رتبه استاندارد کشور از  146 به 21 رسید
مدیرکل استاندارد استان گیلان :

رتبه استاندارد کشور از 146 به 21 رسید

اختصاصی/ اسرار امروزمدیر کل استاندارد در سمینار روز ملی کیفیت گفت: سازمان استاندارد اعتماد خود را مرحله به مرحله به بخش خصوصی بیشتر کرد

كيفيت‌ زماني‌ قابل‌ دستيابي‌ است‌ كه‌ فرآيندها و فعاليت هاي‌ سازمان‌ به‌ طور مستمر با نيازها و انتظارات‌ مشتري هاي ‌سازمان‌ طراحي‌ شود و به‌ اجرا درآيد. روز ۹ نوامبر (روز جهانی کیفیت) مطابق با ۱۸ آبان ، به‌عنوان روز ملی کیفیت نام‌گذاری شده در تقویم رسمی کشور درج شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، در این راستا سمینار روز ملی کیفیت در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد استان گیلان  با حضور غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، داریوش اشکانی پور مدیر کل استاندارد، سید سعید قریشی رییس هیات مدیره انجمن مدیران کنترل کیفیت استان، اکبرتطهیری مقدم دبیر اجرائی انجمن مدیران صنایع استان و دو تن از مدیران خوشنام، پیشکسوت و موفق واحدهای تولیدی  آقایان مهندس ابراهیم  آسایش مدیر عامل شرکت تولیدی لبنیات خاتون و مهندس فرهمند پور علی مدیرعامل شرکت صنعتی پارس زرآسا و جمعی از مدیران  کنترل کیفیت شرکت های تولیدی و نمونه استان گیلان برگزار شد.

مدیرکل استاندارد استان گیلان ضمن تبریک روز ملی کیفیت و قدردانی از همه نقش آفرینان امر کیفیت در واحد‌های تولیدی استان در این مراسم گفت: مدیران کنترل کیفیت با  حضور فعالانه توام با احساس مسئولیت در امر تولید و نظارت بر کیفیت تلاش می‌کنند تا سطح کیفیت محصولات حفظ و ارتقا یابد.

داریوش اشکانی پور با توجه به اهمیت موضوع با کسالت شدیدی که داشت در این مراسم حاضر شده بود، افزود: از زمانی که بعنوان مدیر کل استاندارد مشغول بکار شدم امور اجرایی استاندارد را بصورت واقعی به بخش خصوصی واگذار کردیم چون اعتقاد دارم بخش خصوصی در اجرا می تواند چابک تر از دولت عمل کند.

وی اضافه کرد: سازمان استاندارد اعتماد خود را مرحله به مرحله به بخش خصوصی بیشتر کرد .

اشکانی پور با اشاره به حمایتهای استاندارد از انجمن مدیران کنترل کیفیت ، یادآور شد: فضایی در داخل اداره کل استاندارد گیلان به انجمن کنترل کیفیت اختصاص دادیم و در برابر حاشیه ها ایستادگی کردیم و انتظار داریم انجمن هم منسجم تر برخورد کند.

وی نقش مدیران کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: واحدهای تولیدی پر سابقه ما به نقش مهم مدیران کنترل کیفیت پی بردند و از بکارگیری مدیران کنترل کیفیت  آگاه استقبال می کنند.

این مقام مسئول یادآور شد: رتبه استاندارد ایران در سازمان بین المللی استاندارد، از 146 به 21 رسیده است و این امر ایجاب می کند مدیران کنترل کیفیت به سمت تحقیق و توسعه بروند.

اشکانی پور با بیان اینکه در شرایط فعلی ایجاد یک شغل بسیار مشکل است، ادامه داد: همه ما باید دست به دست هم بدهیم و به واحدهای تولیدی کمک کنیم تا روی پای خود بایستند.

وی در پایان با اشاره به قدردانی مقام معظم رهبری از کسانی که در عرصه تولید هستند ، گفت: مدیران واحدهای تولیدی در این شرایط سخت ایثار می کنند . 

 

نباید مسئولین استاندارد را تحت فشار قرار داد تا اغماض کنند

 

ابراهیم آسایش که از پیشکسوتان عرصه تولید استان گیلان است نیز در این مراسم گفت: هر جایی که محصول کیفیت دیدیم قطعا باید بپذیریم گه نظارتی وجود داشته و برای تولید آن محصول تلاش زیادی شده است.

مدیر عامل شرکت تولیدی لبنیات خاتون افزود: کسی که محصول با کیفیت و استاندارد تولید می کند انتظار حمایت دارد .

وی با تاکید بر اینکه مسئولین کنترل کیفیت وظیفه سنگینی دارند، خاطرنشان کرد: مسئولین کنترل کیفیت باید آگاهی لازم و متناسب داشته باشند و با مطالعه کافی بتواند تصمیم گیری کنند.

آسایش در ادامه با ارائه پیشنهاد برگزاری جلسات آموزش ماهانه توسط پیشکسوتان عرصه تولید برای مسئولین کنترل کیفیت، اضافه کرد: مدیرانی داریم که سالها در عرصه تولید خاک خورده اند و باید از تجربه آنان برای آموزش مسئولین کنترل کیفیت استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید اجازه دهیم دستگاههای نظارتی به وظایف خود در عرصه تولید به خوبی عمل کنند، تصریح کرد: اگر واحد تولیدی به دلیل تخلف از سوی اداره کل استاندارد و دیگر واحد های نظارتی مواخذه می شود قطعا پیش از آن چند اخطار دریافت کرده و نباید مسئولین استاندارد را تحت فشار قرار داد تا اغماض کنند.

آسایش عنوان کرد: اداره استاندارد باید خط مشی خود را جهت تضمین کیفیت و سلامت محصولات تولیدی اجرا کند و نباید عوامل مختلف با سفارشات مانع چنین امر خطیری شود .

مدیر عامل شرکت تولیدی لبنیات خاتون با اشاره به تعطیلی واحدهای تولید ماکارونی استان در سالهای گذشته به دلیل صادرات کالای با کیفیت پایین، گفت: در صورت عدم نظارت کافی و مناسب دستگاههای نظارتی بر واحدهای تولیدی، کالاهای تولیدی با کیفیت پایین وارد بازار شود و در این شرایط آسیب زیادی به تولید کنندگان با کیفیت در سطح کشور وارد می شود .

وی گفت: اگر مواظب کیفیت تولیدات خود نباشیم قطعا در بازار رقابت حذف خواهیم شد. 

 

کیفیت کالا می تواند بهترین سفیر باشد

 

دبیر اجرائی انجمن مدیران صنایع و عضو کارگروه حل اختلاف مدیران کنترل کیفیت در این مراسم گفت: واژه کارآفرین در سال 1948 توسط پرفسور ریچارد کانتی لون ابداع شد.

اکبرتطهیری مقدم افزود: مسئولین کنترل کیفیت در نوآوری و رهاورد محصول نهایی نقش مهمی دارند چرا که سرمایه گذاری برای کارآفرین و تولید کننده با کیفیت محصول تضمین می شود.

وی با اشاره به سخنان امیرالمومنین مبنی بر اینکه اگر محصولی خوب باشد وجدانی آسوده برای انجام دهنده است و رضایت خاطر برای مصرف کننده به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: کیفیت کالا می تواند بهترین سفیر باشد و مصرف کننده در صورت کیفیت مطلوب تبلیغ خواهد کرد.

 

اداره کل استاندارد مسئول ایجاد اشتغال نیست و باید به تکالیف خود خود بپردازد

 

 

غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: جایگاه استاندارد بسیار حساس و مهم است و نتیجه رعایت الزامات آن تولید با کیفیت می باشد.

وی افزود: از مدیرکل و کارشناسان استاندارد، جدیت بیشتر در راستای وظائف محوله بدون هیچگونه اغماض را خواستار  هستیم.

جعفرزاده با بیان اینکه برای قدردانی از مجموعه استاندارد استان گیلان در این مراسم حاضر شدم، یادآور شد: با توجه به شرایط موجود کشور به دنبال استفاده از کالاهای تولید کشور هستیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به دنبال تولید با کیفیت برای عرضه در داخل کشور و صادرات هستیم و این امر با استاندارد کالا محقق می شود.

وی ادامه داد: آرم استاندارد باعث ایجاد اطمینان و آرامش می شود بنابراین تحت عنوان تولید نباید تسلیم فشارها در خصوص کاهش سطح شاخصها شویم و این آرم قابلیت چانه زنی ندارد و با زیرمیزی حل نمی شود.

جعفرزاده تاکید کرد: اگر یک واحد تولیدی با تعدادی کارگر محصول بی کیفیت تولید می کند و حیثیت و اعتبار کالایی را زیر سوال می برد تعطیل شود آبروی تولید را حفظ کنیم به مراتب پسندیده تر است.

وی در پایان عنوان کرد: اداره کل استاندارد مسئول ایجاد اشتغال و کارآفرینی نیست و باید به تکالیف خود در استاندارد و کیفی سازی خود بپردازد .

در پایان مراسم  و در آیین قدردانی از مدیران کنترل کیفیت نمونه واحد‌های تولیدی قدردانی شد.

ارسال شده در سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۳۶ بعدازظهر
کد خبر: 7628066
آخرین خبر ها
گزیده خبرها