گیلان همچنان در صدر واکسیناسیون کشوری

اسرار امروزبیش از ۶۵ درصد جمعیت بالای 12 سال گیلان، هر دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند/ باید در سطح تمام خانه های بهداشت واکسن کرونا توزیع شود/ ۹۹ درصد دانش آموزان گیلانی واکسن کرونا را دریافت کرده اند‌

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اسرار امروز، دکتر ارسلان سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه باید از همه توان برای پوشش حداکثری واکسیناسیون کرونا در استان بهره گرفت، اظهار داشت: باید از فعالان اجرای این سند ملی از جمله کادر بهداشت و بسیج قدر دانی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: واکسیناسیون در گیلان وضعیت مطلوبی دارد و در نوبت اول کل جمعیت با 76 درصد و با ۸۸ درصد پوشش نوبت اول در افراد بالای ۱۲ سال به بالا، رتبه نخست واکسیناسیون کشوری را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول با اشاره به سرعت بالای واکسیناسیون کرونا و عبور از متوسط کشوری، گفت: حدود ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال گیلان دز نخست و بیش از ۶۵ درصد همین جمعیت، هر دو دز واکسن را تزریق کرده اند.

وی افزود: خوشبختانه همه زیرساخت‌های لازم از جمله خانه های بهداشت در سراسر استان مهیا بوده و باید از این ظرفیت ها در تسریع واکسیناسیون عمومی از جمله  پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد در گیلان علیه کرونا بهره گرفت.

 سالاری خاطرنشان کرد: باید در سطح تمام خانه های بهداشت واکسن کرونا توزیع شود و پزشکان و بهورزان، مسوول واکسیناسیون کرونا در خانه های بهداشت هستند و می‌بایست از ظرفیت دانشجویان و داوطلبین نیز در این امر مهم بهره گرفت. 

وی با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس در استان گیلان و لزوم واکسینه کردن این گروه پر اهمیت، گفت: ۹۹ درصد دانش آموزان گیلانی واکسن کرونا را دریافت کرده اند‌ که حکایت از اعتماد خانواده‌ها به نظام واکسیناسیون و طرد شدن کامل واکسن هراسی در کشور  دارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: تمامی کارمندان دولتی و دستگاه های عمومی مکلف به تزریق واکسن هستند. 

دکتر سالاری بر لزوم یادآوری دز دوم واکسن کرونا تاکید کرد و افزود: باید با ردیابی، برقراری تماس و ارسال پیامک،  زمان تزریق دز دوم واکسن را به افرادی که به هر دلیلی جامانده اند، یادآوری کرد.


ارسال شده در یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۷:۴۵ بعدازظهر
کد خبر: 5932009