به گزارش پایگاه اطلاعرسانی اسرار امروز، اسدالله عباسی استاندار در نامه به داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای نوشت: نوار عبوری کانال ژ ۵ معبر شرقی شهر رشت را از دارسازی و آج بیشه به معابر غربی شهر در جاده رشت به انزلی و جاده پیربازار متصل مینماید.
عباسی تأکید کرد: مهمترین مزیت این نوار عدم تملک زمینهای خصوصی و آزاد بودن بخش اعظمی از آن از طریق حریم کانال آب منطقهای است و بر همین اساس شهرداری با حمایت استانداری و دستگاه قضایی و همکاری آب منطقهای احداث این پروژه از جاده انزلی تا پیربازار را به طول ۴.۵ کیلومتر شروع کرده است.
وی در این نامه خاطرنشان کرد: اجرای پروژه مذکور باتوجهبه شرایط ویژهای که دارا میباشد میتواند نقش بسزایی در توزیع سفرها و کاهش حجم عبوری خودروها از کمربندی اول شهر رشت را داشته باشد.
نماینده عالی دولت در استان گیلان نوشته است: احداث قطعه دوم رینگ شهری محور شهید سلیمانی از مسیر دارسازی - آج بیشه - ولیعصر به طول ۹ کیلومتر که سال گذشته توسط راهداری گیلان بهصورت مسیر دسترسی محلی آسفالت شده میتواند گام مهم و اساسی را جهت کاهش معضل ترافیک شهرستان رشت در مدت کمتر از یک سال داشته باشد.
شایانذکر است با رشد روزافزون تعداد خودروها و بهتبع آن افزایش سفرهای درون و برونشهری و همچنین ناقص بودن شبکه معابر شهری در شهرستان رشت، شاهد افزایش معضلات ترافیکی در خیابانهای سطح شهر و کاهش سطح سرویس معابر هستیم. این نقیصه در مبادی ورودی و خروجی شهر نیز دوچندان است؛ چرا که پس از اتمام همهگیری کرونا سفرهای بینشهری به مقصد رشت و حومه آن افزایشیافته که بهتنهایی بار سنگینی را به شبکه حملونقل درونشهری رشت تحمیل مینماید، از سوی دیگر مهاجرت مردم فلات مرکزی به نوار شمالی کشور و ساکن شدن آنها که عمدتاً در حومه شهرها است، نیاز به راههای مواصلاتی را در حاشیه بالا برده و افزایش دسترسی را در معابر حومه لازم نموده است.