مناطق آزاد حیات خلوت هیچکس نیست

آیا میزان حقوق هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی جز اسناد طبقه بندی شده و محرمانه است؟!

اختصاصی/ اسرار امروز/ حسن سامری. آیا سازمان منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد کشور با 5 عضو موظف در هیئت مدیره  است؟/ حقوق اعضای موظف هیئت مدیره چند برابر حقوق کارمندان این سازمان می باشد؟/ آیا برخی اعضای موظف هیئت مدیره  سازمان مامور به خدمت هستند؟/ چند نفر از اعضای موظف هیئت مدیره  دارای تحصیلات در حوزه علم اقتصاد هستند؟/ چرا محتوا و تصمیمات جلسات هیئت مدیره علنی نمی شود و مصوبات آن در اختیار افکار عمومی قرار نمی گیرد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، دولت سیزدهم که با شعار مبارزه با فساد و ریشه کردن آن پا به میدان جهاد در عرصه مدیریتی کشور گذاشت این انتظار را ایجاد کرد مسئولان در هر سطحی از کشور ، در برابر مطالبات قانونی و انتقادات خود را موظف به پاسخگویی بدانند و چنان شفاف عمل کنند تا در اتاق شیشه ای ، عملکردشان در معرض دید افکار عمومی باشد.

آنچه پیداست از جمله دلایل عمده کمرنگ شدن اعتماد مردم پیش از این، فرار رو به جلوی مسئولان در شفاف سازی و پاسخگویی مستند و در چارچوب قانون بود. حمید رضا مومنی مشاور رییس‌ جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور  در مراسم معارفه مدیرعامل و رییس هیئت مدیره منطقه آزاد انزلی نیز پیش از این با تاکید بر اینکه  از سئوالات نترسید، گفته بود: اگر مشکل ندارید، عملکرد خود را به دیوار بزنید. ما هیچ چیز سری و پنهانی در سازمانهای مناطق آزاد نداریم. مومنی با تاکید بر اینکه شفاف سازی  باید در راس امور مناطق آزاد قرار گیرد، خاطرنشان کرد: مناطق آزاد حیات خلوت هیچکس نیست.

هدف نگارنده از طرح مطالب فوق اشاره به عدم تحقق اتاق شیشه ای به منظور شفاف سازی در سازمان منطقه آزاد انزلی است. پیش بینی ها بر این بود که با حضور علی اوسط اکبری مقدم بعنوان رییس هیئت مدیره و مدیرعامل در این سازمان، شفاف سازی جز اولویت های اصلی در مسیر پیش رو و برنامه ها باشد اما وعده خوش آب و رنگ « گسترش فرهنگ مدارا و روحیه نقادی سازنده» تاکنون محقق نشده است. مصداق بارز این موضوع حذف رسانه ها منتقد در نشست خبری این سازمان است. علیرغم اینکه انتقادات بسیاری هم وجود دارد که نشست های خبری به بهانه کرونا در حالی تعطیل شده، که جلسات بطور مستمر با رعایت پروتکلها برگزار می شود.

البته نگارنده پیش از طرح سئوالات در رسانه ، ابتدا به سراغ مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی رفت و بصورت مجازی ، ابهامات افکار عمومی در خصوص عملکرد این سازمان را در قالب سئوالات طرح کرد اما تاکنون و پس از چندین روز ، پاسخی دریافت نگردید.

هر چند طرح سئوالات و انتقادات افکار عمومی در خصوص سازمان منطقه آزاد انزلی، پیش از این برای نگارنده هزینه داشته است ، اما نگارنده بخوبی می داند که قضات شریف و عادل ، مقهور سیاه نمایی و فرافکنی صاحبان قدرت در هر رده یی از مسئوولین  نظام نمی شوند و در صورت بروز خطاهای احتمالی قانونی، به شدت برخورد می کنند.

این بار نگارنده در راستای مطالبات و ابهامات افکار عمومی در خصوص اعضای هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی دست به قلم شده است. شاید پیش از این بارها  در محافل عمومی و فضای مجازی رسمی و غیر رسمی در خصوص تعداد و میزان دریافتی و حقوق اعضای موظف هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی مطالب بسیاری مطرح شده است. گمانه زنی ها حقوق اعضای موظف هیئت مدیره را نجومی و  بیش از 30 میلیون تومان  ارزیابی می کند که البته نگارنده تایید و یا تکذیب نمی نماید.

 اما آنچه قابل تامل است مقاومت سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص شفافیت  دریافتی ها و حقوق اعضای موظف هیئت مدیره می باشد.

اگر چه شفاف سازی حقوق اعضای موظف هیئت مدیره این سازمان، باعث جلوگیری از سوء تفاهم مردم می شود اما تلاش نگارنده برای دریافت پاسخ سئوالات در این راستا از مسئولان سازمان منطقه آزاد انزلی تاکنون بی نتیجه مانده است. البته برخی هم مدعی هستند این اطلاعات محرمانه است!!!

مقام معظم رهبری در اولین دیدار خود با اعضای هیات دولت سیزدهم، اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه دولت اعلام کردند و گفتند: متاسفانه این اعتماد تا حدی آسیب دیده است و راه ترمیم آن، «یکی شدن حرف و عمل مسئولان» می باشد. ایشان «عذرخواهی سریع از مردم در مواقع بروز اشتباه» و « بیان گزارش صادقانه و بدون مبالغه از فعالیت ها به مردم» را  از دیگر جلوه‌های مختلف مردمی بودن عنوان کردند.

اکنون مطالبه عموم مردم گیلان از دولت سیزدهم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر یکی شدن حرف و عمل مسئولین ، پاسخ سازمان منطقه آزاد انزلی به سئوالاتی نظیر اینکه ، 1- آیا سازمان منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد کشور با 5 عضو موظف هیئت مدیره در کشور است؟ 2- شرح وظابف اعضای موظف هیئت مدیره چیست؟ آیا می توانند در اجرا دخالت کنند؟ 3- دریافتی و حقوق اعضای هیئت مدیره موظف را بفرمایید؟ آیا امکانات رفاهی نظیر مسکن و خودروی سازمان نیز در اختیار اعضای موظف هیئت مدیره قرار دارد؟4- تعداد اعضای غیر موظف هیئت مدیره سازمان چه میزان است و مبنای پرداخت حقوق به آنان چگونه است؟ 5- به چه استنادی عضو هیئت مدیره همزمان در سازمان پست اجرایی دارد؟ 6- آیا میزان حقوق و دریافتی هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی جز اسناد طبقه بندی شده و محرمانه است؟! 7- آیا برخی اعضای موظف هیئت مدیره  سازمان مامور به خدمت هستند؟ در صورت مثبت بودن، به چه استنادی علیرغم منع قانونی، حقوق دریافت می کنند؟ 8- جلسات  هیئت مدیره چقدر برای سازمان منطقه آزاد انزلی درآمد ایجاد می کند ؟ 9- آیا سازمان در پرداخت حقوق به سایر پرسنل دچار کمبود منابع و اعتبار است؟ 10- چرا محتوا و تصمیمات جلسات هیئت مدیره علنی نمی شود و مصوبات آن در اختیار افکار عمومی قرار نمی گیرد؟ 11- رشته تحصیلی اعضای هیئت مدیره چیست و آیا کسی از بین آنها علم اقتصاد خوانده است؟ 12- حقوق اعضای موظف هیئت مدیره چند برابر حقوق کارمندان سازمان منطقه آزاد انزلی است؟ می باشد.

این انتظار وجود دارد دولت انقلابی آیت الله سید ابراهیم رئیسی هر چه سریعتر مسئولان  سازمان منطقه آزاد انزلی را مجاب نماید در چارچوب و ضوابط پاسخگوی سئوالات افکار عمومی در استان گیلان باشند.


ارسال شده در دوشنبه ۰۸ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۵ قبل‌ازظهر
کد خبر: 3089230