عضو شورای اسلامی شهر رشت:  از لیست بدهکاران استفاده ابزاری شده است

عضو شورای اسلامی شهر رشت: از لیست بدهکاران استفاده ابزاری شده است

اختصاصی/اسرار امروز. عدم وصول مطالبات در طول سالهای گذشته، شهرداری رشت را با چالش جدی روبرو کرد.در این راستا دکتر ثابت قدم شهردار رشت دست بکار شد و با رعایت شان اجتماعی بعضی از بدهکاران دانه درشت اسامی آنان را در دو مرحله رسانه ای کرد.

برای افکار عمومی پس از انتشار لیستبدهکاران دانه درشت چهار سوال همچنان بدون پاسخ مانده است.سوال اول اینکه این بدهیها مربوط به چه تاریخی است و چرا تاریخ این بدهیها در لیست منتشر شده قید نشده است؟ سوال دوم اینکه آیا شان اجتماعی بدهکارن شهرداری رشت با یکدیگر تفاوت دارد ؟ کدام مرجع میزان شان اجتماعی بدهکاران را محاسبه کرده است که برای بعضی بنرهای پر رنگ و لعاب با مضمون صاحب ملک به شهرداری بدهکار است و حق بهره برداری از ملک را ندارد جلوی محل کسب یا منزل نصب می کنند و برای بعضی بدهکاران میلیاردی فقط به انتشار نام مخفف بسنده می شود؟ سوال سوم اینکه آیا قانون شهرداری را مکلف کرده که لیست بدهکاران خود را رسانه ای کند؟ و سوال آخر اینکه آیا قانون برای وصول مطالبات تعریف نشده است؟

در این راستا عباس صابر عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت در یک گفتگو با اشاره به هوچی گری شهرداری رشت به جای وصول مطالبات در سالهای گذشته گفت: شهرداری بنا دارد کم کاری خود در خصوص وصول مطالبات در سالهای گذشته را پشت این هوچی گری ها پنهان نماید.

وی مدیریت شهری را به انجام تکالیف خود دعوت کرد و افزود:من شهرداری را به اجرای قانون دعوت می کنم.شهرداری باید مطالبات را بر اساس راهکاری که در قانون مشخص شده است وصول کند.

صابر گفت: در قانون تکلیفی برای اعلام لیست بدهکاران در رسانه ها برای شهرداری نداریم و قانونگذار در این خصوص تکلیفی تعیین نکرده است.

عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت اضافه کرد : در قانون دو نوع بدهکاری در قالب مواد 77 و کمیسیون ماده 100 تعریف شده است .ماده 77 مربوط به عوارض و کمیسیون ماده 100 در زمینه خلاف ساختمانی است. طبق قانون وصول این مطالبات پس از تعیین بدهی، توسط دایره اجراییات ثبت اسناد و املاک به راحتی صورت می پذیرد.

صابرتاکید کرد: وقتی راهکار وصول مطالبات در قانون مشخص شده است شهرداری باید آن را وصول می کرد نه اینکه هوچی گری کنیم.

این عضو شورای شهر در ادامه با اشاره به اینکه به نظر می رسد از لیست بدهکاران استفاده ابزاری شده است ، تاکید کرد:قانون به شهرداری اجازه داد اعمال قانون کند و تکلیف مشخص است و شهرداری می تواند مطالبات خود را به صورت نقدی یا تهاتر وصول کند.

وی با توصیه به شهرداری رشت مبنی بر اینکه اذهان عمومی را خراب نکنیم یادآور شد: شهرداری یا مطالبات خود را وصول کند و یا ملک را تخریب نماید.اگر شهرداری به تکالیف خود عمل می نمود و مماشات نمی کرد نیازی به این هوچی گری و اعلام لیست مخفف اسامی بدهکاران در رسانه ها نبود.

نماینده پارلمانی مردم رشت در شورای اسلامی شهر اظهار کرد: خط قرمز ما قانون است.وقتی کسی از این خط قرمز عبور کرد رعایت شان اجتماعی افراد معنی ندارد ضمن اینکه نمی توان در خصوص شان اجتماعی افراد تفاوتی میان بدهکاران قائل شد.

وی در پاسخ به این سوال که وظایف شواری شهر برای وصول مطالبات شهرداری چیست به صراحت گفت:شورا هیچ تکلیفی در خصوص دریافت یا عدم دریافت مطالبات شهرداری ندارد.

ارسال شده در دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۹ قبل‌ازظهر
کد خبر: 199
آخرین خبر ها
گزیده خبرها