مدیرعامل آبفار گیلان:

امکان تامین پایدار آب شرب با مدیریت مصرف وجود دارد

اسرارامروز.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت:اگر مردم عزیز در ساعات پیک مصرف مقداری از مصارف خود کم کنند، امکان تامین پایدار آب شرب برای همگان وجود خواهد داشت.

محبعلی رنج ور در گفت وگو با ایسنا ،با بیان اینکه هدایت روستاییان استان به سمت مدیریت مصرف،در عبور از چالش های ناشی از کم آبی مهم و تاثیرگذار است،اظهار کرد:بدون شک کم آبی و مسائل مربوط به آن، موجب برهم خوردن جو روانی جامعه و معضلات زیادی می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با اشاره به نقش مهم روابط عمومی در تبیین پیامدهای کم آبی و ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب شرب،خاطرنشان کرد:آگاهی بخشی و انعکاس درست واقعیات و مباحث مرتبط با مشکلات آب استان،موجب اهتمام بیشتر روستاییان در رعایت الگوی مصرف آب می شود.

وی با تاکید بر اینکه همواره مشترکان روستایی در گذر از بحران کم آبی،همراه شرکت آبفار بوده اند،گفت:اگر مردم عزیز در ساعات پیک مصرف مقداری از مصارف خود کم کنند،امکان تامین پایدار آب شرب برای همگان وجود خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به فصل تابستان و ورود گردشگران به گیلان،متذکر شد:با ورود مسافران،جمعیت شناور استان چندین برابر شده و به دلیل حضور اکثریت آنان در مناطق روستایی،تامین مناسب آب شرب گردشگران از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرعامل آبفار گیلان تصریح کرد:در حال حاضر علی رغم تمامی محدویت های مالی، جلوه خدمات رسانی مجموعه آب و فاضلاب روستایی گیلان را در همه شهرستان ها و حتی دورترین و صعب العبورترین مناطق روستایی استان شاهدیم.

رنج ور با بیان اینکه افزون بر 845 هزار نفر در یک هزار و 780 روستای استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند، گفت:برای آبرسانی به هر خانوار روستایی گیلان به 75 متر لوله گذاری نیاز است؛در حالی که این رقم به طور متوسط در کشور برابر با 14 متر می باشد.

وی هزینه نگهداری از تاسیسات آبرسانی روستایی گیلان را 2.5 برابر میانگین کشوری دانست و یادآور شد:با توجه به جایگاه آب در تامین رفاه مردم،می طلبد رسانه ها ابعاد مختلف این ماده حیاتی را تبیین کنند.


ارسال شده در چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۹:۰۶ بعدازظهر
کد خبر: 7046396