واکنش ابوذر ندیمی به سخنان حجت الاسلام رفیعی؛ چرا مردم نجیب گیلان باید قربانى یک مسافرت و یک روایت گردند؟ / در انتظار اصلاح، عذرخواهى و جبران هستیم

ابوذر ندیمی، نماینده ادوار ششم، هفتم و نهم مجلس طی یادداشتی خطاب به حجت الاسلام رفیعی در خصوص اظهاراتش در رابطه با حجاب مردم گیلان واکنش نشان داد. به گزارش "زبان گویا" ابوذر ندیمی، نماینده ادوار ششم، هفتم و نهم مجلس طی یادداشتی خطاب به حجت الاسلام رفیعی در خصوص اظهاراتش در رابطه با حجاب مردم گیلان واکنش نشان داد.

در این یادداشت آمده است:

امر به معروف یا نهى از آن ؟!

نهى از منکر یا امر به آن ؟!

انتظار!

١ـ قضاوت عدالت مى خواهد.

٢ـ عدالت بدون آگاهى ممکن نیست.

٣ـ خطیبان باید آثار گفته هاى خود را بسنجند.

٤ـ تعمیم بخشى بدون اطلاع از شواهد و استناد به ظاهرى محدود مى تواند حتّى خطباى شناخته شده را گرفتار سازد !؟!؟

٥- منابر و رسانه ها، محل توزیع افکار و آراء تحقیق شده است.

آیا واقعاً قضاوت نسبت به جغرافیا و آدم ها و تاریخ گیلان، نیازمند صلاحیت علمى و سنجه هایى از این دست نمى باشد؟!

بى شک قضاوتى که موجبات بدبینى مردمان دیگر را فراهم سازد به مراتب نگران کننده تر از خود اعمال است.

آیا همه مردمان ایران، گیلان را به سالارى در دین و مذهب و پیشگامى آن نمى شناسند؟

آیا آن جنابى که تنها ظاهرى را دیده و یا روایتى! را از همراهان داشته! حقّ داشته اند چنین حکم ناروایى را صادر فرمایند؟!؟

بگذریم که، اصلاّ بنابراین نیست که از ولنگارى هایى که رهبرمان از آن نالیده اند و واقعیت کشورى دارد باید جاى دیگرى نالید ولى پرسش این است که چرا مردم نجیب گیلان باید قربانى یک مسافرت و یک روایت گردند؟!

در تهران و هر شهر دیگر ایران هم متاسفانه ممکن است واقعیات دردناکى وجود داشته باشد که در تعلیل و پیدایى علل آن باید آنرا ثمره بى برنامگى ها و ضعف امثال ما و شما و حکومت دانست.

پرسش این است که: ١ـ همه آنان که دیده اید گیلانى بوده اند؟! ٢ـ همه گیلان همان اماکنى است که از آن دیدار داشته اید؟! ٣- آیا از دیگر نقاط شهرها و کلان شهرها و کشور هم بازدید داشته و آن اماکن را هم چون شمال ایران در ایّام گردشگرى بازبینى و از همه مهمتر قضاوتى این چنین در ملاء با بُرد ملّى و شاید جهانى اظهار فرموده اید؟ ٤ـ آیا مطلع هستید که در استان ما چه داستان هاى شگفتى از برخوردهاى عجیب و نامتعارف و إعمال سلایق (که خود منکر ساز است) را شاهد بوده ایم؟ و بر خلاف رهنمود اوائل انقلاب که امام راحل از غیرت رشتى ها (در مقابله با ناهنجارى وارداتى اشاره) داشته اند تا به امروز چه افراد بى صلاحیتى! عهده دار تخریب فضاى دین و آزادى مردمان گشته! و این نوع فرمایشات نیز بهانه اى به دست گروهى از آنان مى دهد تا ...

سزاوار آن است که باسرعت هر چه تمام تر اعتذار و اصلاح متن ناصواب و قضاوت ناعادلانه خود را عهده دار گردید تا وِزر آخرتى شامل شما نگردد و فشار نامعقول را علیه جامعه شریف زنان و دختران (از جوامع علمى و فکرى) را شاهد نباشیم.

در جهت آرامش خانواده هاى ارزشمند شهدا و ایثارگران از گفتار شما و آن کردار در راه به تحریک ناخواسته خود (از ظلم آمران به منکر و ناهیان از معروف!) در ابراز عقائد ناصواب و سوء استفاده دین ناشناسان از شما به فوریت، انتظار اصلاح و عذرخواهى و جبران مى رود.


ارسال شده در شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۰۹ بعدازظهر
کد خبر: 70