استاندار گیلان باید پاسخ دهد!/ چگونه شهردار رشت خبر آسایشگاه را ندارد؟
مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت :

استاندار گیلان باید پاسخ دهد!/ چگونه شهردار رشت خبر آسایشگاه را ندارد؟

اختصاصی/ اسرار امروز/ حسن سامری. آیا مقام اسدالله عباسی از رییس جمهور بالاتر است؟/ خودتان اعلام کردید که مردم نباید پشت درب اتاق مدیران منتظر بمانند اما همچنان پشت درب اتاق تان، منتظر هستیم!/ علوی پس از شهردار شدن این مجموعه را فراموش کرد!/ خجالت دارد که اعلام کنم شهرداری رشت سالی 30 میلیون تومان به آسایشگاه کمک می کند!/ مسئولان نباید منتظر دعوت برای حضوردر آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت باشند/ پذیرای  سرمایه گذاران در دهکده سلامت فشتام هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، همزمان با ایام فرخنده ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، مراسم تقدیر از پرستاران و مددکاران آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت برگزار شد. این مراسم  با حضور دکتر حسین نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی استان گیلان،  معاونت توانبخشی بهزیستی ،  مدیر بهزیستی رشت ،  ریاست و اعضای هیات مدیره  اسایشگاه معلولین وسالمندان رشت  آقایان دکتر قیامی ،  محمد احمدزاده فر، تقوا زاد و سید علی حسینی  مدیرعامل آسایشگاه و پرستاران و مددکاران در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

در این مراسم دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی استان گیلان با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) اسوه صبر و بردباری است، گفت: باید پرستاران و مددکاران این آسایشگاه معلولین و سالمندان تقدیر شوند و قدردانی از آنان نباید محدود به یک روز مناسبتی شود.

نحوی نژاد افزود: با احترام به تمام پزشکان باید اذعان داشت که  نظام پزشکی نباید فقط معطوف به پزشکان باشد چرا که پزشک بیمار را معاینه و ویزیت می کند و نسخه ای می نویسد اما دستورات پزشک در مراحل درمان، توسط پرستاران اجرا می شود و پرستاران در تمام لحظات دوره درمان بالای سر بیماران هستند.

وی اضافه کرد: افتخار می کنم که در جمع کارکنان این آسایشگاه هستم و می دانم که تک تک پرسنل این مجموعه با درد و آلام مددجویان آشنا هستند . مسئولین وظیفه دارند در خصوص بهبود وضعیت معیشت شما عزیزان تلاش کنند که البته مدیرعامل و هیات مدیره محترم آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت نیز در این حوزه تمام تلاش خود را دارند.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان در پایان تاکید کرد: تلاش های کادر درمان و پرستاران این آسایشگاه در دوران شیوع کرونا و مقابله با این بیماری حقیقتا ستودنی است.

درادامه این مراسم دکتر قیامی رییس هیات مدیره آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت ضمن تجلیل از پرستاران و مددکاران این مجموعه، گفت: محبت پرستار مثل محبت مادر، همیشه در قلب ها ماندگار است.

قیامی افزود: محبت پرستاران این آسایشگاه در دل تمام بیماران خواهد ماند زیرا مقام و منزلت پرستار بسیار والاست و امیدواریم که همه ما لایق تاسی و پیروی از مرام حضرت زینب (س) را داشته باشیم .

در حاشیه این مراسم  سید علی حسینی مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت ضمن ارائه گزارشی از عملکرد هیات مدیره آسایشگاه معلولین و سالمندان، گفت: ظرفیت پذیرش بیماران در این آسایشگاه با همدلی و همت مسئولان و خیرین تا سقف 450 نفر افزایش یافت .

حسینی با قدردانی از تلاشهای آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی و اعضای هیات مدیره آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت، افزود: با توجه به اینکه روند تکمیل ساختمانهای شرقی آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت طی 10 سال گذشته راکد مانده بود اما با همراهی و همکاری مردم، خیرین و مسئولان تا پایان سالجاری تکمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ایثار پرستاران و مددکاران این مرکز در نجات جان انسان ها، بالاترین فداکاری است و قدرشناسی از زحمات آنها یک وظیفه است.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت در پاسخ به سئوالی در خصوص دهکده سلامت فشتام رشت که سالاها بلاتکلیف مانده است، گفت: هیات مدیره آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت پذیرای  سرمایه گذاران در دهکده سلامت فشتام است.

حسینی در ادامه سخنانش با انتقاد شدید از اسدالله عباسی استاندار گیلان، یادآور شد: استانداردر حوزه امور این آسایشگاه اگر پای کار باشد، سرمایه گذاران حضور پیدا می کنند و حضور استاندار در این مجموعه و عیادت از معلولان و سالمندان بستری در این آسایشگاه باعث ایجاد فرهنگ سازی برای حضور خیرین و مردم می شود.

این مقام مسئول در آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت خاطرنشان کرد: نامه ای برای استاندار نوشتیم و اعلام کردیم یا شما در جمع 450 معلول و سالمند بستری در این آسایشگاه ، پای دردل اعضای هیات مدیره بنشینید و یا اینکه اجازه دهید لحظاتی در دفترتان ، خدمت شما برسیم تا شاید راه حلی برای مقابله با مشکلات اقتصادی این مجموعه پیدا کنیم و بگوییم که اکنون با چه شرایط سختی در حال اداره این آسایشگاه هستیم.

وی تاکید کردید: خودتان در ماسال اعلام کردید که مردم نباید پشت درب اتاق مدیران منتظر بمانند اما همچنان پشت درب اتاق تان منتظر هستیم و هنوز پاسخی به درخواست هیات مدیره آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت و 450 معلول و سالمند چشم انتظار ندادید!!

حسینی یادآور شد: آقای رییس جمهور بعد  یک ماه و نیم از ورود خود، فورا به آسایشگاه کهریزک تهران رفت و ضمن قدردانی از زحمات مسئولان، پرسنل، پرستاران و عیادت مددجویان به مشکلات آن مجموعه رسیدگی کرد. آیا مقام اسدالله عباسی از رییس جمهور بالاتر است ؟ کارش از رییس جمهور بیشتر است؟ وقتش از وقت رییس جمهور مهمتر است؟

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با اشاره به اینکه بنا دارم تا از طریق مکاتبه با وزیر محترم کشور، راهی برای برون رفت از مشکلات و تداوم نگهداری معلولان و سالمندان این آسایشگاه پیدا کنم، تاکید کرد: استاندار گیلان باید پاسخ دهد.

وی همچنین با انتقاد شدید از سید امیر حسین علوی شهردار رشت، گفت: از شهردار رشت هم دعوت کردیم تا با حضور در این آسایشگاه ، پای سخنان و گلایه های معلولان و سالمندان بنشیند اما هیچ پاسخی نداد!!

حسینی با اشاره به اینکه علوی قبل از اینکه شهردار شود از خیرین ما بودند اما پس از شهردار شدن این مجموعه را فراموش کرد، بیان کرد: چگونه شهرداری که می بیند 200 نفر از افراد بی بضاعت جمع آوری شده از کف خیابان در این آسایشگاه نگهداری می شوند، خبر از آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت ندارد؟

مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت افزود: خجالت دارد که اعلام کنم شهرداری رشت سالی 30 میلیون تومان به آسایشگاه کمک می کند . انتظار داریم حداقل هزینه نگهداری 200 نفرافرادی که از خیابانها جمع آوری و تحویل این آسایشگاه می دهد را پرداخت کند. البته این 30 میلیون تومان هم هزینه ایاب و ذهاب و پیگیری دریافت همین مبلغ در بروکراسی های پیچیده اداری است!!

وی در پایان با تقدیر از حضور اعضای شورای شهر رشت در این آسایشگاه و عیادت از معلولین و سالمندان بستری، گفت: مسئولان نباید منتظر دعوت برای حضوردر آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت باشند بلکه وظیفه انسانی حکم می کند که خود پیگیر حل مشکلات معلولان و سالمندان بستری در این آسایشگاه باشند.

دراین مراسم با اهدای لوح  و هدایا از پرستاران و کارشناسان اداره کل بهزیستی گیلان نیز تقدیر شد.

 

 

ارسال شده در دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۱۶ بعدازظهر
کد خبر: 2543636
آخرین خبر ها
گزیده خبرها