آقای استاندار؛ گوش مسافران بدهکار نیست؟!

آقای استاندار؛ گوش مسافران بدهکار نیست؟!

اختصاصی/ اسرار امروزدر حالیکه مهار کرونا به رفتارهای اجتماعی بستگی دارد و عدم توجه مردم به پروتکلهای بهداشتی و ماندن در خانه مهمترین عامل افزایش شمار مبتلایان به کرونا است، اما بازار سفرهای غیر ضروری به گیلان همچنان داغ است و توصیه های ستاد مقابله با کرونا هم ظاهرا تاثیری ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، پس از فروکش کردن همه گیری کرونا در ابتدای سالجاری و اعمال محدودیت های شدید، با رعایت پروتکلهای بهداشتی خیال برگشت به زندگی عادی را داشتیم. غافل از اینکه با حضور مسافران در استانهای شمالی کشور، کرونا شدیدتر از قبل در کمین مردم استان گیلان نشسته است.

سفرهای غیر ضروری برخی افراد بی خیال به گیلان باعث شد تا بار دیگر این ویروس منحوس بتازد و هر روز جمع کثیری از گیلانی ها را روانه بیمارستان نماید تا آنجا که این  استان را به مرز هشدار و وضعیت قرمز رساند.

چند هفته‌ای است که حال و هوای استان گیلان خوب نیست . مثل اینکه  گوش مسافران  هم به این حرف‌ها بدهکار نیست. خیابان‌ها همچنان مملوء از گردشگران بوده و بازار مهمانی ‌ها هم داغ داغ است. شاید گفتن و شنیدن کرونا راحت به نظر برسد، اما افرادی که در این مدت به کرونا دچار شده‌اند می‌توانند درک کنند که در عرض چند روزی که بدن در حال جنگ با ویروس بود،  چه عذابی را متحمل شدند.

در حالیکه مهار کرونا به رفتارهای اجتماعی بستگی دارد و عدم توجه مردم به پروتکلهای بهداشتی و ماندن در خانه مهمترین عامل افزایش شمار مبتلایان به کرونا است اما بازار سفرهای غیر ضروری به گیلان همچنان داغ است و توصیه های ستاد مقابله با کرونا هم ظاهرا تاثیری ندارد.

استاندار گیلان با توجه به شیوع ویروس کرونا، در راستای اقدامات پیشگیرانه و در آستان تعطیلات پیش رو، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «با توجه به وضعیت قرمز کرونایی استان و روند افزایشی مبتلایان و بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها ، همه تفرجگاه ها و مراکز تفریحی استان مسدود است و به فرمانداران تأکید شده بر استمرار این تعطیلی ها نظارت کافی داشته باشند.»

نماینده عالی دولت تاکید کرد: «از مردم می خواهیم در این ایام بویژه با توجه به شرایط استان به لحاظ شیوع بیماری، به استان سفر نکنند.»

زارع خاطرنشان کرد: «بیشتر بیمارستان ها ، درگیر ارائه خدمات به بیماران مبتلا هستند و نباید حساسیت ها نسبت به این بیماری کاهش یابد و باید از انجام اقداماتی همچون سفر که موجب شیوع بیشتر کرونا می شود، خودداری گردد.»

استاندار گیلان گفت: «عادی انگاری کرونا  اقدامی خطرناک است که می تواند که منجر به بروز بحران  شود .»

وی یادآور شد: «همه مناطق استان طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی آلوده به ویروس کرونا بوده و مدیریت این شرایط دشوار، نیازمند همکاری مردم و تقویت حس مسئولیت شناسی اجتماعی است .»

هر چند استاندار گیلان بارها در این خصوص توصیه کردند  اما وضعیت به گونه ای است که وقتی تهران تعطیل می شود یا تعطیلاتی داشته باشیم ، استان گیلان در معرض آلودگی قرار می گیرد. آیا مسافرانی که توان پرداخت هزینه های چند میلیونی سفر را دارند نمی توانند هزینه انجام تست کرونا را پیش از سفر خود تقبل  کنند؟

آقای استاندار، کرونا در گیلان در حال اوج گیری است .  اگر مسافران رعایت نکنند و در این شرایط به سفرهای غیرضروری خود ادامه دهند مجددا به شرایط اسفند و فروردین ماه باز خواهیم گشت. چرا مردم گیلان باید هزینه سفرهای غیرضروری عده ای بی خیال به گیلان را با جان و مال خود بپردازند؟ آیا حضور مسافران تهدید علیه سلامت مردم این استان نیست؟

آقای استاندار، آیا اختیار اعمال محدودیت های بیشتر در خصوص سفرهای غیر ضروری به استان گیلان را بعنوان رییس ستاد مقابله با کرونا ندارید؟

به نظر می رسد جلوگیری از انتشار و شیوع کرونا نیازمند تصمیماتی جدی از سوی مسئولان ستاد مقابل با کرونا در استان گیلان است و توصیه های بهداشتی به تنهایی و بدون اعمال محدودیت ها کافی نیست.

ارسال شده در چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۲ بعدازظهر
کد خبر: 3949624
آخرین خبر ها
گزیده خبرها