شهردار لشت نشا خط شورای شهر را نمی خواند؟!
استمداد رییس شورای شهر لشت نشا؛

شهردار لشت نشا خط شورای شهر را نمی خواند؟!

اختصاصی/اسرارامروزکارت زردهای شورای شهر بی اثر است؟!/ مکاتبات و تذکرات بازرسی استانداری گیلان نیز تاکنون تاثیری نداشته است؟!/ عملکرد شهردار لشت نشا در آسفالت معابر و کوچه های زادگاه خود قابل‌ ستایش است!/ شاهد اصرار شهردار برای فروش املاک شهرداری هستیم ؟!/ عملا معلوم نیست شورای شهر است یا شورای شهرداری؟!

خدمات رسانی بیشتر و بهتر به مردم ، توسعه مدیریت شهری در بخش های مختلف، ساختن شهری زیبا و فضایی با نشاط برای گردشگران و شهروندان غالبا مهمترین اصل برای اعضای شوراهای اسلامی شهر و شهرداری باید باشد.  قانونگذار وجود شورای اسلامی شهر را برای ایجاد زمینه های رفاه و آسایش، کاهش و کاستن از بوروکراسی اداری، تسهیل امور مردم  برای خدمات دهی بیشتر و بهتر پایه گذاری نموده است .

شهرداری هم یک نهاد عمومی ، اجتماعی و درآمد هزینه ای است و با استفاده از درآمدهای حاصله ، وظیفه عرضه خدمات گسترده و تبیین نحوه اختصاص منابع را بر عهده دارد.  شهرداران نیز بر اساس قانون هرگونه هزینه های مالی و حقوقی خود را بدون هماهنگی و تصویب شورای شهر نمی توانند انجام دهند.  بدون شک مقبولیت و محبوبیت شهرداران  به عملکرد مثبت و خدمات رسانی بیشتر به مردم بستگی دارد و طرح ادعاها و شعارهای بدون عمل، جایگاهی در کسب اعتماد و رضایت مردم نخواهد داشت.

بر اساس ماده ۸۰ قانون شوراها، شورای اسلامی شهر سه وظیفه وضع مقررات، نظارت بر اجرای آنها و هماهنگی دستگاههای خدمات رسانی را بر عهده دارد.  رییس شورا نیز ناظر بر اجرای مصوبات شورا است.

 یکی از ابزارهای نظارتی شورای شهر ، اخذ گزارش عملکرد شهرداری است. در قانون، شهرداران در مقابل شورا و اعضای آن پاسخگو ، متعهد و ملزم به رعایت تصمیم شوراها هستند. هدف از عنوان مطالب مذکور، بیان انتقادات علیرضا دقت کار، رییس شورای اسلامی شهر لشت نشا در خصوص عملکرد شهردار این شهر تاریخی است.

 

اعضای شورای شهر کارگزار شهردار نیستید

 

 رییس شورای اسلامی شهر لشت نشا در یک گفتگوی اختصاصی در دفتر این شورا، گفت: کارهای به زمین مانده زیادی در راستای توسعه و شکوفایی شهر لشت نشا وجود دارد که بدون همکاری و احساس مسوولیت شهردار امکان پذیر نیست.

رییس شورای شهر پنجم لشت نشا از بی توجهی شهردار به اجرای مصوبات شورای شهر گلایه کرد و افزود: شوراها نهاد بر خواسته از قانون اساسی هستند و شهرداران در چارچوب قانون ، مکلف‌اند از آن تبعیت کنند.

وی یادآور شد: اعضای شورای شهر نماینده مردم هستند و کارگزار شهردار نیستید .

دقت کار گفت: بارها با شهردار صحبت کردیم و اعلام نمودیم که وفاق و اجماع مسئولان در کنار رفع اختلافات و واقع گرایی، سه محوری است که کلید موفقیت لشت نشا می باشد.

این عضو شورای شهر لشت نشا خاطرنشان کرد: بارها خواستار ارائه گزارش های عملکرد در حوزه های مختلف به شورا شده ایم اما شهردار لشت نشا هیچگونه پاسخی به مکاتبات ما نمی دهد.

وی  نسبت به بی توجهی شهردار به نامه های شورا و اعضای آن ابراز نارضایتی کرد و افزود: مکاتبات و تذکرات بازرسی استانداری گیلان نیز تاکنون تاثیری نداشته است؟!

 

اجرای پروژه های عمرانی بدون نظارت و مصوبه شورا انجام می شود؟!

 

دقت کار با بیان اینکه نظارت بر عملکرد شهرداری وظیفه قانونی شورا است، اظهار کرد: طی نامه ای از شهردار خواسته شد که گزارشی از چگونگی مناقصات برگزار شده به شورا ارائه کند اما تاکنون هیچ توجهی به این مکاتبات از سوی شهردار نشده است؟!

وی با بیان اینکه بی توجهی شهردار به نامه های شورا سابقه دار است، گفت: اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر بدون نظارت و مصوبه شورا انجام می شود و مکاتبات شورا نسبت به چگونگی مناقصات اجرا شده در شهرداری بدون پاسخ مانده است؟! 

 

شاهد محقق نشدن بیش از 60 درصدی بودجه هستیم

 

دقت کار با اشاره به تلاش های شورا برای ساماندهی وضعیت امور مالی و اقتصادی شهرداری لشت نشا گفت: اصلاح ساختار درون سازمانی شهرداری به همراه اجرای حسابرسی در امور مالی شهرداری از جمله اقداماتی بوده که شورای شهر لشت نشا بر آن اصرار دارد.

این عضو شورا با اشاره به پیش بینی یک میلیارد و 500 میلیون تومان بدهی شهرداری لشت نشا تا پایان سال جاری ، بیان کرد: شاهد محقق نشدن بیش از 60 درصدی بودجه هستیم که نیاز است در این راستا تلاش بیشتری در شهرداری صورت گیرد.

وی تصریح کرد: برای تحقق بودجه نیاز است که شهردار به تعهدات خود عمل کند و در عین حال به دنبال وصول مطالبات باشد و همچنین با ایجاد تکاپوی بیشتر در مناطق، نسبت به تحقق بودجه اقدام کند.

 

وقتی شورا ابزار دست شهردار باشد، نظارتی اعمال نمی‌شود 

 

دقت کار ادامه داد: گرچه عملکرد شهردار لشت نشا در آسفالت معابر و کوچه های زادگاه خود قابل‌ ستایش است اما عدم توجه کافی و مناسب شهردار به مناطق دیگر شهر، نقدی است که به عملکرد وی وارد است!

این عضو شورا افزود: اموال و املاک شهرداری لشت نشا سرمایه های اجتماعی این شهر هستند و علیرغم تلاش شورا برای حفظ این املاک ، باز شاهد اصرار شهردار برای فروش آنها هستیم ؟

دقت کار با بیان اینکه شهردار لشت نشا  نظارت شورا را نمی پذیرد، گفت: اگرچه اسم این‌ نهاد شورای شهر است، اما عملا معلوم نیست شورای شهر است یا شورای شهرداری؟ وقتی شورا ابزار دست شهردار باشد، نظارتی اعمال نمی‌شود .

 

پرداخت حق تلاش ، جمعه کاری و ... به نور چشمی های شهردار!

 

رییس شورای اسلامی شهر لشت نشا با اشاره به تاخیر و غیبت بیش از حد برخی از کارکنان خاص و پرداخت مبالغی تحت عنوان حق تلاش ، حق بحران ، جمعه کاری، رفاهیات و ... به نور چشمی های شهردار، یادآور شد: تاخیر 4 ماهه در پرداخت حقوق ومزایای کارگران و عمده کارمندان شهرداری باعث شد که آنان در تاریخ یکم اسفند ماه اعتصاب کنند در صورتیکه حقوق شهردار به موقع پرداخت می شود.

 

آیا شهردار لشت نشا مر قانون را رعایت نموده است؟

 

وی افزود: در قانون شهرداری گفته شده که هر شش ماه یک بار صورت هزینه‌ها اعلام شود و به اطلاع مردم برسد. آیا شهردار لشت نشا در این خصوص مُر قانون را رعایت نموده است؟ تا چه اندازه شفافیت اطلاعات و آزادی دسترسی به اطلاعات در شهرداری لشت نشا وجود دارد؟

 

فروش کشتارگاه شهرداری با قیمتی کمتر از قیمت کارشناسی سال 1394؟!

 

رییس شورای اسلامی شهر رشت از فروش کشتارگاه شهرداری به مساحت حدود 4 هزار متر مربع خبر داد و گفت: متاسفانه ابهامات زیادی در خصوص فروش کشتارگاه شهرداری از سوی شهردار وجود دارد که متاسفانه حتی مکاتبه فرمانداری شهرستان رشت برای جلوگیری از واگذاری آن هم نتیجه ای نداشت و ملک شهرداری با قیمتی کمتر از قیمت کارشناسی سال 1394 و بصورت اقساطی واگذار شد که البته با ورود دستگاه های نظارتی بعدها بصورت نقدی و به مبلغ 245 میلیون تومان دریافت شد.

 

وقتی نظارت مناسب نداریم  باعث می شود سنگ روی سنگ بند نشود 

 

دقت کار تاکید کرد: وقتی ؛ نظارت مناسب نداریم  شاهد عملکردی چون امضا اسناد مالی علیرغم مکاتبه و تذکر کتبی توسط افراد غیرمسئول ، عدم ثبت اسناد دریافتی همچون چک و سفته در دفاتر، عدم ارائه درآمد و هزینه شهرداری که وفق مقررات می بایست منتهی به 15 هر ماه به شورا ارائه شود، هزینه بدون مصوبه شورا از ماده 16 و 17 بودجه شهرداری، انجام معاملات بدون مصوبه شورا، عدم ارائه تفریغ بودجه که می بایست تا پایان اردیبهشت ماه به شورا ارائه شود، تهاتر قیر رایگان بدون مصوبه شورا، بکارگیری بدون مجوز کارکنان در پست های حساس ، عدم ارائه ریز اسناد هزینه کرد مبالغ دریافتی برای ساختمان جدید آتش نشانی از بند و تبصره 6 بودجه، ورود و خروج بی ضابطه شهردار، عدم دعوت ناظرمالی شورا درکمیسیون معاملات وانعقاد قراردادها و ... از سوی شهردار  لشت نشا هستیم که باعث می‌شود سنگ روی سنگ بند نشود.

 

شورای شهر لشت نشا به یک نهاد تشریفاتی تبدیل شده است؟!

 

این مقام مسئول یادآور شد: مردم این شهر به این نتیجه رسیدند که شورای شهر لشت نشا به یک نهاد تشریفاتی تبدیل شده و حتی علاوه بر شهردار ، نزد برخی پرسنل شهرداری هم جایگاهی ندارد .

دقت کار در پایان ضمن استمداد از دستگاه های نظارتی جهت احقاق حقوق مردم لشت نشا گفت: کارت زردهای شورای شهر لشت نشا به شهردار بی اثر است و مردم این شهر انتظار دارند دستگاه های نظارتی به شکل جدی در این خصوص ورود کنند و پاسخی شفاف و قانونی به سوالات نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر ارائه کنند.

ارسال شده در چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۷:۵۴ بعدازظهر
کد خبر: 3433221
آخرین خبر ها
گزیده خبرها