در راستای بهینه سازی فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات، افزایش رضایتمندی بیمهشدگان ، توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری با بهره گیری از بانک های اطلاعاتی و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور، از این پس پرداخت کمک هزینه ازدواج بیمه شدگان اصلی مشمول ، بدون نیاز به مراجعه و درخواست صورت میگیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، دکتر علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اعلام خبر فوق افزود: پرداخت کمک هزینه ازدواج به عنوان اولین سرویس بدون نیاز به اخذ درخواست و بررسی توسط واحدهای اجرایی و کاملا غیرحضوری راهاندازی شده است.
وی یادآور شد: از این پس شناسایی بیمهشدگان حائز شرایط ماده (85) قانون تامین اجتماعی و فرآیندهای مربوط به ثبت مشخصات، انجام محاسبات، صدور اسناد و ارسال به اداره کل امور مالی در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه مدت برای واجدین شرایط که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سیستم میباشند در پایان هرماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمهشده به واحد اجرایی صورت میپذیرد و مراتب نیز از طریق پیامک به بیمهشده اعلام میگردد.
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان افزود: علاوه بر شیوه فوق، امکان ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج توسط بیمهشده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتی https://eservices.tamin.ir فراهم میباشد که در این روش نیز کلیه فرآیندهای اجرایی به طور هوشمند و بدون نیاز به مراجعه حضوری بیمهشده صورت میپذیرد.
حسین نژاد خاطرنشان کرد: افرادی که علیرغم تکمیل اطلاعات شماره حساب و شماره تلفن همراه در سامانه خدمات غیرحضوری، در پایان ماه مربوطه پیامک ثبت کمک هزینه ازدواج را دریافت نکردند، میتوانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی مذکور از مسیرمنوی بیمه شدگان/ حمایتهای کوتاه مدت/ درخواست کمک هزینه ازدواج از علت عدم دریافت کمک مذکور مطلع و در صورت اعتراض با «ثبت درخواست پشتیبانی» و بارگذاری تصاویر عقدنامه و صفحه ازدواج شناسنامه ازطریق منوی «افزودن تصاویر جدید»نسبت به ارائه درخواست و پیگیریهای مربوطه اقدام نمایند.
گفتنی است مطابق ماده 85 قانون تامین اجتماعی بیمه شده اصلی که دارای 720 روز سابقه بیمه پردازی طی 5 سال قبل از ازدواج بوده و عقد ازدواج آنها دائم و برای بار اول باشد ، بعنوان یکی از تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی می تواند از کمک هزینه ازدواج برخوردار گردند .