گام اول روابط عمومی منطقه آزاد انزلی در پاسخگویی برداشته شد

گام اول روابط عمومی منطقه آزاد انزلی در پاسخگویی برداشته شد

اختصاصی/اسرار امروزمهدی کاظمیان در ابتدای حضورش بعنوان سرپرست روابط عمومی و امور بین المل منطقه آزاد انزلی و در اولین گام با برگزاری نخستین شورای گفتگوی رسانه منطقه آزاد انزلی، عملکرد تیم روابط عمومی این سازمان را در معرض نقد خبرنگاران قرار داد.

منطقه آزاد انزلی از سال 1392 تاکنون توانست گامهای بزرگی در راستای توسعه همه جانبه در بخشهای عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز،  مطلب فوق، ادعایی است که مسئولان منطقه آزاد انزلی دارند و می گویند: در ارزیابی شاخص های توسعه در سنوات گذشته در منطقه جغرافیایی تحت پوشش ،حرفهای زیادی برای گفتن وجود دارد. ادعایی قابل تامل، که رسانه ها غالبا اخبار این تحولات را یا از پرتال سازمان منطقه آزاد انزلی رصد می کنند و یا اینکه بصورت ایمیل دریافت نموده و در رسانه ها انتشار می دهند وغالبا در بیشتر موارد، بدون اینکه زمینه جلسات چهره به چهره و یا نشستهای خبری با مدیران و معاونین این سازمان در استان وجود داشته باشد نقل قول می کنند.

از سویی دیگر ادعاهای برخی مسئولین و نمایندگان مجلس در قالب نقد و مصاحبه های آنان با رسانه ها، اذهان عمومی را درگیر این مسئله می کند که کدام ادعا درست است؟

استان گیلان به لحاظ تعدد رسانه ها در سطح کشور دارای جایگاه قابل توجهی است. رسانه هایی که می توانند در نیل به اهداف سازمانها، نقشی مهم ایفا کنند. اما ایفای این نقش مهم، به حضور مدیرانی با تفکری غیر سنتی در راس روابط عمومی ها وابسته است. هر چند تلاش زیادی از سوی امین افقی مدیر سابق روابط عمومی منطقه آزاد انزلی برای معرفی توانمندهایی این سازمان صورت گرفت اما به نظر می رسد این تلاشها نتوانست آن طور که باید، منتقدین این سازمان را متقاعد کند که عملکرد منطقه آزاد انزلی در توسعه این استان تاثیر بسزایی داشته است.

حالا مهدی کاظمیان در ابتدای حضورش بعنوان سرپرست روابط عمومی و امور بین المل منطقه آزاد انزلی ، در اولین گام با برگزاری نخستین شورای گفتگوی رسانه منطقه آزاد انزلی، عملکرد تیم روابط عمومی این سازمان را در معرض نقد خبرنگاران قرار داد و تاکید کرد:  در این جلسه منتظر شنیدن انتقادات رسانه ها بعنوان نماینده افکار عمومی هستم.

تشکیل این شورا روزنه امیدی در دل فعالان رسانه ای استان گیلان روشن کرد و نشان داد این مدیر جوان، تلاش می کند با استفاده از ظرفیت رسانه ها ، افکار عمومی را به این مسیر سوق می دهد که نقش اصلی روابط عمومی‌ها با آنچه سال‌ها در اذهان سنتی مدیران شکل ‌گرفته، تفاوت دارد.

وی با برگزاری این شورا برای اولین بار در سازمان منطقه ازاد انزلی می خواهد جایگاه روابط عمومی را به ‌نوعی ارتقا بخشد و اثبات کند که ارتقای عملکرد روابط عمومی ها در نیل به اهداف سازمانها، نقشی مهم و استراتژیک دارند.

آغاز کار شورای گفتگوی رسانه منطقه آزاد انزلی خوب بود، زیرا برگزاری چنین جلساتی باعث می‌ شود مدیران روابط عمومی  به‌ خوبی چالش‌های حوزه اطلاع‌رسانی را دریابند و برای حل این چالشها تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند.

به نظر می رسد دکتر رضا مسرور ، فردی را در راس روابط عمومی و امور بین الملل منطقه ازاد انزلی قرار داد که اشراف خوبی نسبت به مسائل حوزه اطلاع‌رسانی داشته و تلاش می کند با تغییر دیدگاه های سنتی نسبت به روابط عمومی، فصلی جدید در پویایی عملکرد روابط عمومی این سازمان باز کند و  با شناختی درست از سیاست‌های سازمان منطقه آزاد انزلی و مطالبات مردم ، ارتباط مؤثری بین این دو برقرار نماید.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی در نخستین نشست شورای گفتگوی رسانه سازمان منطقه آزاد انزلی که در سالن اجتماعات مجتمع ونوس برگزار شد، ضمن قدردانی  از زحمات اصحاب رسانه طی سنوات گذشته، اظهار داشت:  این جلسه نشست خبری نیست، بلکه می خواهیم نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خبرنگاران را در خصوص عملکرد روابط عمومی منطقه آزاد انزلی بشنویم.

کاظمیان  شورای گفتگوی رسانه منطقه آزاد انزلی را فرصتی برای بررسی  چالش‌ها وفرصت‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از دلایل برگزاری چنین نشست هایی این است که حق مردم می دانیم از عملکرد این سازمان مطلع باشند زیرا هر میزان اطلاعات در جامعه‌ای مخفی و پوشیده باشد، بسیاری از مشکلات را دامن می‌زند که ترویج شایعه، عدم شفافیت، بدبینی، عدم اعتماد عمومی و ... از آن نشات می گیرند.

وی تاکید کرد: این شورا می تواند بعنوان بازویی توانمند در معرفی ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی و شناساندن آن به مردم به ویژه سرمایه‌گذاران،  نقشی اساسی ایفا نماید.

این مقام مسئول در روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: تلاش داریم تا ساز و کاری برای برگزاری جلسات مستمر در بازه زمانی مشخص با حضور رسانه های فعال و دارای مجوز و معاونین و اعضای هیات مدیره بصورت موضوعی برگزار کنیم.

وی در ادامه برگزاری نشست های خبری در دوره های سه ماهه، اجرای تورهای رسانه ای آشنایی با توانمندیهای بخش های مختلف منطقه ، توسعه همکاریهای  رسانه و سازمان در قالب شورای گفتگوی رسانه را از دیگر برنامه های این شورا عنوان کرد .

کاظمیان با بیان اینکه در دوره مدیریت وی صرفا تعداد اخبار منتشر شده از پرتال این سازمان در رسانه ها ملاک ارزیابی نخواهد بود، خاطرنشان کرد:  ساز وکار جدید  ارزیابی عملکرد رسانه های فعال در حوزه منطقه آزاد انزلی تغییر می کند. کاظمیان در پایان ضمن اشاره به اینکه اصحاب رسانه در گیلان بسیار توانمند هستند،اظهار داشت: به دنبال رسانه هایی هستیم که علاوه بر انعکاس اخبار سازمان منطقه آزاد انزلی، در تولید محتوا و گزارشات تحلیلی فعال باشند.

در ادامه این جلسه ، اصحاب رسانه بطور مشروح نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص عملکرد روابط عمومی منطقه آزاد انزلی بیان کردند.

ارسال شده در شنبه ۰۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۷:۲۸ بعدازظهر
کد خبر: 0324654
آخرین خبر ها
گزیده خبرها