اقدام ناگهانی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان داروسازان را متحیر کرد

اقدام ناگهانی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان داروسازان را متحیر کرد

رییس انجمن داروسازان استان گیلان:

داروسازان استان گیلان از انتصاب یک غیر داروساز نگران هستند

اختصاصی/اسرارامروز. مدتی پیش رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تصمیم گرفت تا تغییری در معاونت غذا و دارو ایجاد کند.از سالهای بسیار دور ، مدیریت این معاونت به پزشکان داروساز سپرده می شد. بنابراین پس از اعلام تصدی یک پزشک عمومی بر کرسی این معاونت، انجمن داروسازان استان گیلان دست بکار شد و با جلسات مختلف در سازمانهای ذیربط و استانداری تلاش کرد تا دکتر شاهرخ یوسف زاده را متقاعد کند که این معاونت به یکی از داروسازان سپرده شود و البته موقتا در آن زمان هم موفق شدند. اما پس از مدتی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در اقدامی غافلگیرانه نه تنها داروسازان استان گیلان بلکه معاونتهای غذا و داروی بعضی دانشگاه های علوم پزشکی کشور را هم متحیَر کرد.

وی با تشکیل شواریعالی غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، خود را به عنوان رییس این شورا معرفی کرد و در اولین جلسه این شورا ، دکتر جمشید محمدی را سرپرست معاونت غذا و دارو و دبیر این شورا معرفی نمود. مراسم معارفه دکتر جمشید محمدی روز یکشنبه مورخ 5 دی ماه سالجاری با حضور دکتر محمد تقی آشوبی قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان برگزار شد و بدین ترتیب عذر دکتر فیروز سرودی معاون سابق غذا و دارو را خواستند .

دکتر فیروز سرودی معاون سابق غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در طول دوران فعالیتش توانست علیرغم کمبود اعتبارات و امکانات، این معاونت را با کمترین حاشیه و تنش اداره کند.این معاونت در سه بخش دارو،غذا و تجهیزات خدمات ارائه میکند و نقش بسیار مهمی در این دانشگاه ایفا می نماید. دکتر سرودی علیرغم بدهی سنگین دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شرکتهای دارویی به هر نحو ممکن اجازه نداد تامین داروی واحدهای درمانی با مشکل روبرو شود.

تشکیل شورایعالی غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان که با دستور دکتر شاهرخ یوسف زاده صورت گرفته است سوالات زیادی را در اذهان عموم داروسازان ایجاد نموده است. اینکه آیا شورایعالی غذا و دارو در چارت تشکیلاتی و ساختار سازمانی وزارت بهداشت و درمان تعریف شده است؟ تشکیل شورایعالی غذا و دارو به جای معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی گیلان به استناد کدام قانون صورت گرفته است؟ آیا شورایعالی غذا و دارو در دانشگاه های علوم پزشکی استانهای دیگر کشور تشکیل شده است؟ آیا در بین داروسازان استان گیلان نمی توان فردی توانمند برای اداره این معاونت پیدا کرد ؟ به فرض اینکه به زعم ایشان در استان گیلان داروسازی توانمند برای اداره این معاونت نبود نمی توانستند از داروساز غیربومی استفاده کنند؟

دکتر مهرناز مظفری رییس انجمن داروسازان استان گیلان در یک گفتگوی اختصاصی با انتقاد از عملکرد دکتر شاهرخ یوسف زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در خصوص انتصاب یک غیر دارو ساز برای معاونت غذا و دارو گفت: اقدام ناگهانی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان داروسازان استان را متحیر کرد.

رییس انجمن داروسازان استان گیلان در ادامه خاطرنشان نمود: رییس دانشگاه بر اساس اختیارات خود می تواند نسبت به تغییر این معاونت اقدام کند اما می توانست به احترام داروسازان، اداره این معاونت را به یک داروساز بسپرد. معاونتی که زیر گروه آن داروسازان هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه داروسازان استان گیلان از انتصاب یک غیر داروساز نگران هستند ،گفت: اگر ایشان از عملکرد معاون غذا و دارو راضی نبودند بهتر بود با مشاوره از اشخاص كاردان و توانمند جامعه داروسازان استان گیلان که خوشبختانه تعدادشان ھم كم نیست ، به انتخاب مناسبتري دست مي یافتند . انتخاب غیر داروساز برای سرپرستي معاونت غذا و دارو حاكي از مشاوره ھای غیر كارشناسانه به رئیس دانشگاه مي باشد.

وی افزود: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از چه کسانی مشاوره گرفته اند؟ آیا از کسانی که مشاوره گرفته اند همانند داروسازان در این زمینه تخصص دارند؟

مظفری یادآور شد: اگر دکتر یوسف زاده از طیف های مختلف داروسازان اطلاعات درست دریافت می کردند می توانستند تصمیم بهتری بگیرند تا ما هم شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم.

رییس انجمن داروسازان استان گیلان اضافه کرد:مدیریت یک هنر است. مدیریت فقط با علم مدیریت انجام نمی شود. به نظر می رسد دکتر یوسف زاده از مشاوره که قسمتی از علم مدیریت است به درستی استفاده نکردند.

رییس انجمن داروسازان استان گیلان اضافه کرد: مدیریت و اداره ھر واحدي تنھا با علم مدیریت انجام نمی پذیرد ، بلكه مدیریت مانند سایر علوم مثلا پزشكي یک ھنر است . به نظر می رسد دکتر یوسف زاده در این بخش، از ھنر مدیریتي خویش كه در سابقه كاریشان بشدت مشھود است بھره نبردند .

رییس انجمن داروسازان استان گیلان خاطرنشان کرد: متاسفانه در طرح تحول سلامت داروسازان جایگاه ویژه اي ندارند و گمان می رود که طرح دکتر یوسف زاده ، ادامه روند بی توجھی به این قشر خدوم و زحمتکش در طرح تحول سلامت بوده و نوعی بي مھري به داروسازان استان است.

وی اعلام کرد: برای نگراني ھاي جامعه داروسازي استان گیلان ھیچ پاسخی نداریم زیرا اداره معاونت غذا و دارو توسط یك غیر داروساز در استان بي سابقه است.

رییس انجمن داروسازان استان گیلان در ادامه در خصوص ارزیابی عملکرد معاون سابق غذ ا وداروی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اذعان داشت: دکتر فیروز سرودی در طول دوران مدیریتش در این معاونت به دور از حاشیه و تنش فعالیت کردند . وی علاوه بر كمبود بودجه با مشكلات عدیده اي كه در تامین نیروي انساني در این معاونت داشتد باید بجز ٣٨٦ داروخانه بر ٤ھزار واحد تولیدی در بخش غذا نظارت مي نمود كه با این امكانات كار بسیار دشواري است .

رییس انجمن داروسازان استان گیلان در پایان گفت: غالب داروسازان استان گیلان معتقد به سلامت كاري دكتر سرودي درپست معاونت غذا و دارو مي باشند.

شایان ذکر است پس از حضور دکتر یوسف زاده در دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ، دسترسی غالب خبرنگاران به وی کار بسیار دشواریست و تلاشها برای دریافت پاسخ سوالات تاکنون ثمری نداشت. امید است مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با ارائه پاسخ به سوالات افکار عمومی ،این نگرانیها را رفع کنند.

ارسال شده در دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۰ قبل‌ازظهر
کد خبر: 197
آخرین خبر ها
گزیده خبرها