اسرار امروز.بازار سایتهای همسریابی در ایران، دیگر بیشتر از آنکه فضایی برای آشنایی و شکلگیری روابط انسانی باشد، به بازاری پرهیاهو شبیه شده است/در این فضای رقابتی، سن، ظاهر، درآمد و حتی تعداد سکههای مهریه مهمتر از شناخت و احساس انسانی جلوه داده میشود
اسرار امروز / به نقل از هفت صبح؛ پشت شعارهای «ازدواج آسان» و «پیدا کردن شریک زندگی دلخواه»، آنچه جریان دارد بیشتر شبیه یک ویترین انتخاب است؛ جایی که کاربران باید خود را مثل یک کالا عرضه کنند و مشاوران سایتها نیز نقش فروشندههایی را دارند که به جای مشاوره، پکیجهای طلایی و نقرهای میفروشند.
در این فضای رقابتی، سن، ظاهر، درآمد و حتی تعداد سکههای مهریه مهمتر از شناخت و احساس انسانی جلوه داده میشود.
مشاهدات میدانی نشان میدهد که روند در همه سایتها یکسان است: مشاوران با جملات اغواگر، مشتری را به خرید اشتراک ویژه و معرفی افراد «ویژه» ترغیب میکنند، بیآنکه هیچ تضمینی برای ازدواج وجود داشته باشد.
حتی پیشنهادهایی چون «صیغه موقت برای آشنایی» یا «تعدیل خواستهها برای جذب بیشتر» نشان میدهد که این سایتها بیش از آنکه به ازدواج واقعی فکر کنند، به فکر فروش پکیجهای خود هستند.