مدیرکل بیمه ایران در گیلان: بیمه آتش سوزی دیگر یک انتخاب نیست یک ضرورت است

اسرار امروز. حادثه خبر نمی‌دهد؛ بیمه ایران، پوشش جنگ را هم به خدمات خود افزود/ بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان  به آسیب دیدگان ونوس پرداخت شد

 

 اسرار امروز/ ریحانه خوشحال. استان گیلان با اقلیم خاص، تراکم جمعیتی بالا، رونق گردشگری و حضور واحدهای تجاری متعدد، همواره در معرض حوادث طبیعی و غیرمترقبه‌ای همچون آتش‌سوزی، سیل و حتی بحران‌های ملی قرار دارد. در چنین شرایطی، بیمه نقشی حیاتی در بازگشت آرامش و جبران خسارات مردم ایفا می‌کند. بیمه ایران، به‌عنوان تنها شرکت بیمه دولتی کشور، علاوه بر مأموریت‌های اقتصادی، خود را موظف به انجام رسالت اجتماعی می‌داند؛ رسالتی که در سال‌های اخیر بارها در گیلان نمود پیدا کرده است.

 

دکتر هاشم دقیقی، مدیرکل بیمه ایران در گیلان، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شرکت سهامی بیمه ایران نخستین شرکت بیمه کشور است و امروز تنها بیمه دولتی فعال محسوب می‌شود. بیمه ایران علاوه بر مأموریت فنی و اقتصادی، وظیفه‌ای اجتماعی در قبال مردم بر دوش دارد.

 

آتش‌سوزی مجتمع ونوس انزلی و سرعت عمل در بیمه ایران

 

او در ادامه با اشاره به حادثه آتش‌سوزی گسترده مجتمع تجاری ونوس گفت :از همان لحظات آغاز حادثه، تیم‌های ارزیابی خسارت و ثبت پرونده بیمه ایران در محل مستقر شدند تا غرفه‌داران مجبور به مراجعه به دفاتر بیمه نباشند.

 

دقیقی اضافه کرد: ظرف دو روز برآورد اولیه انجام شد و با پیگیری مدیرعامل بیمه ایران، استاندار گیلان و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان علی‌الحساب در اختیار هیأت‌مدیره مجتمع قرار گرفت. این اقدام به صاحبان غرفه‌ها امکان داد بازسازی و پاکسازی را آغاز کنند.

 

وی اذعان کرد: این آتش‌سوزی برای همه ما درس بزرگی بود. متأسفانه بخش قابل توجهی از غرفه‌داران فاقد بیمه‌نامه آتش‌سوزی بودند و در عمل سرمایه خود را از دست دادند. از همین تریبون از مردم استان می‌خواهم بیمه‌نامه آتش‌سوزی را جدی بگیرند؛ چه برای منازل مسکونی و چه برای واحدهای تجاری و صنعتی.

 

مدیرکل بیمه ایران در گیلان در خصوص آتش‌سوزی منطقه گردشگری امامزاده ابراهیم نیز اظهار کرد: در حادثه نخست ۱۲۲ پرونده تشکیل شد و حدود ۳۳ میلیارد تومان خسارت پرداخت گردید. این منطقه تحت پوشش بیمه ایران باقی مانده و با پیگیری مسئولان استان، مجوز لازم برای استمرار بیمه آتش‌سوزی آن صادر شده است.

 

هاشم دقیقی در ادامه به حادثه دوم آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت اشاره کرد و گفت: متأسفانه این منطقه بار دیگر دچار حریق شد و خسارات سنگینی به واحدهای تجاری و گردشگری وارد آمد. در این حادثه نیز بلافاصله تیم‌های کارشناسی بیمه ایران در محل حاضر شدند و ارزیابی خسارت را آغاز کردند. برای این مرحله نیز پرونده‌های متعددی تشکیل شد و تعهدات بیمه‌ای به سرعت در حال اجراست. همانند دفعه قبل، بیمه ایران خود را متعهد می‌داند که تا بازگشت کامل شرایط عادی، کنار مردم و کسبه منطقه بماند.

 

پوشش خسارات ناشی از جنگ ۱۲ روزه

دقیقی به بحران‌های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: در جریان حمله ناجوانمردانه اسرائیل و آمریکا، شهرهای استان گیلان از جمله شهرستان آستانه اشرفیه و شهرک صنعتی سفیدرود رشت، مورد هدف قرار گرفته و دچار آسیب شدند که وظیفه برآورد خسارت خودروها در سراسر کشور بر عهده بیمه ایران گذاشته شد. در گیلان نیز بیش از ۱۷۰ پرونده خودرو ثبت شد. تیمی متشکل از ۱۵ کارشناس بیمه ایران به همراه کارشناسان بیمه آسیا و البرز، در کمتر از چند ساعت ارزیابی خسارت را انجام داده و نتایج را در اختیار فرمانداری و ستاد مدیریت بحران قرار دادند.

 

او ادامه داد: ما حتی بیمه جنگ را فعال کردیم؛ اقدامی که از نظر اقتصادی شاید مقرون به صرفه نبود، اما رسالت اجتماعی بیمه ایران ایجاب می‌کند در چنین شرایطی کنار مردم باشد. بیمه منازل مسکونی، بدنه خودروها، کشتی‌ها و هواپیماها در قالب پویش ایران برای ایران پوشش داده شد تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.

 

بیمه نشده ها هم در سیل رشت پوشش قرار داده شدند

 

هاشم دقیقی در ادامه افزود: در سیل سال گذشته رشت حدود ۱۵۰ پرونده تشکیل شد. تنها ۱۵ پرونده دارای پوشش بیمه سیل بودند اما ما با مکاتبات و مجوزهای ویژه توانستیم خسارات دیگران را هم جبران کنیم. این رویکرد نشان‌دهنده همان تعهد اجتماعی بیمه ایران است.

 

عملکرد اقتصادی و بازار بیمه

مدیرکل بیمه ایران در گیلان با توجه به وضعیت بازار گفت: در دهه ۸۰ بیمه ایران بیش از ۵۰ درصد سهم بازار را در اختیار داشت اما این سهم به دلایل مختلف در دهه ۹۰ به حدود ۱۸ درصد کاهش یافت. از آبان سال گذشته با حضور دکتر جباری در سمت مدیرعامل، روند رشد آغاز شد. امروز سهم بازار ما در سطح کشور به ۲۳ درصد رسیده و در شش ماه نخست امسال در گیلان ۴۲ درصد رشد حق بیمه و ۲۶ درصد رشد خسارت ثبت کرده‌ایم. در سطح ملی هم بیمه ایران جزو باشگاه ۱۰۰ همتی شد و بیش از ۱۰۰ همت حق بیمه تولید کرد که 2 همت توسط بیمه ایران در گیلان ثبت شد.

 

خدمات درمانی و شفافیت مالی

وی با تأکید بر وضعیت مالی شرکت گفت: برخلاف برخی شرکت‌ها، بیمه ایران به بیمارستان‌ها بدهکار نیست و همه مطالبات زیر یک ماه پرداخت می‌شود. این موضوع سبب شده هیچ بیمارستانی در کشور از ما گله‌ای نداشته باشد.

 

دقیقی در پایان گفت: بیمه ایران بیشترین تعداد شعب را در گیلان دارد؛ از رشت و بندر انزلی گرفته تا تالش، آستارا، رودسر، لاهیجان، رودبار و صومعه‌سرا. استراتژی ما این است که با ارائه خدمات بی‌نظیر و سریع، اعتماد عمومی مردم را جلب کنیم. حتی برای اقشار خاص نیز طرح‌های ویژه‌ای مانند بیمه عمر گروهی در نظر داریم که تخفیف ارزشمندی در آن لحاظ می گردد.

 

مدیرکل بیمه ایران در گیلان نشان داد: که این شرکت علاوه بر حضور پررنگ در عرصه اقتصادی و بازار بیمه، در بحران‌های بزرگ همچون آتش‌سوزی ونوس، حملات جنگی، سیل رشت و آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم، به رسالت اجتماعی خود عمل کرده و با پرداخت به موقع و سرعت عمل اعتماد مردم را جلب کرده است.

 

تجربه این حوادث بار دیگر ثابت کرد که در استان پرخطری مانند گیلان، بیمه نه یک انتخاب، بلکه ضرورتی حیاتی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ارسال شده در پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۴ ساعت ۱۲:۲۷ قبل‌ازظهر
کد خبر: 9124085