همه پرداختی‌های پرسنلی و غیرپرسنلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌ روز است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

همه پرداختی‌های پرسنلی و غیرپرسنلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌ روز است

اسرار امروزخوشبختانه بخش اعظمی از کارانه مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین بخش‌های دارو، تجهیزات و بازار پرداخت ‌شده است/ بیماران سرطانی نباید نسخه به دست در مراکز داروخانه‌ای سرگردان باشند/ تمامی اهداف در یکپارچه‌سازی تهیه، طبخ و توزیع تغذیه، ارتقای کیفی و پیشگیری از اسراف بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسرار امروز، دکتر ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست هیئت ‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با حضور معاونین و مدیران ستادی دانشگاه و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها، بیمارستان‌ها و دانشکده‌ها به ‌صورت ارتباط تصویری برگزار شد، اظهار داشت: مسئول و مدیر در دانشگاه اگر از امکانات درست استفاده کند و در کارش تعهد و تخصص داشته و از همه مهم‌تر نسبت به حقوق مردم ‌توجه داشته باشد، در مکتب امام حسین علیه‌السلام است.

سالاری افزود:  نیروی انسانی کافی و تجهیزات مناسب جهت ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم وجود دارد و همه باید در نظام بهداشت، درمان و آموزش دارای کارنامه عملکردی باشند.

وی با تاکید بر اینکه  باید خدمات سلامت ‌محور  به مردم به بهترین نحو ارائه شود، خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه مرکز شبانه‌روزی دندانپزشکی، راه‌اندازی حداقل یک داروخانه شبانه‌روزی، ایجاد مرکز غربالگری سرطان در شهرستان‌ها یا در شهرستان‌های معین ضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان  مسئول تمامی مسائل حوزه سلامت در شهرستان‌ها هستند و باید در برابر همه اقدامات پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اهدای زمین برای احداث طرح‌های بهداشتی و درمانی در سال‌های گذشته، گفت: همه مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها باید کمک کنند تا اسناد مالکیت زمین‌ها و موقوفات را سریعاً ساماندهی کنند.

 این مقام مسئول اعلام کرد: همه پرداختی‌های پرسنلی و غیرپرسنلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به‌ روز است اما تخصیص بودجه در بهداشت منوط به ثبت خدمات در سامانه‌ها است و بسیاری از کارها در نظام سلامت گیلان انجام شده که در سامانه سیب ثبت نمی‌شود و باید این موضوع بسیار جدی گرفته شود.

وی افزود: خوشبختانه بخش اعظمی از کارانه مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین بخش‌های دارو، تجهیزات و بازار پرداخت ‌شده است.

دکتر سالاری یکی از بزرگ‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان را ایجاد و راه‌اندازی مرکز داروخانه‌ای مختص بیماران سرطانی دانست و گفت: هم‌اکنون تمام بیماران سرطانی داروهای موردنیاز خود را در مراکز داروخانه‌ای دولتی دریافت کرده و نباید نسخه به دست در مراکز داروخانه‌ای سرگردان باشند.

وی اصلاح نظام تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان را یکی از اقدامات اساسی دانست و گفت: تمامی اهداف در یکپارچه‌سازی تهیه، طبخ و توزیع تغذیه ارتقای کیفی و پیشگیری از اسراف بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: همان‌گونه که در تغذیه به‌عنوان پرهزینه بودن خدمات نیاز به اصلاح و نظارت بیشتر بود، در حوزه تأسیسات و نگه‌داری تجهیزات نیز، نیاز به اصلاح و جدیت در اعمال اهرم‌های مدیریتی وجود دارد.

ارسال شده در دوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۷:۰۵ بعدازظهر
کد خبر: 0353341
آخرین خبر ها
گزیده خبرها