اختصاصی/اسرارامروز.دکتر اسماعیل نورصالحی مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: درمانگاه های شبانه روزي فقط می توانند در تمام ساعات خدمات خود را ارائه دهند.
دکتر اسماعیل نورصالحی مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در یک گفتگوی اختصاصی گفت: واحد نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان وظیفه نظارت بر مطب های پزشكان عمومي و متخصص ، مراكز جراحي محدود ، بيمارستانهاي خصوصي و دولتي ، مراكز دفترهاي كار تغذيه، عينك، گفتار درماني، شنواييسنجي و... را بر عهده دارد.
نورصالحی رسيدگي به شكايت بيماران را از دیگر وظایف مدیریت نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد و گفت: بیماران عزیز در صورتیکه از نحوه ارائه خدمات در موسسات پزشکی و مراکز درمانی شکایت داشته باشند پس از طرح شکایت، در این مدیریت رسیدگی می شود.
وی در ادامه به بازدیدهای نظارتی این مدیریت در آذر ماه سالجاری اشاره کرد و گفت: در 7 مورد بازدید از درمانگاههاي شبانهروزي 6 مورد تذكر كتبي و يك مورد تذكر شفاهي دریافت کردند. همچنین در 21 مورد بازدید از مطبهاي عمومي 14 مورد تذكر كتبي و 7 مورد تذكر شفاهي دریافت نمودند. لازم به یادآوری است در 2 مورد بازدید از مراکز جراحي محدود ،2 تذكر كتبي صادر شد.
وی با اشاره به 6 مورد تذکر شفاهی به مراکز فیزیوتراپی ،خاطرنشان کرد: بازدید از مراکز درمانی باید با جدیت و در کمال احترام صورت گیرد.
مدیر نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به فعالیت غیرقانونی بعضی از مطب ها بصورت شبانه روزی اشاره کرد و افزود: يكي از مشكلاتي كه اکنون با آن روبرو هستیم فعالیت مطبهاي شبانهروزی می باشد كه غير قانوني است و درمانگاه های شبانه روزي فقط می توانند در تمام ساعات خدمات خود را ارائه دهند.
نورصالحی همچنین اقدام غیرقانونی برخی در ارائه خدمات پزشکی در قالب طب سنتی و اسلامی را یکی دیگر از چالشها عنوان کرد و یادآور شد: كساني كه بدون مدارک تحصیلی مرتبط و غیرقانونی اقدام به درمان بیماران تحت عنوان طب سنتی و اسلامی می کنند با همكاري فرمانداري و مسئولين شهرستانها ،تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.ضمنا لازم به یادآوری است در حال حاضر فقط 2 متخصص طب سنتي در گيلان داريم که مدرك علمي مرتبط دارند.
این مقام مسئول در اداره نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: اعتباربخشي بيمارستان و بهبود استانداردها در قالب بازدیدها و آموزش در دستور کار ما قرار دارد و نقاط ضعف و قوت به آنها گوشزد ميشود و امتیازات که در این بازدیدها بدست می آید در اعتباربخشي تأثير گذار خواهد بود.
وی در پایان ضمن اشاره به راه اندازی تلفن گویا برای طرح شکایات ،گفت: دوربينهاي نظارتی در اورژانسهاي خصوصي و دولتي نصب می شود تا بتوانيم در هر موقع از شبانه روز، اورژانسها را كنترل كنيم.