ایستگاه راه آهن رشت برای معلولان مناسب سازی شد
گام عملی راه آهن شمال ۲ در تکریم معلولان

ایستگاه راه آهن رشت برای معلولان مناسب سازی شد

اسرار امروزمدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: ماموران خدمات ایستگاهی در صورت درخواست معلولان، ملزم به یاری رساندن هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، همزمان با روز جهانی معلولان مدیرکل راه آهن شمال ۲ از مناسب سازی ایستگاه راه آهن رشت برای معلولان خبر داد. غلامحسین ولدی ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان با اشاره به الزام ماموران خدمات ایستگاهی در صورت درخواست معلولان  به یاری رساندن ، گفت: برای تسهیل تردد معلولان گرامی از محوطه پارکینگ و همچنین محوطه ورودی ایستگاه راه آهن رشت به سکو و سالن مسافری تعدادی رمپ ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل پارک خودرو پارکینگ ویژه معلولان در نزدیکی درب ورودی ایستگاه رشت اختصاص داده شد، اضافه کرد: در راستای ارتقاء خدمات، رفاه حال معلولان عزیز و بهرمندی این قشر از صنعت حمل و نقل ریلی ، تجهیزاتی مانند ویلچر، رمپ پرتابل و متحرک و دستگاه بالابر متحرک برای جابه جایی مسافران از سکو به داخل قطار و برعکس در ایستگاه راه آهن رشت تهیه شده است.

وی بیان کرد: با توجه به توسعه راه آهن در استان گیلان و امکان افزایش قطارهای مسافری در آینده و لزوم استفاده از سکوی خط دوم ایستگاه راه آهن رشت و همچنین تسهیل دسترسی معلولان به سکوی دوم، چهار دستگاه پله برقی و چهار دستگاه آسانسور در این ایستگاه پیش بینی شده که به زودی راه اندازی خواهند شد.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ ادامه داد: در ایستگاه های رشت، سراوان، رستم آباد، لوشان و قزوین وجود دارد.

ارسال شده در جمعه ۱۴ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۹ بعدازظهر
کد خبر: 9209975
آخرین خبر ها
گزیده خبرها