42 درصدی جمعیت استان تحت پوشش غربالگری کرونا قرار گرفتند/ تا ۲۶ اسفندماه جاری کل جمعیت استان پایش می‌شوند
استاندار گیلان اعلام کرد:

42 درصدی جمعیت استان تحت پوشش غربالگری کرونا قرار گرفتند/ تا ۲۶ اسفندماه جاری کل جمعیت استان پایش می‌شوند

اسرار امروزبیش از 3 هزار نفر از بهورزان و 7 هزار و 500 نفر از بسیجیان برای اجرای طرح ساماندهی آموزش دیدند/ امروز در بیمارستان رازی رشت ۵۰ تخت خالی برای پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا وجود دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز؛ استاندار گیلان در جلسه ویدئو کنفرانس با وزیر بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی استان با قدردانی از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان، اجرای این طرح را دارای نتایج مثبتی خواند و اظهار داشت: در خصوص کرونا، راهکارهای پیشگیری و جلوگیری از انتقال این ویروس از طریق رسانه ملی ، رسانه های مکتوب و مجازی و همچنین فعالان اجتماعی و بسیجیان، اطلاع رسانی گسترده ای صورت گرفته است.

ارسلان زارع گفت: در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا ، سازماندهی مناسبی درخصوص بسیجیان، بهورزان و مراقبین سلامت در همه شهرستان ها انجام شده به گونه ای که بیش از سه هزار نفر از بهورزان و مراقبان سلامت و بالغ بر هفت هزار و 500 نفر از بسیجیان برای اجرای ای طرح ساماندهی و مورد آموزش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این تعداد از نیروی انسانی از آغاز اجرای طرح فعالیت خود را با جدیت دنبال کردند ، ادامه داد: با گذشت سه روز از اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا ، ۴۲ درصد از جمعیت گیلان مورد غربالگری قرار گرفتند.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیون و ۷۳ هزار نفر در گیلان پایش شده اند، افزود: امیدواریم این میزان تا پایان امروز به یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

زارع از پایش بیش از ۵۰ درصدی جمعیت برخی شهرستان های گیلان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: این مهم با برنامه‌ریزی‌های موثر و همکاری مناسب مردم محقق شده و امیدواریم تا اوایل هفته آینده در شهرستان‌های کم جمعیت پایش کامل انجام شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی ها تا ۲۶ اسفندماه جاری کل جمعیت استان پایش می‌شوند ، خاطرنشان کرد: این طرح را می توان در سایر استان های کشور نیز اجرایی کرد.

وی گفت: خوشبختانه امروز در بیمارستان رازی رشت ۵۰ تخت خالی برای پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا بوده و بسترهای لازم برای درمان بیماران وجود دارد.

ارسال شده در پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۹:۴۲ بعدازظهر
کد خبر: 2370799
آخرین خبر ها
گزیده خبرها