نصب هرگونه وعده دروغ پیگرد الهی دارد لطفا وعده های توخالی ندهید

نصب هرگونه وعده دروغ پیگرد الهی دارد لطفا وعده های توخالی ندهید

اهمیت انتخابات و رجوع به آرای مردم در انقلاب اسلامی ایران از چنان اهمیتی برخوردار است که کمتر از سه ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور بنیانگذار کبیر انقلاب ، نوع حکومت به آراء عمومی گذاشته می شود که در مقایسه با دیگرانقلابها بی نظیر است و با حضور پر شور مردم این انتخابات در کشورمان تداوم داشته است. طی روزهای آینده دو انتخابات را پیش رو خواهیم داشت که هر کدام در کشور و منطقه تاثیر گذار است.

نخستین اصل در انتخابات مشارکت حداکثری مردم است و دیگری حاکمیت قانون و قانون مداری است. این انتخابات هرچه باشکوه تر برگزار شود بهترین ارمغان مردم برای عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. بنابراین انتخابات بدون رقابت پذیری امکان پذیر نیست و البته همه افرادی که در انتخابات خود را کاندید می کنند باید رقابتی سالم داشته باشند و برگزاری یک انتخابات شفاف و رقابتی باعث می شود مردم عزیزمان بیش از پیش به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعتماد پیدا کنند.

متاسفانه در آستانه این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی برخی کاندیداها در میتینگهای انتخاباتی خود انواع شعارها و وعده ها را نثار مردم می کنند!؟ برخی از شعارها و وعده ها چنان رویایی هستند که زمانی یکصد ساله و هزینه هایی سرسام آور برای تحقق آن نیاز است. پزهای عالی با وعده های توخالی از حل معضل بیکاری گرفته تا حل مشکلات محیط زیست،راه،ایجاد مراکز دانشگاهی ،بهداشتی و ... که همه اینها به بهار فراموشی در بهارستان سپرده می شود و تضمینی برای عمل به این وعده ها وجود ندارد. سوپرمن های فراموش کاری که بجای دلخوش کردن مردم با عمل به وعده های خود؛ به آرای مردم دلخوش هستند. وقتی این شعارهای پر رنگ و لعاب از زبان برخی مدعیان و کاندیداها شنیده می شود بی تدبیری و تهی بودن این ادعاها آشکار می گردد.

فصل مشترک غالب این وعده ها تخریب بی محابای عملکرد گذشتگان است.هر چند شاید در سهل انگاری و کم کاری برخی نمایندگان ادوار گذشته بتوان ساعتها سخن گفت و مطلب نوشت اما به نظر می رسد انتخاب این دم دستی ترین تاکتیک انتخاباتی؛ نقطه آغازین انحراف از آرمانهای تحقق مردم سالاری واقعی در جامعه ماست. چرا که کوبیدن و دستاویز قراردادن عملکرد گذشتگان برای رسیدن به امیال ، منافع شخصی و یا گروهی انتخابات را از قاعده خود خارج می کند.بد نیست همه آنهایی که در آرزوی تکیه زدن بر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند با احصای رفتار و موضع گیریها و سخنرانی های خود با احتیاط بیشتری حرکت کنند .شاید دور نباشد که دستی از سر موشکافی و کنجکاوی برای نمایاندن چهره واقعی این مدعیان برون آید.

وظیفه نماینده این نیست که وعده عمرانى ، اجرای فلان پروژه و ... را در منطقه انتخابى خود به مردم بدهد؛ اینها کار اجرایى و دولت است. وظیفه نماینده مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است. وقتى قانونی تصویب شد دستگاههاى اجرایى موظفند براساس قانون عمل کنند و عمل می‌کنند.

آیا افرادی که وعده توخالی و غیرقابل اجرا به مردم می دهند، می توانند شایسته اعتماد باشند؟ باری دیگر مردم عزیزمان با حضور پرشور پای صندوقهای رای بدون تحت تاثیر قرار گرفتن احساسات و با شناخت کامل از سوابق کاری کاندیداها و مطالعه برنامه‌های اعلامی از سوی آنها به توانمندی شخص مورد نظر رای داده و پیگیر وعده‌های داده شده از وی در صورت پیروزی در انتخابات خواهند بود. پس لطفا وعده های تو خالی ندهید چرا که نصب هر گونه وعده دروغ پیگرد الهی دارد.

ارسال شده در شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۴ بعدازظهر
کد خبر: 17
آخرین خبر ها
گزیده خبرها