمر شورای پنجم رشت نباشیم.


ارسال شده در پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۴ قبل از ظهر
کد خبر: 2384789