مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان:

تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، تجلیل از ارزش ها است

اسرار امروز890 نفر از ایثارگران استان گیلان برای تبدیل وضعیت به دستگاههای ذیربط معرفی شدند/ تعهدات مالی بنیاد در حوزه درمان به روز شده است/ بدون تعامل و همکاری دستگاه ها ، پیگیری ماموریت های مرتبط با جامعه ایثارگری مقدور نخواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، عبدالله پاکاری  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه آرامش کنونی کشور، نشأت گرفته از برکت خون شهدا و ایثارگران است،اظهار کرد: قدردانی و تکریم خانواده های معظم شهدا و ایثارگران،تجلیل از ارزش ها می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار و به نقل از ایثار گیلان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه شیوع ویروس منحوس کرونا باعث شد تا دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران محدود شود، اضافه کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران مایه دلگرمی مسئولان و موجب تقویت روحیه خدمت رسانی در مسئولان نظام و خادمان به شهداست.

وی تاکید کرد: دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران موجب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و راه شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان افزود: تکریم جامعه ایثارگری یک وظیفه ملی و عمومی و رسیدگی به مسائل و موضوعات مرتبط به ایثارگران وظیفه همه دستگاه ها است و بدون تعامل و همکاری فی ما بین دستگاه ها و نهادهای موجود در جامعه، رسیدگی و پیگیری ماموریت های مرتبط با جامعه ایثارگری مقدور نخواهد بود.

پاکاری در ادامه به اولویتهای بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان اشاره و افزود: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از طریق باز تعریف مفهوم ایثار متناسب با شرایط زندگی اجتماعی امروز، افزایش منزلت اجتماعی ایثارگران در کنار ارتقای مشارکت، درمان ایثارگران و ارتقا سلامت جامعه ایثارگری به ویژه جانبازان عزیز و والدین معزز شهدا که به لحاظ بالا رفتن میانگین سنی نیاز به توجه بیشتری دارند، بازنگری و اصلاح نظام ارائه خدمات و تسهیلات به ایثارگران و خانواده‌های ایشان متناسب با نیازهای روز، پیگیری اجرای تفاهم نامه های مسکن، اشتغال جامعه ایثارگری در استان ، اجرای بهینه قوانین موضوعی ایثارگران از جمله تبدیل وضعیت آنان در دستگاه های اجرایی، ارتقا معیشت ایثارگران از طریق اجرای بهینه مقررات و قوانین موضوعی بویژه برقراری کمک معیشت جانبازان واجد شرایط زیر 25 درصد فاقد درآمد از جمله اولویتهای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 890 نفر از ایثارگران استان گیلان برای تبدیل وضعیت به دستگاههای ذیربط معرفی شدند،گفت: براساس ابلاغیه شماره 91698 مورخ 15/8/1399 ریاست جمهوری، دولت موظف است در اجرای بند"د"تبصره 20 قانون بودجه سال 1400 و تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران موضوع ماده 21 قانون جامع خدمات رسانی، ایثارگرانی که در دستگاههای اجرایی بکارگیری شده اند را بصورت رسمی تبدیل وضعیت نماید.

پاکاری در ادامه با اشاره به روند پیگیری تفاهم نامه  مسکن ایثارگران، افزود: پس از انعقاد تفاهم جلسات استانی و  شهرستانی جهت پیگیری مفاد تفاهمنامه با حضور بنیاد و عالی ترین مقامات استانی و شهرستانی برگزار گردید و پس از گذشت هشت ماه از زمان تفاهمنامه برای 520 نفر ظرفیت ایجاد شد که تعداد 397 نفر به راه و شهرسازی معرفی شده اند و در جریان انعقاد قرارداد می باشند که 232 مورد آن منجر به امضاء قرارداد شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین ظرفیتهای خوبی در برخی شهرستانها شناسایی شده که در حال پیگیری روند اداری جهت الحاق به شهر و تفکیک قطعات و ... می باشد و در صورت تحقق اقدامات مربوطه امیدوار هستیم که در موعد مقرر بتوانیم به تعهدات و اهداف پیش بینی شده در تفاهمنامه دست یابیم.

پاکاری با اشاره به اینکه امروز تعهدات مالی بنیاد در حوزه درمان مربوط به بیمه تکمیلی دی به روز شده و موانع اصلی در خدمت رسانی درمانی به ایثارگران مرتفع گردیده است،گفت: با پیگیری های انجام شده توسط بنیاد مرکز و همراهی و مساعدت دولت محترم در تامین اعتبارات مورد نیاز جهت پرداخت دیون و معوقات درمانی ایثارگران اعم از بدهی به مراکز درمانی طرف قرارداد از سوی شرکت بیمه دی ، امروز تعهدات مالی بنیاد در حوزه درمان به روز شده است.

وی با بیان اینکه امروز هزینه های درمانی افراد مربوط به بیمه تکمیلی با فاصله زمانی کوتاه (هفتگی) پرداخت می گردد که تاکنون سابقه نداشته است، یادآور شد: فقط بخشی از هزینه های دیون مربوط به تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی (عینک ،دندان ،مسافرت درمانی ،mmt و ...)مربوط به سال 99- 1398 هنوز تامین نشده و درحال پیگیری است.

این مقام مسئول در پایان گفت: ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی بنیاد استان گیلان 51 هزار و 981 نفر تا به امروز می باشند و سایر ایثارگران از خدمات درمانی نیرو های مسلح بهره مند می گردند.


ارسال شده در چهارشنبه ۰۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۵۶ بعدازظهر
کد خبر: 5038361