مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان:

اجازه‌ي اعمال نفوذ در روند رسیدگی به پرونده ها را نخواهيم داد

اختصاصی/اسرارامروز. در برخي از تخلفات واقعاً جريمه ها بازدارنده نيست/ فروش یک جنس واحد با قيمت متفاوت تخلف است/ بیشترین تخلف بین اصناف از سوی نانوایان صورت می پذیرد

رضا قشلاقی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن اشاره به سالروز تاسیس سازمان تعزیرات حکومتی استان گیلان ، گفت: با توجه به اینکه حدود 23 سال از تاسیس تعزیرات حکومتی می‌گذرد این نهاد تلاش می کند وظایف خود را در سه حوزه کالا و خدمات، بهداشت و درمان و کالای قاچاق به درستی انجام می‌دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان در این نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل تعزیرات حکومتی استان گیلان برگزار شد ،افزود: در بحث مشاركت مردمي هر چقدر آگاهي‌بخشي به مردم بيشتر اتفاق بيفتد حس مطالبه‌گري بيشتر تحريك مي‌شود تا در طرحهای نظارتی تعزیرات مشاركت كنند و در این راستا رسانه ها قطعاً مي‌‌توانند اثر بهتر و بيشتري بگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که آيا اعمال نفوذ در پرونده های مهم استان گيلان داشته‌ايد ؟ گفت: قطعاً اجازه‌ي اعمال نفوذ و ورود هيچ كس را در روند رسیدگی به پرونده ها نخواهيم داد .

این مقام مسئول همچنین در پاسخ به این سوال که برخی قوانين تعزيراتی جهت برخورد با متخلفين قدرت بازدارندگي كافي را ندارد؟ خاطرنشان کرد: ما هم اعتقاد داريم كه بعضي از اين قوانين نيازمند بازبيني است و در برخي از تخلفات واقعاً جريمه ها بازدارنده نيست .

وی طی اشاره به عملکرد هفت ماهه ،اعلام کرد: طی 7 ماهه سالجاری 11 هزار و 371 پرونده در شعب این اداره کل از مجموع 11 هزار و 378 پرونده وارده رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان،اضافه کرد: ارزش ریالی پرونده‌های متخلف وارده به این سازمان ۶۶ میلیارد و 634 میلیون ریال بوده است. همچنین علاوه بر این جریمه نقدی؛ تعطیلی واحدها، امحای مواد غذایی فاسد، توقیف کالاهای قاچاق از دیگر محکومیت های متخلفان بوده است.

قشلاقی در ادامه به اجرای طرحهای نظارتی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 9 طرح نظارتی در سطح استان تحت عناوین طرح ویژه نوروز،طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان،طرح خدمات سفر،طرح ساماندهی سواحل،طرح نظارت بر مصنوعات طلا،طرح شالیکوبی و... اجرا شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان به بازرسی های مشترک طی هفت ماهه گذشته، اشاره و افزود: یکهزار و 560 بازرسی مشترک طی هفت ماهه گذشته انجام شد که طی این بازرسیها 449 فقره تخلفات به شعب استان ارجاع گردید.

وی از کشف چندین تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در رستورانها خبر داد و گفت: 13 رستوران به دلیل عرضه غذای غیربهداشتی و نامناسب بودن شرایط محیطی طی 7 ماهه سالجاری تعطیل شد . همچنین در سال گذشته در ايام منتهي به سال براساس آماری كه مركز بهداشت هم اعلام كرد حدود 89 واحد رستوران پلمپ شدند كه در سطح كشور اقدام منحصر به فردي بود.

وی به دو مورد تخلف پزشکی جدید در گیلان اشاره کرد و افزود: پرستاری که اقدام به کارهای دندانپزشکی می کرد و دکترای شیلات که اقدام به عمل هایی همچون لیزر درمانی و ساکشن می نمود، دو تخلفی است که به تازگی در استان کشف و برای آنها پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات گیلان هشدار داد که با افرادی که بدون مجوز تخصصی اقدام به انجام کارهای پزشکی می کنند، بدون تسامح برخورد خواهد شد.

قشلاقی در ادامه به افزایش 37 درصدی ورودی پرونده ها در بخش بهداشت و درمان طی 7 ماهه سالجاری و جریمه 4 میلیارد و 128 میلیون ریال اشاره کرد و خاطرنشان نمود: افزایش 37 درصدی ورودی پرونده ها در بخش بهداشت و درمان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشتیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همچنین از همکاری نیروی انتظامی استان گیلان تقدیر کرد و گفت: مبارزه با قاچاق نيازمند عزم جدي همه ‌ي دستگاه‌‌هاي مسئول است و تنها نيروي انتظامي و تعزيرات نمي‌توانند آن طور كه بايد كار را پيش ببرند و همكاري کنند و همکاری نیروی انتظامی با اداره کل تعزیرات حکومتی استان گیلان قابل تقدیر است.

وی ضمن اشاره به افزایش 41 درصدی ورودی پرونده ها در بخش قاچاق کالا طی 7 ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته و جریمه 40 میلیارد ریال ، گفت: در بخش کالا و خدمات ، کاهش یک درصدی آمار پرونده‌های ورودی نسبت به سال گذشته و جریمه 22 میلیارد ریال را داشتیم.

قشلاقی ضمن اشاره به انجان بیشترین تخلف بین اصناف از سوی نانوایان ،خاطرنشان کرد: قطعاً كم بودن وزن چانه و كوچك شدن نان‌ها مصداق بازر كم‌فروشي است و قابل رسيدگي و برخورد می باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه فروش یک جنس واحد با قيمت متفاوت تخلف است ،افزود: تمام واحدهاي عرضه ‌كننده‌ي كالا و خدمات موظف‌ هستند تعرفه ها را طوری درج كنند كه در معرض ديد مشتري باشد.


ارسال شده در دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۶:۳۷ بعدازظهر
کد خبر: 7496477