خط  ارسلان زارع از سوی برخی مدیران خوانده نمی شود؟!
در خصوص کار تخصص واکسن، انتقادی وجود ندارد

خط ارسلان زارع از سوی برخی مدیران خوانده نمی شود؟!

اختصاصی/ اسرار امروز/ حسن سامری. آقای استاندار؛ چرا علوم پزشکی استان گیلان در طرح ملی واکسیناسیون متهم می شود؟/ شاید برخی مدیران، اصل خدمتگذاری را وابسته به تغییرات در دولت آینده نموده اند؟!/ دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان حق ندارند و نمی تواند هر کسی مراجعه کرد، واکسن بزند/ دانشگاه علوم پزشکی گیلان فقط وظیفه تامین و تزریق واکسن را بعهده دارد/ استاندار گیلان موظف شده نسبت به تامین امکانات مورد نیاز طرح و اجرای گام به گام مراحل واکسیناسیون بر اساس سند ملی، اقدامات مقتضی را انجام دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، این روز‌ها پای صحبت‌های هر یک از شهروندان گیلانی که بنشینیم ، در طول دوران شیوع کرونا یا داغدار عزیزی است که بر اثر کرونا از دست داده و یا به گونه‌ ای درگیر این ویروس خانمان سوز شده است. بیماری کرونا که از اسفند 1398 در این استان شیوع پیدا کرد، به دلیل عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی و ورود مسافران بی توجه به شرایط کرونایی ، جان بسیاری از مردم  گیلان را گرفت.

توصیه، تذکر و جریمه کسانی که در ایام شیوع کرونا به دستورالعملهای بهداشتی کم توجهی و یا بی توجهی کردند، هم تاثیری نداشت و کماکان سیل ورود مسافر به این استان، همچنان تن و بدن مردم این استان را می لرزاند. بنابراین امید مردم این استان همانند سایر استانهای کشور به تدبیر دولت در تزریق به موقع  واکسن کرونا است است تا جان خود و عزیزان ‌شان را از مرگ نجات دهند.

واکسیناسیون کرونا در ایران بصورت خیلی لاک پشتی در حال انجام است. اما آنچه این روزها در خصوص این طرح ملی، نقل محافل گیلان است سر درگمی و انتقادات شدید مراجعینی است که در تلاش هستند در مراکز تعیین شده، واکسن خود را تزریق کنند. انتقاداتی نظیر اینکه نظم وجود ندارد، شلوغ است، واکسن نیست، تهویه مناسب ندارد و ....

گرمای شدید و آزار دهنده هم یکی از اصلی‌ترین عوامل  تشدید عصبانیت مراجعین و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در طرح ملی واکسیناسیون کرونا است.

برخی مراجعین به دلیل عدم هماهنگی بین دستگاهی در اطلاع رسانی متناسب بدون اینکه نوبت واکسن داشته باشند، برای تزریق واکسن به این مراکز مراجعه می کنند و سرگردان شده و در ازدحام جمعیت با یکدیگر درگیر می شوند. در نتیجه نوک پیکان انتقادات در این طرح تنها به سمت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نشانه می رود.  آنان اطلاع ندارند که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان حق ندارند و نمی توانند هر کسی مراجعه کرد، واکسن بزند .

برخی هم تلاش می کنند به جای حل مسئله، صورت مسئله را پاک کرده و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان را مقصر اصلی قلمداد می‌کنند . برخی رسانه ها نیز از سر بی اطلاعی، بصورت غیر منصفانه ممسئولان این دانشگاه را متهم می کنند که کم کاری کرده اند! حتی نمی دانند که این دانشگاه بر اساس پروتکلهای تعیین شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، تعهدی در خصوص تهیه و تجهیز محیط  تزریق واکسن ندارد .

در برخی مواقع حتی برخی مسئولان تلاش می کنند کم کاری های خود را به گردن رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیاندازند و فرار رو به جلو داشته باشند. غافل از اینکه در دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، استاندار گیلان موظف شده تا با هماهنگی مدیران کل استان و شورای هماهنگی بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح و سازمان بسیج جامعه پزشکی نسبت به تامین امکانات مورد نیاز طرح و اجرای گام به گام مراحل واکسیناسیون بر اساس سند ملی، اقدامات مقتضی را انجام دهد.

شاید بتوان این انتقاد را به دانشگاه علوم پزشکی گیلان وارد کرد که بطور مناسب، اطلاع رسانی نکرد که فقط وظیفه تامین و تزریق را بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت و درمان بعهده دارد و به نظر می رسد لازم است مسئولان این دانشگاه تعارف را کنار بگذارند و از تلاش و ایثار پرسنل زحمتکش  خود دفاع کنند.

البته استاندار گیلان تاکید می کند که تمام مدیران عضو ستاد کرونای استان گیلان موظف به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان هستند، اما به نظر می رسد چون به پایان عمر دولت تدبیر زمان زیادی باقی نمانده ، خط  ارسلان زارع از سوی برخی مدیران خوانده نمی شود؟! شاید برخی مدیران، اصل خدمتگذاری را وابسته به تغییرات در دولت آینده نموده اند؟!

آنچه مشهود و مبرهن است اینکه در خصوص کار تخصص واکسن، انتقادی وجود ندارد و البته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان تمام توان خود را بکار بسته اند تا  در اجرای این طرج ملی نمونه باشند، اما قطعا به تنهایی و بدون همراهی دستگاهها و سازمانها مورد تاکید در دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا، به نظر می رسد تحقق چنین اهدافی غیرممکن باشد.

آقای استاندار؛ اگر مي‌خواهيم سلامت را ارتقا دهيم بايد همه سازمان‌ها و نهادهاي اجرايي كمك كنند تا اين بار سنگين فقط بر دوش دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نباشد.

وزارت بهداشت با تمام امکانات و توان خود بر اساس ادعای کارشناسان متخصص امر، 25 درصد سلامت جامعه را تامین می کند و 75 درصد از ماموریت های حوزه سلامت بر عهده سازمانها و دیگر دستگاههای اجرایی است.  

آقای استاندار؛ با توجه به اینکه امروز مهم ترين، حساس ترين و دغدغه مردم کشور و استان گیلان تزریق واکسن است، سایر دستگاههای اجرایی در همراهی و اجرای گام به گام این طرح ملی آیا همراهی کامل داشته اند؟

به نظر می رسد استاندار گیلان در جلسات ستاد کرونای استان باید برای تجهیز محیطهای تزریق واکسن به وسایل سرمایشی و امکانات رفاهی اتمام حجت کند و در این راستا ضمن تذکر به کم کاریهای برخی مدیران عضو ستاد مقابله با کرونای استان و نظارت مستمر بر عملکرد آنان، از تلاش مدیران همراه در ایجاد رضایت و اعتماد نیز تقدیر نماید.

ارسال شده در جمعه ۱۸ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۱ بعدازظهر
کد خبر: 6436655
آخرین خبر ها
گزیده خبرها